AAR TacSim 31 mei

http://www.Airsoft-Heaven.nl/ - Terrein in Almere

AAR TacSim 31 mei

Berichtdoor FooBear » di 28 jul 2015, 11:12

Het is al weer even geleden, maar hierbij alsnog mijn AAR van de TacSim bij Airsoft Heaven op 31 mei:

Hierbij het verslag van een UNAF opsporingsofficier en part-time UNAF commandant.
De dag begon met een volledige UNAF-detachement van 6 man. Twee Russische collega's, een Amerikaanse collega, een Amerikaanse collega, een Duitse collega en een Zweedse collega, mijzelf. Het detachement werd initieel geleid door onze Amerikaanse collega.

Onze eerste opdracht was het uitvoeren van een sporenonderzoek. Vanuit verschillende bronnen hadden we voldoende informatie om een van de NEO-strijders aan te merken als verdachte van oorlogsmisdaden. Tastbaar bewijs ontbrak echter. Uit onze verzamelde informatie (HUMINT, SIGINT en ouderwets speurwerk) duiden een locatie ten zuiden van het dorp Vrijpoort aan als locatie van een mogelijk massagraf. Ondersteund door beveiligers van DMU hebben we, in blauw veiligheidsvest en met blauwe bouwhelm, een gebied afgezet voor sporenonderzoek. Tijdens onze werkzaamheden werden we aangevallen door een verdwaalde TU-patrouille die ons aanviel ondanks onze duidelijk zichtbare blauwe hesjes, blauwe baretten en helmen. Later zou blijken dat de TU-soldaten niet gebriefed waren dat er ook non-combattanten te verwachten waren. Hierop werd direct een Blackout afgeroepen, maar die is helaas niet doorgekomen omdat de commandant op dat moment neergeschoten was door NEO.

Tijdens het onderzoek werd een vreemd gevormde boomstam gevonden, met dank aan Dominic Dijkman, en een paar gapende gaten in de grond. Ik trok mijn blauwe overall aan en begon aan het onderzoek. Uit het onderzoek bleek uit dat de gapende gaten een massagraf bevatte van slachtoffers van de standrechtelijke executies uitgevoerd door de verdachte. Hierbij zijn vingerafdrukken van de verdachte gevonden op zowel de lichaamsresten als de boom boven het massagraf, en werd zijn DNA aangetroffen op de lijken.

In overleg met de UNAF Commandant werd besloten dat er voldoende bewijs was om de verdachte op te sporen en aan te houden. Hiervoor werden posters verspreid met 'Opsporing Verzocht' en contact gezocht met de Base Commandant van de TU om te vragen of hij kon helpen met opsporing en aanhouding. Er werd bewust geen contact gezocht met NEO, omdat niet duidelijk was tot op welk niveau men daar op de hoogte was of zelfs medeschuldig was aan de oorlogsmisdaden.
Tot mijn grote verbazing werd ik door een TU-soldaat neergeschoten en weer afgevoerd naar hun BC. Wat bleek, TU kon 1 Intel verdienen met het gevangen nemen en ondervragen van UNAF-personeel. Helaas voor hun hebben ze me niet geheeld voor ze me terugbrachten naar mijn eigen basis, waar ik net op tijd gered werd door mijn eigen collega's, en dus heeft de TU nooit die Intel verdient tongue-emoticon

We besloten om toch contact te leggen met de leider van NEO. Ik pakte een doos koekjes en we gingen op een sociale patrouille. Het sociale element duurde niet lang, want koud de poort uit werden we onder vuur genomen door zowel NEO als TU. De blauwe vestjes gingen uit en in camo gingen we verder. DMU observeerde een aantal NEO-posities, was in positie om deze uit te schakelen, maar hadden helaas geen zicht op de verdachte, dus we besloten niet op te treden.

Kruip-door-sluip-door ging het op weg naar de NEO-basis. Heel stilletjes slopen we door het bos, een enkel snel contact daargelaten. Toen we eenmaal, ongezien, bij de NEO-basis aankwamen bleek het net pauze te zijn. Jammer. frown-emoticon
Als UNAF zijn we nog nooit zo bruut onder vuur genomen. Als strafmaatregel hebben we daarom een half uur Blackout afgeroepen voor beide partijen. Dat betekent 30 minuten geen portogebruik, geen artillerie en geen andere calls. Daarna werd het gedrag van de TU en NEO een stuk vriendelijker.

's Middags werd onze commandant helaas naar huis geroepen en werd het commando op mij overgedragen. We kregen de opdracht van HQ om 3 vermiste Stinger luchtdoelraketten op te sporen.
We gingen we daarom weer op sociale patrouille, ditmaal met als doel om her en der health en safety checks uit te voeren om gevaarlijk plekken in het bos te identificeren en af te zetten. We vonden gevaarlijk uitstekende takken, omgevallen bomen, gevaarlijke kuilen, maar geen Stingers frown-emoticon

We stuitten op een NEO-soldaat die ons vertelde dat zijn commandant graag contact met ons wilde. Hij bracht ons naar de commandant, maar onze koekjes waren inmiddels op. We vertelden de commandant van de beestachtige daden van een van zijn mannen, en de commandant, 'Papa' geheten, beloofde ons om met zijn mannen te spreken en zijn best te doen dat de verdachte aan ons uit werd geleverd.

Met een aanmerkelijk beter humeur gingen we terug naar Vrijpoort. Halverwege werd ik opgeroepen door het detachement in Vrijpoort dat de TU de verdachte gevangen had genomen en kwam uitleveren! We got him!
Of liever gezegd 'They got him!'. De verdachte was inmiddels gestript tot op zijn onderbroek, zo bang waren de TU-soldaten dat hij ergens iets verstopt had. Wat bleek: de verdachte had bij zijn gevangenname door de TU een blok C4 verstopt. Zijn wapens waren inmiddels afgenomen, maar hij had nog een blok C4 in zijn broekzak weten te verstoppen, en zijn porto was gerigged als ontstekingsmechanisme. Toen hij nog een laatste sigaret mocht roken ontstak hij het C4, en doodde daarmee 5 TU-soldaten en veranderde het TU-kamp in een rokende puinhoop. Er bleef er echter nog 1 man over, die zijn maten én de gevangene weer opknapte. De gevangene werd daarop gestript tot op zijn onderbroek.

Bij de overdracht vroeg ik nog 'En, weten jullie zeker dat hij niets in zijn onderbroek heeft gestopt?'
Waarop de TU me verzekerde dat het niet veel was, wat de verdachte in zijn onderbroek had.
Maar safety first, de latex handschoenen aan om ook de laatste kiertjes en gaten te onderzoeken. Fijn kon het niet zijn voor de verdachte, maar zijn slachtoffers zullen het ook vast niet prettig hebben gehad.
We namen de verdachte over en brachten hem vervolgens over naar UNAF HQ voor berechting in het Tribunaal. De facto betekende het dat de verdacht aan de andere kant van het veld werd losgelaten om naar zijn spawn te lopen. Best een eind, maar dan moet je maar geen rottigheid uithalen tongue-emoticon

Toen bleek dat door een miscommunicatie mijn mannen een van de Stingers gevonden hadden, maar ergens achter hadden gelaten toen we de oorlogsmisdadiger afvoerden. Minder fijn dus. We kwamen er al snel achter dat de TU onze Stinger had gevonden, dus we gingen naar hen op zoek. Er ontstond een onprettige Mexican standoff, die ik gelukkig samen met de TU BC kon oplossen. TU stond daarbij geweldig mooi op een kluitje en mijn mannen opperden dat een artillery strike ons probleem misschien wel heel snel kon oplossen. Maar ik had inmiddels een deal met de TU BC en een man een man, een woord een woord. De deal was dat we de TU zouden helpen om de Stingers af te voeren naar Fort Zebra, en dat een UNAF-team de Stingers zou begeleiden tijdens de evac.

Helemaal happy was ik niet met deze situatie. De kans was nog steeds erg groot dat de Stingers in verkeerde handen konden vallen. Ik wist de TU Commandant over te halen om de Stingers te mogen demonteren. Voor de TU was het voldoende dat ze vanwege propagandadoeleinden de lanceerbuizen konden tonen. Voor ons was het belangrijkste dat de Stingers niet meer te gebruiken waren.

Ik zette een veilige werkomgeving af, trok mijn blauwe overall weer aan en begon aan de demontage van de Stingers. Net toen ik de explosieven en de vuurleidingselectronica netjes had gedemonteerd, waarbij ik de vuurleidingselectronica onklaar had gemaakt, zette NEO een grootschalige aanval in op Fort Zebra. Een enorme artilleriebarrage schakelde een groot aantal TU-, UNAF- en DMU-strijders uit, maar trof ook vol de gedemonteerde Stingers, die in 100-en stukken uit elkaar sprongen, helaas met mijn persoontje erbij.

Een grootschalige NEO-aanval volgde, die maar tenauwernood werd weerstaan door de gecombineerde kracht van TU, UNAF en DMU. Tijdens deze hectische situatie hielp onze medic Jelmer de Jong een groot aantal strijders, waardoor we de aanval konden weerstaan. NEO drong het fort binnen, maar wist het niet te veroveren toen het verlossende fluitsignaal klonk.

Al met al een chaotische dag geweest, met mooie verhalen en geweldige gebeurtenissen!
福熊(猫)
FooBear Foo de Beer
Major Gear Nut, Special Task Force Unit (STFU)

For a Gear Nut, there are no such things as bad weather and challenging circumstances. There are only good opportunities to test gear :-)

And of course, chances to work out, dragging all that gear around.
FooBear
S.T.F.U. Member

Camouflage: M90, M/84, Multicam, PMC
Replica Collectie: ARES TAR-21, MagPul PTS Masada CQB, HK G36 GBB, TM P90, Umarex HK45, HK USP Tactical, TM P226R, WE Glock 18C, KJW KP-05, Stark Arms S17

Keer terug naar Airsoft Heaven