Shotgun kapot

Nieuwtjes, vragen, reviews over Airsoft apparaten kan je hier kwijt.

Moderator: Panda

Shotgun kapot

Berichtdoor petter2093 » do 19 mei 2016, 18:22

Heren, ik heb, met mijn handige hoofd een dom (on)geluk de stock van mijn ASG franchi SAS 12 gebroken.

Hij is gebroken op het stukje wat de stock en pistolgrip recht houdt en waar je de stock vast schroeft. Ik kan nu dus mijn stock niet meer vastzetten en als ik 'm vast krijg kan ik niet cocken zonder de boel weer uit elkaar te trekken.

Is dit nog te fixen of kan ik beter gewoon een nieuw cyma shotgun voor 60 euro(incl verzenden vanuit polen) halen?

Of hebben jullie nog tips om er nog wat DIY van te bouwen, zonder dat het geld kost :D

Ik zal vanavond nog foto's uploaden.

Als dit niet te fixen is, hoe hoor je een replica correct weg te gooien? Gewoon in de afvalbak pleuren of moet dit nog op een speciale manier gebeuren?
petter2093

Camouflage: MARPAT Woodland - SWAT black
Replica Collectie: VFC HK416D 14.5RS GBBR, KWA MP7 GBB, KWA USP.45, Cybergun S&W I-bolt(vsr-10 rip)

Re: Shotgun kapot

Berichtdoor Desperado » do 19 mei 2016, 20:19

Er is maar weinig dat niet te fixen is :) ben benieuwd naar de foto's
Desperado

Camouflage: US Woodland
Replica Collectie: VFC HK416D GBBR, SA G17 GBB, TM SCAR-H EBB, Well Vz.61 Skorpion AEP

Berichtdoor petter2093 » do 19 mei 2016, 20:44

Dit is dus het gebroken stuk, daar is een cylindervormig stuk plastic van af gebroken.
Klik hier voor de originele afbeelding
Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.

Zo hoort het er uit te zien als ie dicht is
Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.

En als ik m nu vast pak gebeurt dit:

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is omschreven
petter2093

Replica Collectie: VFC HK416D 14.5RS GBBR, KWA MP7 GBB, KWA USP.45, Cybergun S&W I-bolt(vsr-10 rip)

Berichtdoor BigY » do 19 mei 2016, 20:48

Poeh, naar mijn mening niet echt te fiksen meer :(
Gratis encrypted mail op Safe-Mail

Playing since 2003
BigY

Camouflage: Tattoo ;-)
Replica Collectie: Tokyo Marui M4 CQB-R (Recoil Shock) Magpul G&P M4 GBB, Classic Army M4A1 AEG, Classic Army M16 AEG, Classic Army MP5A3 AEG, Classic Army Glock 19, Classic Army Glock 26, Umarex Colt .45 Peacemaker

Berichtdoor petter2093 » do 19 mei 2016, 20:51

Nee, dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik het hier postte.

Misschien een frankenstein gun van fabriceren, maar zpu niet weten hoe
petter2093

Berichtdoor Marcellus35ad » do 19 mei 2016, 23:08

Mooie houten grip op meubelen? Zo'n single handed ding.

http://maxpayne.wikia.com/wiki/Sawed-of ... =Molow.png

Zoiets dusss
Marcellus35ad

Camouflage: Swiss Alpenflage
Replica Collectie: Specna M16 met M203

Berichtdoor petter2093 » vr 20 mei 2016, 23:07

Misschien dat ik de stock er permanent op vast ga maken met iets van epoxy hars of goeie kunstof kit. Dan past ie weliswaar niet meer in m'n kist, maar dan is ie op zn minst nog te gebruiken. Of ik maak van glasvezel en epoxy een nieuwe stock om een frankenstein shotgun ervan te maken.

@marcel: ik heb het niet zo met hout op geweren. En dat heb ik dus ook met m'n replica's. Geef mij maar modern kunstof of metaal met een moderne look :D
petter2093

Berichtdoor Waicheun » za 21 mei 2016, 08:10

tjah...is niet echt moeilijk maar T**** veel werk en dan waarschijnlijk nog niet stevig.

Note, ik schrijf dit nu met mijn ochtend hoofd/niet fris

wat je kan proberen is een pin in het afgebroken stuk te plaatsen die ook weer vast zit aan je geweer ivp schroefdraad. wat je dan kan doen is die pin doorduipen met een goeie lijm. Iets van bison lijm (al is dat vrij elastish) maar met die pin ertussen misschien toch sterk genoeg.

goed dan heb je nog de breuk van het plastic, voordat je de boel weer vastklaaid daar goed laagje plastic lijm over. (als 't plastic is btw) mocht je daarna nog gaten hebben dan zou je dat met een goedje zoals greenstuff op kunnen vullen (komt uit modelbouw wereld) of iets anders om 't geheel weer glad te krijgen...dan hele boel weer spuiten om 1 geheel te krijgen.

of mijn voorkeur indd een houten kolf gaan maken, in dat geval veel plezier met schuren etc:P

maar dat zou mijn dapperste poging zijn geweest voordat ik 60 euro voor iets nieuws bestel..
Command Sergeant Major bij Airsoft Team Bravo NOYFB
Voor vragen ga naar http://www.noyfb.nl of mail naar info@noyfb.nl

NOYFB Teams: Alpha, Bravo, Charlie, Delta & Binnenkort Echo & Foxtrot
Leden Totaal 36
Reservisten & Recruiten Totaal: 6
Waicheun

Camouflage: Woodland Camo, Phyton Camo, 3D
Replica Collectie: PPR-001, KJW 1911, Kingarms P90, M4 Winter, M1919 Browning HPA

Berichtdoor petter2093 » za 18 jun 2016, 12:21

Vandaag maar eens een poging gewaagd met weer aan elkaar lijmen. Heb bison kombi plastic lijm gebruikt, zou "extreme krachten en trillingen" aan moeten kunnen en is speciaal voor abs etc.

Nu even uit laten harden(met de kratjes als versteviging zodat hij niet buigt en/of verschuift) en dan zal ik morgen(als t goed hard is) laten weten hoe stevig hij nu is.

Ik heb de stock permanent vastgezet op de body, voor extra stevigheid. Ik kan hem niet meer uit elkaar halen, en hij past nu dus niet meer in mijn kist, moet ik ook nog wat op gaan verzinnen :D

Edit: even een kleine update nu de lijm bijna volledig uitgehard is

Lijm is al goed hard, maar neem het zekere voor het onzekere en wacht de 24 uur uithard tijd uit. Binnenin(bij de afgebroken plastic "cylinder" is ook nog eens een halve tube lijm om die cylinder bij elkaar te houden en de stock daarop vast te krijgen. Kosten: 11 euro voor de lijm en een beetje mar zwarte verf wat ik nog had staan.
Morgen testen, opschuren en verven zodat je er niks meer van ziet.
Ik vraag me nu alleen af of de safety nog werkt aangezien daar ook wat lijm op is gekomen, maar dat zien we morgen wel :D
petter2093

Berichtdoor Desperado » di 21 jun 2016, 19:49

Heb hetzelfde spul gebruikt voor enkele andere reparaties, oa voor een afgebroken base plate van een magazijn. Supersterk spul! (ervan uitgaand dat je goed ontvet hebt etc)
Desperado

Camouflage: US Woodland
Replica Collectie: VFC HK416D GBBR, SA G17 GBB, TM SCAR-H EBB, Well Vz.61 Skorpion AEP

Volgende

Keer terug naar Airsoft Apparaten en Reviews.