APS CAM870 Legaal in NL ?

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

APS CAM870 Legaal in NL ?

Berichtdoor Bumfiddler » ma 11 dec 2017, 18:28

Dus ik zat maar weer op airsoft webshops te lurken en ik zag deze mooie APS CAM870 te koop staan een airsoft shotgun die ''shells'' gebruikts en echt ze eject etc

nou ik wil zon ding alleen maar hebben als hebbe dingetje gewoon om er mee te spelen om eerlijk te zijn en heel mischien een skirmpje ermee tegaan doen

nouw heb ik gehoord dat deze illegaal zijn gemaakt in sommige landen omdat ze converteerbaar zijn naar echte 12 Gauge shells dus mijn vraag is zijn deze ook illegaal in nederland ?

ik ben ook een beetje bezorgd over dat hele ''niks mag op munitie'' lijken wet (sorry ik weet de naam niet) vallen airsoft shotgun shells daar ook onder ?
Bumfiddler

Camouflage: Birthday suit
Replica Collectie: WE PX4 Storm, TM M4 MWS

Re: APS CAM870 Legaal in NL ?

Berichtdoor NevsNL » ma 11 dec 2017, 19:55

Het feit dat iets 'converteerbaar' is is geen argument om illegaal te zijn.
Alarmpistolen worden ook geconverteerd naar werkende vuurwapens in het criminele circuit. Plus dat ik me ernstig afvraag hoe een Airsoftbuks te converteren is naar iets wat 12 gauge afschiet zonder compleet uit elkaar te klappen. Lijkt me een beetje een broodje aap verhaal.
Dat gezegd hebbende, ik ben geen expert maar dat zijn mijn eerste gedachten erover.
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Berichtdoor Bumfiddler » ma 11 dec 2017, 20:06

NevsNL schreef:Het feit dat iets 'converteerbaar' is is geen argument om illegaal te zijn.
Alarmpistolen worden ook geconverteerd naar werkende vuurwapens in het criminele circuit. Plus dat ik me ernstig afvraag hoe een Airsoftbuks te converteren is naar iets wat 12 gauge afschiet zonder compleet uit elkaar te klappen. Lijkt me een beetje een broodje aap verhaal.
Dat gezegd hebbende, ik ben geen expert maar dat zijn mijn eerste gedachten erover.

Ergens in taiwan ofzo hadden een paar mensen dat inmekaar geflutselt en dit is ook de reden waarom ze nu een MK2 versie verkopen als het goed is ik had dit van een paar reddit gebruikers gehoort + een mod
Bumfiddler

Berichtdoor wapenmeester » ma 11 dec 2017, 20:07

Ik heb ze op skirms al wel eens gezien maar dat is natuurlijk geen garantie dat dat mag

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
wapenmeester

Camouflage: DPM
Replica Collectie: HK 416, HK UMP, Classic Army M16, CYMA M14, APS ACP

Berichtdoor NevsNL » ma 11 dec 2017, 20:08

Ik ken die APS verder niet, heb hem wel eens ergens voorbij zien komen meer niet. Maar straf ding moet dat zijn dan....
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Berichtdoor Oddball » ma 11 dec 2017, 20:17

Er was inderdaad sprake van dat een aps cam870 met angry gun steel kit en aangepaste shells om te bouwen was naar een vuurwapen dat stevig genoeg was voor 2 a 3 schoten (ergens op het net zweeft een filmpje rond van de taiwanese politie die het test). Let wel dat de shells toen illegaal zijn verklaard en dat heeft geleidt tot de mk2.

En ja die mk1 en mk2 zijn volkomen legaal. Zolang je er enkel 6mm bio bbs mee verschiet. De cam870 kan ook andere projectielen verschieten, echter zodra je dat doet ben je zo illegaal als het maar zijn kan.

Verder heb ik een filmpje gezien van de mk2 (gas in bolt ipv shells) en is de prestatie daarvan echt om te huilen ten opzichte van de mk1. Aps schijnt wel de mk1 bolt nog steeds aan te bieden voor niet-taiwanese klanten.
Oddball

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: A whole collection

Berichtdoor Bumfiddler » ma 11 dec 2017, 20:31

Oddball schreef:Er was inderdaad sprake van dat een aps cam870 met angry gun steel kit en aangepaste shells om te bouwen was naar een vuurwapen dat stevig genoeg was voor 2 a 3 schoten (ergens op het net zweeft een filmpje rond van de taiwanese politie die het test). Let wel dat de shells toen illegaal zijn verklaard en dat heeft geleidt tot de mk2.

En ja die mk1 en mk2 zijn volkomen legaal. Zolang je er enkel 6mm bio bbs mee verschiet. De cam870 kan ook andere projectielen verschieten, echter zodra je dat doet ben je zo illegaal als het maar zijn kan.

Verder heb ik een filmpje gezien van de mk2 (gas in bolt ipv shells) en is de prestatie daarvan echt om te huilen ten opzichte van de mk1. Aps schijnt wel de mk1 bolt nog steeds aan te bieden voor niet-taiwanese klanten.

Ja dat zag ik ook :lol: echt om te janken het raakt amper 10 meter maar nu komen we op de grote vraag

hoe in hemelsnaam ga je zon ding chrono'en
Bumfiddler

Berichtdoor Reliku » ma 11 dec 2017, 22:03

hoe in hemelsnaam ga je zon ding chrono'en

Niet.

Ik heb een tijd zo'n ding gehad, mee gespeeld tijdens cqb. Heel erg leuk. Absoluut niet praktisch. Niet het shell ejecting, daar is mee te leven, maar die shells herladen kost gewoon zo veel tijd. Ik was de helft van de tijd bezig met het herladen van die shells (ik had er tien shells bij).

Wat legaliteit betreft, geen enkel probleem zo lang je er maar 6 mm bb's mee verschiet. Beetje een grijs gebied, maar ik heb het destijds aan een jurist voorgelegd en die was van mening dat het soort projectiel dat je verschiet uiteindelijk bepalend is onder welke categorie dit wapen zou vallen. Zo lang dat 6 mm bb's zijn valt het onder de categorie "airsoftapparaat", als je een ander soort projectiel gaat schieten dan is het categorie "echt lijkend luchtdrukwapen".

Maargoed, voor de volledigheid, da's advies, don't pin me down on that, ik ben zelf geen jurist en ook die woorden waren slechts een advies, geen absolute juridische waarheid.
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Bumfiddler » ma 11 dec 2017, 22:14

Niet.

Hoe ga je dat uitleggen bij een skirm dan eigenlijk ?
-

Weet iemand toevallig een webshop waar de Cam870 (MK1) nog te koop staat ? de enige site die ik kan vinden is er een met 33 recensies en ze zijn allemaal slecht
Bumfiddler

Berichtdoor Oddball » di 12 dec 2017, 20:36

In Europa denk ik heel lastig. Hong Kong zou wellicht nog een paar hebben. Maar ik heb wel gelezen dat, nadat bekend werd dat APS in de problemen was gekomen, er een run is gekomen op de shotguns die shops op voorraad hadden.
Maar je kunt gewoon een mk2 kopen en daar een mk1 bolt in steken. Die kun je op de website van APS gewoon bestellen in verschillende uitvoeringen. (en de shells ook)
Oddball

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: A whole collection

Volgende

Keer terug naar Airsoft Algemeen