Airsoft in de media

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

arrestatie na vondst verboden wapens

Berichtdoor Toothpick » do 18 jun 2015, 19:38

Emmen: arrestatie na vondst verboden wapens
Dinsdagmiddag in een woning aan de Veenkampenweg een 48-jarige vrouw uit Emmen aangehouden wegens bezit van verboden wapens.
Tijdens vooronderzoek werd duidelijk, dat de vrouw mogelijk in het bezit was van een vuurwapen.
Tijdens het doorzoeken van de woning vonden agenten drie balletjespistolen, die niet van echt te onderscheiden waren.
De balletjespistolen en een busje traangas werden in beslag genomen.

Bron: Kilroy.nl

helaas weer iemadn die geen lid wilde worden van de NABV.....
Website:http://www.toothsquad.nl/
FB: facebook.com/toothsquad.airsoftteam

Datum me lumen oculorum meorum ne cadas in somno mortis.
Ne dicat inimicus meus: "ego habe potestatem circa eum"
(latijns ps 13)
Toothpick

Camouflage: MTP (GB)
Replica Collectie: L85A1+granaatwerper, L86LSW, L85 AFV, M92.

Re: arrestatie na vondst verboden wapens

Berichtdoor Panda » do 18 jun 2015, 19:43

zozo, jij hebt je mening snel klaar, dat traangas busjes heb je dan niks over te zeggen. een ander forumlid is ook al een keer aangehouden terwijl hij wel zijn spul op orde had. en er is tegenwoordig ook een speelgoedwet waar veel agenten niet vanaf weten.
Het beste kan je mij via PM bereiken.
Panda
Airsoft.nl Moderator

Camouflage: niks
Replica Collectie: niks

Berichtdoor NevsNL » do 18 jun 2015, 20:22

Zie wel vaker van dit soort berichten hier. Ik snap niet zo goed waarom. Dit heeft helemaal niks met Airsoft te maken.
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Berichtdoor BoesBoes » do 18 jun 2015, 23:04

Toothpick ik vind het ook niet echt thuis horen hier op dit forum, ben het ook met Nevs eens.
BoesBoes

Camouflage: MTP
Replica Collectie: A&K SR-25, APS UAR, KWA RM4, WE G18c Tan, APS ACP

Berichtdoor Reliku » vr 19 jun 2015, 01:04

Nouja ik vind het nog wel enigszins airsoft-gerelateerd.

Maar ik had het eerder in het off-topic gedeelte geplaatst ;)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Danny Mulders » vr 19 jun 2015, 10:01

Naar mijn mening is het toch ook wel handig om af en toe dit soort berichten te plaatsen. Als mensen googelen op airsoft omdat ze een replica willen hebben zullen ze dit soort dingen tegenkomen en zijn ze in ieder geval gewaarschuwd voor wat er kan gebeuren als ze een replica kopen zonder NABV lidmaatschap. Als ze daardoor lid worden of afzien van hun aankoop kan ik dat alleen maar toejuichen. Mensen moeten begrijpen dat er een hoop verantwoordelijkheid komt kijken bij het bezitten van een replica en daar mag men af en toe best aan herinnerd worden.
Airsoft Gunsmith & SWAT/Law Enforcement Enthusiast
Danny Mulders

Camouflage: Navy, Black, Everglade
Replica Collectie: TM HK416D | TM M870 | TM HK45 Custom | H&K G3A3 | Kimber LAPD SWAT Custom II | LMT Defender 4 RIS GBB | G&G MP5 | G&G AK5C | WE AK74U | Custom G18C

Berichtdoor QuickFix » vr 19 jun 2015, 12:54

Danny Mulders schreef:Als mensen googelen op airsoft omdat ze een replica willen hebben

Ik betwijfel of die groep wel weet dat het Airsoft heet; voor velen is het gewoon "Een plastic balletjespistool die een kennis heeft meegenomen uit Spanje".

De kans is in ieder geval vrij klein dat ze uitkomen bij de NABV wanneer ze zelf op zoek gaan naar een replica; als ze op Google intikken "Nepwapen" komen ze echt niet uit bij "Replica" of "Airsoft Apparaat" (en dus dit mooie forum of de site van de NABV)... :roll:
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor DeltaFox » vr 19 jun 2015, 14:12

Dit is lekker nieuws. Jongen 16 betrapt met 2 AA's

EINDHOVEN - Bij een bromfietscontrole op het parkeerterrein van Winkelcentrum Woensel in Eindhoven is woensdagavond rond 19.30 uur een 16-jarige jongen aangehouden voor het bezit van twee airsoftwapens.

De Eindhovense jongen kwam op zijn scooter het terrein oprijden. Omdat hij geen legitimatie- en kentekenbewijs bij zich had, werd de scooter nader onderzocht. In de buddyseat van de scooter lagen twee BB-guns.

De jongen werd daarop aangehouden en voor verhoor meegenomen naar het politiebureau. Donderdagochtend mocht de jongen weer gaan. De politie onderzoekt de zaak.

26 maart 2015, http://www.ed.nl/regio/eindhoven/jongen ... -1.4825911
DeltaFox

Berichtdoor Danny Mulders » vr 19 jun 2015, 14:52

QuickFix schreef:
Danny Mulders schreef:Als mensen googelen op airsoft omdat ze een replica willen hebben

Ik betwijfel of die groep wel weet dat het Airsoft heet; voor velen is het gewoon "Een plastic balletjespistool die een kennis heeft meegenomen uit Spanje".

De kans is in ieder geval vrij klein dat ze uitkomen bij de NABV wanneer ze zelf op zoek gaan naar een replica; als ze op Google intikken "Nepwapen" komen ze echt niet uit bij "Replica" of "Airsoft Apparaat" (en dus dit mooie forum of de site van de NABV)... :roll:

Het is anders al een paar keer voorgekomen dat er hier op het forum mensen langskomen met de vraag wat een leuk eerste geweer zou zijn, waarna we er zelf achterkwamen dat de persoon in kwestie helemaal geen NABV lid was. Dan is het toch handig om dit soort berichtgeving beter onder de aandacht te brengen zodat ze zich toch nog maar eens achter de oren krabben.
Airsoft Gunsmith & SWAT/Law Enforcement Enthusiast
Danny Mulders

Camouflage: Navy, Black, Everglade
Replica Collectie: TM HK416D | TM M870 | TM HK45 Custom | H&K G3A3 | Kimber LAPD SWAT Custom II | LMT Defender 4 RIS GBB | G&G MP5 | G&G AK5C | WE AK74U | Custom G18C

Berichtdoor Reliku » vr 19 jun 2015, 15:12

DeltaFox schreef:Dit is lekker nieuws. Jongen 16 betrapt met 2 AA's
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/jongen ... -1.4825911

En weer eens nul punten voor de media :roll:

Had ie nou bb guns (4.5mm stalen bb) of airsoftapparaten bij zich?

Either way, zo lang wij als airsoft community maar zo veel mogelijk afstand doen van dit soort idioten, dan heeft het hopelijk niet zo veel invloed op ons en de regelgeving die we nu hebben.

Als er een keertje een die wél NABV lid is rare dingen met een AA gaat doen... Tja... Dan zijn we de klos ben ik bang :(
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Volgende

Keer terug naar Airsoft Algemeen