Slapen bij een vriend

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Re: Slapen bij een vriend

Berichtdoor HeadShot » do 10 mei 2018, 16:09

Bij het beoefenen van deze hobby horen enkele regeltjes, laten we ons daar gewoon aan houden... je wilt de hobby niet voor anderen verpesten toch?
HeadShot

Replica Collectie: TM XDM 40, WE G17, G19, G18C, G26, G33, G34, G35

Berichtdoor Rebelattack » do 10 mei 2018, 18:33

Ben het wel met headshot eens, laten we de tegenstanders van de sport niet nog meer redenen geven zodat ze het mogelijk weer kunnen afschaffen.
Rebelattack

Berichtdoor zorakhavok » do 10 mei 2018, 19:16

Ik weet niet of mijn mening ergens toe doet aangezien ik best nieuw ben in de airsoft community, maar het lijkt mij inderdaad dat de regels welke zijn opgesteld door de NABV en welke worden vastgelegd in de Wet Wapen en Munitie er niet voor niets zijn. Ik zou het jammer vinden om met een 2 maand weer te moeten stoppen omdat anderen zich niet aan de regels houden waar iemand ander hen daar aanzet toegeeft.
Nee, ik loop niet op klompen.

Kennen jullie dat moment wanneer je denkt: "Och dit kleine item maakt mijn kit meer compleet, en het is niet heel duur".......

BESTELLING BEVESTIGEN: €149,99
Reactie: "Oh, daar gaat de benzine voor deze maand"
zorakhavok

Camouflage: Zwart
Replica Collectie: VFC VR16 Fighter Mk.II CQB, KJW M9

Berichtdoor QuickFix » vr 11 mei 2018, 01:24

zorakhavok schreef:Ik zou het jammer vinden om met een 2 maand weer te moeten stoppen

Zo'n vaart zal het niet lopen en de wet kun je in Nederland best wel ver buigen, maar je moet tegenstanders natuurlijk geen extra voer geven.
Door rood lopen mag ook niet, dus als je wordt aangereden zul je daarvoor zelf op de blaren moeten zitten, niet alle voetgangers.
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor nilz » vr 11 mei 2018, 10:43

Als je al van plan bent om de wetgeving te negeren, zou ik in ieder geval onder geen beding de replica's onbeheerd in de auto achterlaten. Ik denk dat, mocht het zo ver komen, de OvJ daar zwaarder aan tilt dan wanneer je deze netjes opgeborgen op de kamer waar je verblijft hebt gestald.
nilz

Camouflage: M81 Woodland
Replica Collectie: SA A-03 (Mk18 Mod1 build), TM M4A1 SOPMOD, G&P Mk18 Mod 0, TM 1911 MEU

Berichtdoor firefex » vr 11 mei 2018, 12:18

Persoonlijk zou ik mijn replicas nooit een nacht in me auto laten liggen al mocht het.
Met een beetje pech ben je dan je mooie spulletjes kwijt.

Verstuurd vanaf mijn H8324 met Tapatalk
firefex

Camouflage: Multicam & Tan
Replica Collectie: ICS Hog QRS Tan, ICS UK1 Captian Tan, ASG B&T MP9 Black, We-Tech M&P E-force Black /Gold, Tokyo marui XDM

Berichtdoor Venlonaer » di 15 mei 2018, 06:34

My 2 cents. Ik zou ze meenemen in een replicatas naar je vriend in Drachten.
Mags en replica netjes gescheiden en op de slaapkamer daar snel opbergen. Verder de tas laten zoals hij is. Dus ga je replica's nou ook niet bij hem showen en even in de tuin plinken. Doe dit lekker in Lelystad op de dag van de skirm.

Ik zou ze in ieder geval nooit onbeheert achterlaten in de auto!
Venlonaer

Camouflage: Kryptek Mandrake
Replica Collectie: Krytac KRISS Vector, TM VSR10, TM MK23

Berichtdoor MetalGearMuffin » di 15 mei 2018, 11:59

Wat ik nu ga doen is de replica bij een vriend achter laten die ook NABV lid is en die neemt hem mee naar de skirm. Dus het is opgelost. :)
MetalGearMuffin

Berichtdoor Icarus » do 17 mei 2018, 00:48

Voor het vervoeren heeft de wetgever destijds aangesloten bij het systeem voor vuurwapens.

Is soms lastig inderdaad en ik zou er niet droevig om zijn als het iets zou versoepelen maar de wet is de wet op dit punt duidelijk dat het vervoer dient te geschieden land de weg en binnen het tijdsbestek dat daarvoor redelijkerwijs is geboden. Vergeet niet dat op het moment van legalisatie AAs aan een zeer streng verbod onderhavig waren.

Door die aansluiting met vuurwapens is het binnen NL slapen bij vriend-vriendin/naar oma/naar het vakantie park etc. eigenlijk niet goed mogelijk.
Icarus

Vorige

Keer terug naar Airsoft Algemeen