4,5mm diabolo, NABV & Wetgeving !!!

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Re: 4,5mm diabolo, NABV & Wetgeving !!!

Berichtdoor Toothpick » do 15 feb 2018, 12:22

Je kan hem wel degelijk krijgen onder de NABV maar daar moet je wat voor doen.

Wie alles/veel op de achtergrond ook van airsoft weet/volgt kan zich misschien de vereniging herrineren die erkenning wou met arpsa (of zo iets). Dit hebben zie niet gekregen omdat "toevallig" de nabv die ging (lees: moest) dit doen. Dus maak je eigen airsoft vereniging en spits je toe aan airsoftbeoefening van 4,5mm en vraag bij justis erkenning aan. Dan krijg je 1) nabv gaat ook 4,5 mm doen, of 2) je mag met minister praten over het krijgen van erkenning.
Dit omdat je oonderscheided bent tov de nabv zoals gesteld in de CWM. Maar ga maar van 1 uit.
Website:http://www.toothsquad.nl/
FB: facebook.com/toothsquad.airsoftteam

Datum me lumen oculorum meorum ne cadas in somno mortis.
Ne dicat inimicus meus: "ego habe potestatem circa eum"
(latijns ps 13)
Toothpick

Camouflage: MTP (GB)
Replica Collectie: L85A1+granaatwerper, L86LSW, L85 AFV, M92.

Berichtdoor nilz » do 15 feb 2018, 13:00

Arpsa?
nilz

Camouflage: M81 Woodland
Replica Collectie: SA A-03 (Mk18 Mod1 build), TM M4A1 SOPMOD, G&P Mk18 Mod 0, TM 1911 MEU

Berichtdoor Toothpick » vr 16 feb 2018, 22:56

ja dat was parcour schieten met gewoon de replica's die wij gebruiken bij het skirmen ipv die IAPS dingen.
Website:http://www.toothsquad.nl/
FB: facebook.com/toothsquad.airsoftteam

Datum me lumen oculorum meorum ne cadas in somno mortis.
Ne dicat inimicus meus: "ego habe potestatem circa eum"
(latijns ps 13)
Toothpick

Camouflage: MTP (GB)
Replica Collectie: L85A1+granaatwerper, L86LSW, L85 AFV, M92.

Berichtdoor nilz » za 17 feb 2018, 14:32

Ok, maar dat is gewoon met 6mm airsoft dus. Dat de NABV dat overneemt en een nieuwe vereniging buitenspel zet is misschien niet netjes (ik weet niet hoe dat gegaan is, dus ga ik niet over oordelen. Dit kan ook vanuit de overheid gegaan zijn, maar dat is een discussie apart), maar het valt wel binnen 6mm airsoft, dus de vergelijking met 4,5mm diabolo gaat niet helemaal op mijns inziens.

Je kunt prima zelf een APSA competitie opzetten met je eigen regels en replicas die binnen het NABV verlof passen.
nilz

Camouflage: M81 Woodland
Replica Collectie: SA A-03 (Mk18 Mod1 build), TM M4A1 SOPMOD, G&P Mk18 Mod 0, TM 1911 MEU

Berichtdoor Icarus » zo 18 feb 2018, 00:54

@Toothpick Er is natuurlijk nog een optie dat Onze Minister helemaal niets hoeft te doen en het zo laat. Cat I Wapens kennen nu eenmaal een grotere discretionaire bevoegdheid dan III of IV

Voor de rest zoals ik al eerder heb aangegeven gaat het voor nogal wat douane/politie problemen zorgeren omdat je VAAK zal moeten controleren omdat nagenoeg AL die dingen net tegen/op/over de 3,5J grens aan zitten. Weer bij 6mm BB AA's gaat men er gewoon vanuit (hetgeen weer technisch te rechtvaardigen is).

In alle eerlijkheid bestaat 4,5mm Diabolo-Airsoft gewoon niet. De niet skirmende diciplines binnen de NABV gebruiken wel AA's van een type waar je in beginsel ook het veld mee op zou kunnnen.

Je zou met die 4,5mm dingen wel een vorm van schietsport kunnen beofenen (al zijn er betere opties) maar dat was weer niet de bedoeling destijds. Zoals ok eerder gezegd ik heb ook geen probleem met die 4,5mm en als het de bedoeling zou zijn dat deze ook vrijgesteld zouden zijn zou ik zeker ervoor pleiten dat de NABV dit faciliteerd. Voor mijzelf hebben eerder de airsoft attributen zoals granaten/mijnen/40mm shells de grotere prioriteit
Icarus

Vorige

Keer terug naar Airsoft Algemeen