Waar kan ik TM Glock magazijnen kopen ?

Nieuwtjes, vragen, reviews over Airsoft apparaten kan je hier kwijt.

Moderator: Panda

Re: Waar kan ik TM Glock magazijnen kopen ?

Berichtdoor mata » do 08 maart 2018, 07:16

HeadShot schreef:
Sephi schreef: De vul-nippel aan de onderkant past ook beter om Nuprol greengas bussen, de TM's hebben daar vaak moeite mee en lekken bij het vullen.

Verkeerde woordkeuze... deze magazijnen lekken niet, je krijgt ze alleen lastig gevuld. Is overigens heel simpel op te lossen door extra o-ring in de vul-nippel te stoppen. Daarna kan je ze zonder weglekken van gas vullen (staat hier op het forum ergens een topic over ;) )
Ik las niet lang geleden een artikel over het 'waarom' van de overflow in TM valves. Wat er uit komt zou vooral lucht moeten zijn (of een misschien een beetje gas), zodat je de magazijnen beter en vollediger kunt vullen. De ruimte word dan niet ingenomen door bv lucht. Klinkt voor mij plausibel, maar ik ben geen expert in GBBs.

facebook.com/mataairsoft
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor Sephi » do 08 maart 2018, 17:49

mata schreef:
HeadShot schreef:
Sephi schreef: De vul-nippel aan de onderkant past ook beter om Nuprol greengas bussen, de TM's hebben daar vaak moeite mee en lekken bij het vullen.

Verkeerde woordkeuze... deze magazijnen lekken niet, je krijgt ze alleen lastig gevuld. Is overigens heel simpel op te lossen door extra o-ring in de vul-nippel te stoppen. Daarna kan je ze zonder weglekken van gas vullen (staat hier op het forum ergens een topic over ;) )
Ik las niet lang geleden een artikel over het 'waarom' van de overflow in TM valves. Wat er uit komt zou vooral lucht moeten zijn (of een misschien een beetje gas), zodat je de magazijnen beter en vollediger kunt vullen. De ruimte word dan niet ingenomen door bv lucht. Klinkt voor mij plausibel, maar ik ben geen expert in GBBs.

facebook.com/mataairsoft

Bij mij komt er anders genoeg gas mee om de hele baseplate onder de siliconenolie te krijgen, dus lijkt me niet alleen maar (gebakken?) lucht. Ik zal inderdaad anders eens voor een extra o-ring gaan kijken, kreeg van iemand anders al de tip om een navulbare aansteker uit elkaar te slopen aangezien die dezelfde maat zouden hebben.

...Alleen rook ik niet...
ICS CXP Ape, VFC Scar-H, Cyma M14 (DMR project), Cyma MP5a5, Cyma AK-47, P&J M4a1 & M16a3, Army G36c GBBR, JG P90, Dboys Kar98k shell-ejecting, Well MB03 (sniper-project), Well MP7a1, Cyma M870 shotgun, Snow Wolf AUG Commando, KWC M712 Mauser, WE P08 Luger, Walther PPQ M2, WE Samurai Edge M92F, WE M1911a1, WE Hi-Capa 3.8, HFC 6" revolver, TM G18c.
Sephi

Camouflage: A-tacs FG
Replica Collectie: Main: ICS CXP Ape, secondary: TM G18c, voor de rest zie onderschrift.

Berichtdoor mata » do 08 maart 2018, 18:06

Maar even voor mijn beeldvorming, is het vloeibaar wat we in een magazijn drukken of echt het gas?

facebook.com/mataairsoft
mata

Berichtdoor Bumfiddler » do 08 maart 2018, 18:35

mata schreef:Maar even voor mijn beeldvorming, is het vloeibaar wat we in een magazijn drukken of echt het gas?

facebook.com/mataairsoft

Het is vloeibaar maar door de hitte etc van buiten af verdampt het en wordt het gas
Bumfiddler

Camouflage: Multicam Black
Replica Collectie: WE PX4 Storm, TM M4 MWS, GHK AK74M, APS CAM870P, TM HI Capa

Berichtdoor mata » do 08 maart 2018, 18:39

Maar dan wil je toch zsm zoveel mogelijk vloeibaar in het magazijn in hebben?

(Probeer de overflow een beetje te verklaren)

facebook.com/mataairsoft
mata

Berichtdoor HeadShot » do 08 maart 2018, 20:21

mata schreef:Ik las niet lang geleden een artikel over het 'waarom' van de overflow in TM valves. Wat er uit komt zou vooral lucht moeten zijn (of een misschien een beetje gas), zodat je de magazijnen beter en vollediger kunt vullen. De ruimte word dan niet ingenomen door bv lucht. Klinkt voor mij plausibel, maar ik ben geen expert in GBBs.

... voor mij klinkt het geheel niet plausibel, aangezien we enerzijds het vloeibare gas onder enige druk door de vulnippel jagen, lucht stroomt er echt niet tegenin... bij de eerste keer afvuren van een BB is het beetje luchht wat in het magazijn zit er al lang uit :mrgreen:

Er lekt vloeibaar gas weg bij het vullen omdat we de nippel van de gasbus net niet ver genoeg in de vulnippel van het magazijn kunnen drukken waardoor deze goed afdicht (heb ik alleen bij TM magazijnen, toen im het destijds vroeg was dat iets wat heel normaal was)...

Heb het topic er even bij gezocht: viewtopic.php?f=8&t=11915

o-ring uit een aansteker doet het ook, maar die moet je dan wel hebben liggen. Heb destijds bij HKMountain enkele o-ring setjes besteld en mijn magazijnen aangepast!

Maar laten we weer on-topic gaan... iemand een adresje voor TM Glock Magazijnen?

Ik heb heel snel even gekeken, bij Bunker 501 hebben ze de extended op voorraad, het standaard mag is out-of-stock:
https://bunker501.nl/shop/accessories/t ... r-g17g18c/
HeadShot

Replica Collectie: TM XDM 40, WE G17, G19, G18C, G26, G33, G34, G35

Berichtdoor Bumfiddler » do 08 maart 2018, 21:06

Jongens koop ze gewoon van rainbow8 ze zijn daar een heel stuk goedkoper daar koopte ik ze altijd van

maar voor die prijs is het echt afzetterij TM glock magazijnen kopen in de EU is niet echt bepaald slim want dan betaal je meteen de hoofdprijs
Bumfiddler

Camouflage: Multicam Black
Replica Collectie: WE PX4 Storm, TM M4 MWS, GHK AK74M, APS CAM870P, TM HI Capa

Berichtdoor Merijndj » ma 12 maart 2018, 18:41

Ik koop ze bij ehobby asia... zelfs met import nog steeds veel goedkoper dan EU shops.
Merijndj

Replica Collectie: Systema PTW M4 Max, TM Glock 17

Berichtdoor Sephi » ma 12 maart 2018, 22:06

HeadShot schreef:
mata schreef:Ik las niet lang geleden een artikel over het 'waarom' van de overflow in TM valves. Wat er uit komt zou vooral lucht moeten zijn (of een misschien een beetje gas), zodat je de magazijnen beter en vollediger kunt vullen. De ruimte word dan niet ingenomen door bv lucht. Klinkt voor mij plausibel, maar ik ben geen expert in GBBs.

... voor mij klinkt het geheel niet plausibel, aangezien we enerzijds het vloeibare gas onder enige druk door de vulnippel jagen, lucht stroomt er echt niet tegenin... bij de eerste keer afvuren van een BB is het beetje luchht wat in het magazijn zit er al lang uit :mrgreen:

Er lekt vloeibaar gas weg bij het vullen omdat we de nippel van de gasbus net niet ver genoeg in de vulnippel van het magazijn kunnen drukken waardoor deze goed afdicht (heb ik alleen bij TM magazijnen, toen im het destijds vroeg was dat iets wat heel normaal was)...

Heb het topic er even bij gezocht: viewtopic.php?f=8&t=11915

o-ring uit een aansteker doet het ook, maar die moet je dan wel hebben liggen. Heb destijds bij HKMountain enkele o-ring setjes besteld en mijn magazijnen aangepast!

Maar laten we weer on-topic gaan... iemand een adresje voor TM Glock Magazijnen?

Ik heb heel snel even gekeken, bij Bunker 501 hebben ze de extended op voorraad, het standaard mag is out-of-stock:
https://bunker501.nl/shop/accessories/t ... r-g17g18c/

Bedankt voor het opzoeken van het topic, was het zelf stiekem weer vergeten...
Zo te zien hebben ze de ventielslang die in het filmpje gebruikt is gewoon bij de plaatselijke Gamma bouwmarkt, morgenavond maar eens langs rijden. (handig, die openingstijden tot 9 uur 's avonds.)
ICS CXP Ape, VFC Scar-H, Cyma M14 (DMR project), Cyma MP5a5, Cyma AK-47, P&J M4a1 & M16a3, Army G36c GBBR, JG P90, Dboys Kar98k shell-ejecting, Well MB03 (sniper-project), Well MP7a1, Cyma M870 shotgun, Snow Wolf AUG Commando, KWC M712 Mauser, WE P08 Luger, Walther PPQ M2, WE Samurai Edge M92F, WE M1911a1, WE Hi-Capa 3.8, HFC 6" revolver, TM G18c.
Sephi

Camouflage: A-tacs FG
Replica Collectie: Main: ICS CXP Ape, secondary: TM G18c, voor de rest zie onderschrift.

Berichtdoor broodro0ster » di 13 maart 2018, 17:06

Dat lekken is gewoon normaal hoor tijdens het vullen.
Door de overflow valves krijg je de mags voller en zijn ze sneller vol ook.

Je moet alleen het magazijn ondersteboven en recht houden als je vult. Ik gebruik ook Nuprol flessen en dat gaat zonder problemen.

Tijdens het vullen loopt er vloeistof in het magazijn (ja, het gas is vloeibaar in de flessen) en door de overflow valve komt er lucht naar buiten en een beetje verdampt gas. Wanneer het magazijn vol is, zal je duppeltjes gas naar buiten zien spuiten en hoor je dat ook duidelijk. Dat is het moment dat je moet stoppen met vullen :-)

Als je het een paar keer doet heb je wel snel die reflex om te stoppen zodra je het hoort/ziet.
broodro0ster

VorigeVolgende

Keer terug naar Airsoft Apparaten en Reviews.