GBB (AKM of AK47) importeren uit VS/Azië?

Nieuwtjes, vragen, reviews over Airsoft apparaten kan je hier kwijt.

Moderator: Panda

GBB (AKM of AK47) importeren uit VS/Azië?

Berichtdoor Peter Pan » di 01 maart 2016, 20:38

Hallo,
Ik wil een GBB AKM of Ak47 replica (die laatste ben ik niet tegengekomen vooralsnog) kopen. Die zijn alleen beschikbaar in de VS (of China geloof ik), en moeten geïmporteerd worden. Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk hierover weten. Dus als iemand dit zelf heeft gedaan (niet per se een AK replica natuurlijk) zou je je ervaring willen delen? Zijn er extra dingen waar ik op moeten letten (op lange levertijd na)? Zijn er mensen die eventueel ook iets willen bestellen en interesse hebben in de verzendkosten te delen door samen de bestelling te doen? Of andere opmerking, ik hoor het graag.
Peter Pan

Re: GBB (AKM of AK47) importeren uit VS/Azië?

Berichtdoor Wacky_Commander » di 01 maart 2016, 20:51

Over het algemeen vragen de meeste webshops om een nabv pas voordat ze een replica naar Nederland versturen.
Als ze dit niet doen dan kan je ze voor het bestellen even een mail sturen of ze hier rekening mee willen houden.
Maar verder zou dit geen probleem moeten zijn.
Je moet wel rekening houden met langere leveringstijd, hoge(re) verzendkosten en eventueel nog bijmoeten betalen aan invoerrechten.
Wacky_Commander

Camouflage: Invisible
Replica Collectie: DG AK/M4 etc

Berichtdoor Peter Pan » di 01 maart 2016, 21:03

Oeh, invoerrechten had ik nog geen rekening meegehouden. Moet ik maar opzoeken hoe dat werkt.

Zijn er misschien bedrijven in Europa waarbij je als het ware een indirecte bestelling plaatst. Dat je het via hen besteld, en zo iets van de kosten eraf krijgt?
Peter Pan

Berichtdoor Meppie » di 01 maart 2016, 21:08

Peter Pan schreef:Oeh, invoerrechten had ik nog geen rekening meegehouden. Moet ik maar opzoeken hoe dat werkt.

Zijn er misschien bedrijven in Europa waarbij je als het ware een indirecte bestelling plaatst. Dat je het via hen besteld, en zo iets van de kosten eraf krijgt?

Nope. Invoerrechten zijn invoerrechten of ze nu voor jou zijn of voor de verkoper/winkel.

Berekenen kun je met de invoercalculator.nl

Gewoon goed zoeken naar een winkel met een aanbieding of iets dergelijks. GBBR kun je op dit moment het goedkoopst uit Polen of Frankrijk halen op dit moment (zover ik het nu kan zien).
Als je state of the art alvast upgraded versie neemt dan neem je er eentje van RA-Tech
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor Desperado » di 01 maart 2016, 22:19

Heb zelf ervaring met Redwolf Airsoft en WCGshop. Zet in je bestelling bij opmerkingen dat een kopie NABV op de doos vereist is ivm NL douane. Ik heb zelf een PDF (zodat speciale tekens etc de boel niet verzieken) gemaakt met een korte Engelse tekst dat ik dmv NABV replicas mag kopen en houden inclusief een kopie van mijn pas. Ik reply op mn orderbevestiging met deze pdf als bijlage en een korte uitleg. Tot nu toe altijd goed gegaan.

Bestellingen zijn meestal in 1-2 weken binnen. Houd rekening met hoge verzendkosten ($80+). Invoerkosten zijn grofweg 21% btw en wat administratie en inklaring, veel geld dus! Met een aantal bestellingen was het voor mij desondanks voordeliger om in Azie te bestellen (en ze hadden daar spullen die in EU niet te krijgen waren). Bovendien komen sommige replica's in de EU met minder/aangepaste trademarks.

Edit: overigens een behoorlijke keuze aan AKM en AK74 GBBR replica's (incl geupgrade WE/RA-Tech) bij http://www.milspecsolutions.co.uk/
Desperado

Camouflage: US Woodland
Replica Collectie: VFC HK416D GBBR, SA G17 GBB, TM SCAR-H EBB, Well Vz.61 Skorpion AEP

Berichtdoor Peter Pan » wo 02 maart 2016, 00:14

@meppie

Ik bedoel, omdat zij wellicht toch importeren, dat ze een particuliere replica meebestellen, en dat het dus een soort bulkaankop wordt waardoor de verzendkosten kleiner worden. Niet per se invoerrechten.

@Desperado
Dank voor de link. Ik was nog vergeten te vragen of er iets dichter bij huis was wat ik over het hoofd heb gezien.
Peter Pan

Berichtdoor Peter Pan » wo 02 maart 2016, 00:32

alleen kost die AKM 100 euro meer als bij Amerikaanse verkopers, om een of andere reden. Dus veel voordeel zal ik er niet uithalen.
Peter Pan

Berichtdoor mobius001 » wo 02 maart 2016, 00:54

Ghost Squad

The Ghost Are Real!
mobius001

Camouflage: DPM NLD
Replica Collectie: Bolt B4 SOPMOD met Inferno Spartan HPA, WE M4 CQB GBBR op HPA, ASG G17 GBB, KWA MP7 GBBR

Berichtdoor Peter Pan » wo 02 maart 2016, 01:05

Eey thanks. Die's handig.
Peter Pan

Berichtdoor BigY » vr 13 mei 2016, 11:19

Toevallig ingevoerd van Ehobby deze maand. Binnen drie dagen was het in NL, alleen de douane wil er dan nog even zijn visie over geven. Op de doos netjes een brief waarop staat dat ik met nabv nummer zoveel deze replica heb besteld en netjes onder de 2 joule regel valt. In totaal heeft alles 10 dagen geduurd. Ik vind dat vrij netjes hoor. Ook van eHobby.
Gratis encrypted mail op Safe-Mail

Playing since 2003
BigY

Camouflage: Tattoo ;-)
Replica Collectie: Tokyo Marui M4 CQB-R (Recoil Shock) Magpul G&P M4 GBB, Classic Army M4A1 AEG, Classic Army M16 AEG, Classic Army MP5A3 AEG, Classic Army Glock 19, Classic Army Glock 26, Umarex Colt .45 Peacemaker

Keer terug naar Airsoft Apparaten en Reviews.