Review: MECHANIX WEAR original military “Covert”

Hier kan je Reviews vinden die door de Airsoft.nl Staff zijn gemaakt.

Moderator: Panda

Review: MECHANIX WEAR original military “Covert”

Berichtdoor DrPepper » ma 01 jul 2013, 21:19

Inleiding

Als airsofter die tactisch gaat optreden is een paar handschoenen een must. Persoonlijk gebruik ik ook handschoenen voor mijn werk en heb ik zodoende al flink wat verschillende soorten handschoenen geprobeerd. Ik wilde al heel lang een paar Mechanix Wear handschoenen proberen, met de aanschaf van een paar Mechanix Wear - Original Military in  “covert” uitvoering werd dit een feit!

Afbeelding

Aanschaf

Allereerst de webwinkel van Mechanix Nederland… Na mijn bestelling en bevestigingsmail hoorde ik niets meer. Ook op herhaalde verzoeken naar de status van mijn bestelling kreeg ik geen antwoord. Pas toen ik liet weten mijn geld terug te willen en een negatieve review te zullen plaatsen op verschillende websites kreeg ik een mail dat de versie die ik wilde, “coyote”, niet leverbaar was en of ik de covert dan wilde. Na mijn bevestigende antwoord kreeg ik deze binnen een paar dagen thuisgestuurd.

Kwaliteit

De Mechanix Wear Original is een kwalitatief goede handschoen voor gebruik in de airsoft sport.

Het materiaal op de rug van de handschoen is stevig en elastisch en in de palm is het materiaal dun genoeg om goed te voelen wat je doet. Het materiaal is overigens wel zo stevig dat je ook een gevoel van bescherming hebt, het lijkt een dun soort suède te zijn. De manchet sluiting is van rubber en zeer degelijk, net als alle stiksels die er strak uit zien en zeer stevig aanvoelen.

Pasvorm en gebruik

De handschoenen zitten bij mij erg goed. Ik heb handschoen maat 10 en vrij lange vingers waarmee ik altijd problemen heb met de pasvorm. Bij de “Mechanix Wear - Original Military” heb ik die problemen niet. De handschoenen hebben voor mij een uitstekende pasvorm!

De handschoenen zijn niet gemaakt voor koud weer, ze zijn dun en in de zomer uitermate geschikt om mee te werken zonder zweterige handen te krijgen. De handschoenen zijn kort en wanneer je een horloge draagt zit deze vlak achter de manchet, dit kan voor sommige mensen wat onprettig zitten.  De klittenbandsluiting is stevig en zal niet zo makkelijk los gaan tijdens gebruik.

De handschoen is verkrijgbaar in zwart, coyote en woodland camo. Allen zijn ze voorzien van een merknaam  print op de rug.

Afbeelding

Conclusie

Deze handschoenen hebben wat mij betreft een ideale combinatie van kwaliteiten. Ik ben zo enthousiast dat ik een extra paar ga bestellen om tijdens mijn werk te gebruiken. Overigens ga ik daarvoor op zoek naar een andere webwinkel…

+ Relatief goedkope handschoen zo rond de €25,-

+ Voelt zeer degelijk aan.

+ Te koop bij zeer veel webshops

- Horloge zit vlak achter het manchet

Afbeelding

Afbeelding
Aut vincere, aut mori
DrPepper
S.O.A.G.G. Team Member

Camouflage: ATACS AU
Replica Collectie: G&G R8-L, G&G CM 16, WE hi capa 4.5, Elite Force Colt 1911 Mark IV, WE Glock 17 4gen.

Re: Review: MECHANIX WEAR original military “Covert”

Berichtdoor Forrest » di 02 jul 2013, 00:46

DrPepper schreef:D

Als airsofter die tactisch gaat optreden is een paar handschoenen een must.

Oh, waarom? Heb ik namelijk nog nooit iets van gemerkt.

Mooi verhaal trouwens, ga zo door!
Legi atque lacrimus.
Forrest

Camouflage: Cadet Gray, OD
Replica Collectie: Euroarms P53 Enfield

Berichtdoor Hogader » di 02 jul 2013, 00:50

Forrest schreef:
DrPepper schreef:D

Als airsofter die tactisch gaat optreden is een paar handschoenen een must.

Oh, waarom? Heb ik namelijk nog nooit iets van gemerkt.

Mooi verhaal trouwens, ga zo door!

Door de brandnetels kruipen om een teammate te saven (mediccen) of een objective te halen is stukken fijner met handschoenen dan zonder :P.

Overigens idd nette review! en ik kan bevestigen dat Mechanix zeer goede handschoenen maakt.
Eigenaar van het HGDR Entertainment Youtube channel. Subscribe nu en blijf op de hoogte van alle laatste video's: Subscribe!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie je mij de term "replica('s)" gebruiken, dan bedoel ik daar wettelijk gezien "Airsoft Apparaten" mee. (Tenzij anders vermeld)

Disclaimer: Ik heb geen persoon van het recht, dus neem mijn posts nooit als waarheid aan!
Hogader

Camouflage: Marpat, Vegetato, Kryptek
Replica Collectie: VFC Scar-H, Umarex UMP .45 /w Silencer, G&G M14 EBR, D-Boys KAC PDW, Cyma CM045a, AGM Shotgun Short 003

Berichtdoor Forrest » di 02 jul 2013, 00:53

Daar ben ik het 100% mee eens, maar is het dan een MUST? Want meestal merk ik brandnetelsteken pas op NA de schietdag, omdat je te druk bezig bent met dingen doodmaken ( oke, hitten) om op futiele zaken als brandnetels te letten.
Legi atque lacrimus.
Forrest

Camouflage: Cadet Gray, OD
Replica Collectie: Euroarms P53 Enfield

Berichtdoor FooBear » di 02 jul 2013, 05:51

Ik vind handschoenen toch wel erg fijn. Ben ook wel eens hard onderuit gegaan, en dan is het fijn om niet terug naar de safety te hoeven om het grit uit je ontvelde handen te hoeven spoelen.
Geen 'must', zoals een goede bril, maar wel in de klasse mondbescherming. Nuttige veiligheid.
福熊(猫)
FooBear Foo de Beer
Major Gear Nut, Special Task Force Unit (STFU)

For a Gear Nut, there are no such things as bad weather and challenging circumstances. There are only good opportunities to test gear :-)

And of course, chances to work out, dragging all that gear around.
FooBear
S.T.F.U. Member

Camouflage: M90, M/84, Multicam, PMC
Replica Collectie: ARES TAR-21, MagPul PTS Masada CQB, HK G36 GBB, TM P90, Umarex HK45, HK USP Tactical, TM P226R, WE Glock 18C, KJW KP-05, Stark Arms S17

Berichtdoor Hamond » di 02 jul 2013, 14:23

De mechanix handschoenen heb ik altijd gebruikt bij het sleutelen (autohobby)
Ze hebben het vel op mijn knokkels al heelvaak gered :-)

Leuk om te lezen dat ze ook producten hebben voor de airsoft sport.
(Vonken kunnen ze niet zo goed tegen... maar ik neem aan dat je hier in NL daar weinig last van gaat hebben tijdens de sport)
Hamond

Camouflage: none
Replica Collectie: none

Berichtdoor Hovel » zo 24 aug 2014, 14:24

Nette review!

Ook ik gebruik deze mechanix handschoenen (groene uitvoering) en vind het persoonlijk ook een must bij airsoften. Voor komende winter zit ik de kijken voor een m-pact uitvoering. Gevoerde handschoen met meer bescherming en dus ook wat warmer.

Er zijn voldoende winkels die deze handschoenen vandaag de dag op voorraad hebben in verschillende uitvoeringen; bv unit13, combatshop, gearpoint.
Hovel

Camouflage: Marpat (Digital Woodland)
Replica Collectie: Umarex VFC 416

Berichtdoor Garmon » zo 24 aug 2014, 19:41

Ik gebruik ze op werk, thuis, tijdens het fietsen en met het airsoften. Voor mij hands down de beste handschoenen op de markt.

Ik gebruik zelf de M-pact gloves voor het airsoften:
Afbeelding
Garmon

Camouflage: Multicam, Coyote, PMC
Replica Collectie: G&P M4 (Fusion Engine), Tokyo Marui Sig p226 E2, PTS AK BETA, JG Bar-10

Berichtdoor Saph » zo 18 jan 2015, 19:21

Zelf ook een liefhebber van Mechanix handschoenen. Als moet ik wel zeggen dat je met dit specifieke model zomers best wel zweethanden krijgt. Misschien dat ik van de zomer de 'Vent' versie haal kijken of dat beter speelt in de zomer.
Saph

Camouflage: UCP
Replica Collectie: G&G GR4 G26, KJW Glock 27, KJW USP Match, JG BAR-10, CYMA AKS-74U

Keer terug naar Airsoft.nl Reviews