Review: Optimal Performance System (OPS) Padded MOLLE Belt

Hier kan je Reviews vinden die door de Airsoft.nl Staff zijn gemaakt.

Moderator: Panda

Review: Optimal Performance System (OPS) Padded MOLLE Belt

Berichtdoor Silver » ma 01 jul 2013, 21:09

Dit is een blog artikel. Om het volledige artikel te lezen, klik hier

Optimal Performance System (OPS) Padded MOLLE Belt in A-TACS FG

InleidingMet spelen in warmer weer ben ik voor de verandering van een volledige vest aan het kijken naar hoe een “Battle Belt” voldoet in het veld. Mijn huidige keus qua camo patroon is A-TACS FG, wellicht mede omdat hier nog relatief weinig in te verkrijgen is, trekt dit me nog meer aan. Er zijn een aantal merken die dit soort riemen maken in A-TACS, echter heb je te maken met lange levertijden, als ze überhaupt willen leveren.

Afbeelding   Afbeelding

Aanschaf

Wat me opviel bij verdieping in het merk OPS is dat de bouwkwaliteit prima is en de prijzen toch van redelijk niveau zijn. Deze belt is rechtstreeks de eigen webshop van OPS besteld.  De belt had een levertijd van 10 werkdagen.

Afbeelding   Afbeelding

Kwaliteit

De belt is gemaakt van origineel A-TACS FG materiaal, 500D Cordura en dat is prima. Stevig, flexibel, maar toch licht van gewicht. Verder word de belt als een MILSPEC item verkocht en voelt erg degelijk aan en de stiksels zijn netjes afgewerkt, de gesp voelt redelijk stevig aan. Het enige negatieve wat ik kan aanmerken is dat de riem die door de belt loopt erg dun is, mocht hier een scheurtje inkomen is deze snel aan vervanging toe.  Hierbij valt wel te zeggen dat andere merken vaak een belt leveren zonder riem, die moet je er zelf nog extra bij kopen. Volgens de fabrikant kan je deze riem dragen van 30” tot 50” inch taille en ik denk ook dat dit aardig klopt. Hou wel rekening dat de riem over je kleding draagt en dat je de riem 1 a 2 maten groter draagt.

Afbeelding
Pasvorm en gebruik

De riem zit comfortabel en blijft goed zitten. De riem heeft niet compleet rondom MOLLE, maar er is genoeg plaats om veel aan te hangen. Sommige belts hebben extra lussen om de belt te verbinden aan een eventueel vest of carrier, deze belt heeft dit niet.

Conclusie

Als je vooral met warmer weer of een lichtere outfit wilt dragen is een battle belt een goed systeem. Geen warme plates en veel bewegingsvrijheid.  OPS maakt met deze belt een goed product voor een scherpe prijs.

+ Uitstekende bouwkwaliteit (Cordura 500D).
+ Origineel A-TACS FG, dus geen replica.
+ Scherpe prijs én te leveren

- Riem die door de belt loopt zou wel van iets dikkere / stevigere kwaliteit mogen zijn.
Ideeën, vragen of klachten? Laat het de administrators en moderators weten!
Het is de laatste tijd erg druk, maar wij doen ons best z.s.m. te reageren.

Wil je ook via Facebook op de hoogte blijven: http://www.facebook.com/airsoftnederland.
Silver
Airsoft.nl Staff

Camouflage: DPM, Woodland, A-TACS FG

Re: Review: Optimal Performance System (OPS) Padded MOLLE Be

Berichtdoor FooBear » di 02 jul 2013, 05:39

Dank voor de review!
Wat me opvalt, deze riem heeft 3 losse rijen MOLLE, dat is behoorlijk veel. Hoe hoog is deze belt?
En hoe blijft de riem zitten in het veld, als je beweegt? Ik heb 2 combat belts en de riem met mesh aan de binnenkant beweegt omhoog als ik ren en buk.
福熊(猫)
FooBear Foo de Beer
Major Gear Nut, Special Task Force Unit (STFU)

For a Gear Nut, there are no such things as bad weather and challenging circumstances. There are only good opportunities to test gear :-)

And of course, chances to work out, dragging all that gear around.
FooBear
S.T.F.U. Member

Camouflage: M90, M/84, Multicam, PMC
Replica Collectie: ARES TAR-21, MagPul PTS Masada CQB, HK G36 GBB, TM P90, Umarex HK45, HK USP Tactical, TM P226R, WE Glock 18C, KJW KP-05, Stark Arms S17

Berichtdoor Silver » di 02 jul 2013, 21:36

FooBear schreef:Dank voor de review!
Wat me opvalt, deze riem heeft 3 losse rijen MOLLE, dat is behoorlijk veel. Hoe hoog is deze belt?
En hoe blijft de riem zitten in het veld, als je beweegt? Ik heb 2 combat belts en de riem met mesh aan de binnenkant beweegt omhoog als ik ren en buk.

Hij is op de rug in het midden 16CM hoog, hij beweegt wel iets, maar het ligt er ook aan op wat voor stof. Op normaal katoenen ripstop BDU bijna geen last van. Misschien iets strakker of meer gewicht? :)

Wil je ook via Facebook op de hoogte blijven: http://www.facebook.com/airsoftnederland.
Silver
Airsoft.nl Staff

Berichtdoor Dodgy » ma 15 jul 2013, 09:25

@ Silver,

Is de riem te verwijderen van de belt? En bijv. te vervangen door een cummerband?

Gr. Martijn
Dodgy

Camouflage: None
Replica Collectie: None

Berichtdoor Silver » ma 15 jul 2013, 13:27

Dodgy schreef:@ Silver,

Is de riem te verwijderen van de belt? En bijv. te vervangen door een cummerband?

Gr. Martijn

Die riem kan eruit, wat voor maat cummerband is dat? Link svp ;)

Silver
Airsoft.nl Staff

Berichtdoor 1oo7hndrd » ma 15 jul 2013, 14:25

Kun je een dropleg holster bevestigen aan de riem. Met andere woorden zijn er uitsparingen in de battle belt?
Ik heb zelf een condor (niet te vergelijken kwa kwaliteit) waarbij dit wel kan. En dan kun je nog steeds een hele meuk aan dingen op je belt kwijt.
Opinions are just like assholes, every one has one.
STFU DADAFA.
IAPS heeft net zoveel met skirmen te maken als een koe met knikkeren.
(The world according to Bart)
1oo7hndrd
S.T.F.U. Member

Camouflage: Vegetato & ATACS-FG
Replica Collectie: VSR-10 G-SPec (TM), Colt M15 MOE (King Arms), M9A1 dual (KJW)

Berichtdoor Silver » ma 15 jul 2013, 20:10

1oo7hndrd schreef:Kun je een dropleg holster bevestigen aan de riem. Met andere woorden zijn er uitsparingen in de battle belt?
Ik heb zelf een condor (niet te vergelijken kwa kwaliteit) waarbij dit wel kan. En dan kun je nog steeds een hele meuk aan dingen op je belt kwijt.

Zitten geen uitsparingen voor helaas. Zijn wel genoeg oplossingen voor, ik draag zelf mijn holster liever hoger rond mijn middel dan op mijn been, maar dat is natuurlijk voorkeur.

Silver
Airsoft.nl Staff

Berichtdoor Dodgy » di 16 jul 2013, 10:00

@ Silver,

Bijv. http://www.skdtac.com/P-I-G-Plate-Carri ... ig.201.htm

Bedoeling is dat je deze normaal op een PC gebruikt als vervanging van side molle belt, maar kan ook gewoon op zichzelf gebruikt worden met de velcro sluiting.

Dit sluit beter aan je middel dan een riem.

Ik zag 4" breed (dus 10cm)
Dodgy

Camouflage: None
Replica Collectie: None

Keer terug naar Airsoft.nl Reviews