Review: G&P M3 Tactical Light (Xenon)

Hier kan je Reviews vinden die door de Airsoft.nl Staff zijn gemaakt.

Moderator: Panda

Berichtdoor Silver » zo 06 apr 2014, 12:56

Dit is een blog artikel. Om het volledige artikel te lezen, klik hier

Afbeelding

Mijzelf, als niet standaard Glock of Sig gebruiker (no pun intended!) was zoekende naar een tactische lamp voor mijn HK USP 45. Mijn keus is uiteindelijk gevallen op een xenon lamp. Zelf heb ik vrijwel alleen LED lampen en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben.

Gebruik

De lamp past precies in de slede van mijn USP en sluit perfect aan met de trekkergroep. Hij is met de duim van mijn linkerhand goed te bedienen. De lichtopbrengst, ook overdag is uitmuntend. Je zal in urban games merken dat slechte, niet of half verlichte ruimtes geen probleem meer zijn. Ik heb hem ook getest op de RIS van mijn 416 en zit daar ook prima. De lamp is eventueel uit te breiden met een druk gevoelige knop (pressure switch) waarna je hem ook goed op een normale AEG/GBB goed kan gebruiken.

Kwaliteit

De functie van deze lamp is licht opbrengen en dat doet deze uitstekend. Ik kan hier niets negatiefs over opmerken. Hij sluit goed aan op elke RAIL waar ik hem op monteer. Wat mij wel wat tegenvalt is de bouwkwaliteit, ik had van G&P meer verwacht. De plasticbody kan beter en de kamer waar de batterijen ingaan had wel wat meer liefde kunnen gebruiken bij het maken van de lamp.

[gallery ids="428,427,421,422,425,424,423,420,426"]

Conclusie

Goede prijs / kwaliteit verhouding, zeker als starterslamp. Xenon genereert mooi helder blauw licht. Eigenlijk mag zo'n lamp niet ontbreken in de collectie van iedere airsofter. Tip: gebruik lithium batterijen! Hieronder vind je een link naar waar je hem kan vinden.

+ Past op de meeste picatilly rails
+ Lichtopbrengt is geweldig (Xenon)
+ Relatief goedkoop, zeker voor Xenon
+ Uitbreidbaar met druk gevoelige knop (klein investering)
- Plasticbody
- Afwerking batterij compartiment kan beter
- Duurdere batterijen CR123 / CR17345

Airsoftpeak

De lamp is geleverd door Airsoftpeak en was binnen 6 dagen in huis, vrij snel dus met gewone post. Dit bedrijf zal bij veel airsofters niet onbekend zijn, goede prijzen, geen verzendkosten en relatief snelle levering +/- 1 week. De link naar de lamp kan je hier vinden.
Ideeën, vragen of klachten? Laat het de administrators en moderators weten!
Het is de laatste tijd erg druk, maar wij doen ons best z.s.m. te reageren.

Wil je ook via Facebook op de hoogte blijven: http://www.facebook.com/airsoftnederland.
Silver
Airsoft.nl Staff

Camouflage: DPM, Woodland, A-TACS FG

Re: Review: G&P M3 Tactical Light (Xenon)

Berichtdoor Silver » zo 06 apr 2014, 12:58

Ideeën, vragen of klachten? Laat het de administrators en moderators weten!
Het is de laatste tijd erg druk, maar wij doen ons best z.s.m. te reageren.

Wil je ook via Facebook op de hoogte blijven: http://www.facebook.com/airsoftnederland.
Silver
Airsoft.nl Staff

Camouflage: DPM, Woodland, A-TACS FG

Re: Review: G&P M3 Tactical Light (Xenon)

Berichtdoor clsports_123 » ma 07 aug 2017, 09:32

;)
clsports_123

Keer terug naar Airsoft.nl Reviews