Review: Blackhawk HOT OPS Ventilated Hot Weather Gloves

Hier kan je Reviews vinden die door de Airsoft.nl Staff zijn gemaakt.

Moderator: Panda

Review: Blackhawk HOT OPS Ventilated Hot Weather Gloves

Berichtdoor Silver » wo 10 jul 2013, 20:36

Dit is een blog artikel. Om het volledige artikel te lezen, klik hier

REVIEW: Blackhawk HOT OPS Ventilated Hot Weather Gloves

Afbeelding   Afbeelding

Inleiding

Jaren heb ik Nomex gloves gedragen en deze bevallen me nog steeds prima, toch wilde ik is wat anders proberen. Ik ging op zoek naar een lichte handschoen, transpireren doe je in handschoenen en daarom vind ik de ventilatie belangrijk. Daarnaast wilde ik ze het liefst in Olive Drab (OD) en met veel grip. Na wat zoeken viel voor mij snel de keus op deze Blackhawk gloves.

Afbeelding   Afbeelding

Aanschaf
Blackhawk is een Amerikaans merk en bestellen uit de US is vaak duurder dan het product zelf deze dagen, op eBay heb ik een goede deal kunnen vinden, helaas wel langere levertijden, maar dat is geen issue, ik heb genoeg alternatieven.

Kwaliteit

De handschoenen voelen stevig en stug aan. Ze zijn deels gemaakt van neopreen met een geperforeerde extra laag, zo zijn ze stevig en toch geventileerd. Het palm gedeelte tot aan de vingertoppen is van een synthetisch leer wat zeer goede grip geeft. Rondom de duim zit extra versteviging omdat dit veel contact maakt met je replica en de levensduur van je handschoenen zal verlengen. Daarnaast zijn de vingertoppen afgewerkt met een coating en de bovenkant van de wijs- en middelvinger. De handschoenen hebben bij de pols klittenband en zouden dus bij iedereen moeten passen.

Afbeelding

Pasvorm en gebruik

Blackhawk zegt dat deze handschoenen ontwikkeld zijn om je handen te beschermen waarbij een ergonomische vormgeving en maximale handbehendigheid voorop staan. Elke hand is natuurlijk anders, maar ze zitten prima. De klittenband sluiting is prima. De stiksels zijn over het algemeen van goede kwaliteit.

Afbeelding   Afbeelding
Conclusie

Een goede combinatie van eigenschappen die je bescherming geeft onder warmere omstandigheden, waarbij je toch een beschermende laag hebt tegen diverse verwondingen én een goede grip hebt op je replica en je omgeving. Ik zou deze gloves dan ook iedereen aanraden. Ik had een maatje L besteld, helaas te voor mij net iets te klein, ik heb zelf nog een XL paar besteld en deze zitten als gegoten. Mocht je interesse hebben in een maatje L, kijk dan in de marketplace.
Ideeën, vragen of klachten? Laat het de administrators en moderators weten!
Het is de laatste tijd erg druk, maar wij doen ons best z.s.m. te reageren.

Wil je ook via Facebook op de hoogte blijven: http://www.facebook.com/airsoftnederland.
Silver
Airsoft.nl Staff

Camouflage: DPM, Woodland, A-TACS FG

Keer terug naar Airsoft.nl Reviews