"Probleem" King Arms M4 - te hoge fps

Nieuwtjes, vragen, reviews over Airsoft apparaten kan je hier kwijt.

Moderator: Panda

"Probleem" King Arms M4 - te hoge fps

Berichtdoor Stikstofman » vr 24 mei 2013, 09:23

Een tijd terug heb ik bij airsoft-belgium.com in de winkel een King Arms M4 (KA-AG-20) gekocht.
De verkoper had mij verteld dat ie qua fps enzo goed was voor skirms maar ik had er gewoon een slecht gevoel bij.

Dit werd bevestigd toen mijn X3200 binnenkwam vandaag en ik de fps kon testen, normaal zat ie rond de 355 ofzo, maar in pieken ging het makkelijk over de 370 heen met enkele uitschieters naar de 380 met .20 BBS, met .25 zit 'ie goed, op 330 ofzo.

Nu heb ik een vraag, en wil iedereen alsjeblieft dit onderwerp beknopt houden aangezien ik hier een snelle oplossing voor moet zoeken;

- Wat kan ik doen om de fps van het betreffende apparaat te verlagen, ik weet dat ik de spring moet vervangen maar welke spring heb ik nodig en is er een Nederlands bedrijf of ervaren persoon die dat voor mij zou kunnen doen voor een paar tientjes ofzo ? (dit vanwege het feit dat ik anders weer een paar uur in de auto zit omdat de Belgen geen airsoft apparaten mogen verzenden)

- Is er een andere optie om de fps te verlagen (ik heb 'm 2 juni nodig dus een jaar de spring gespannen houden gaat niet werken :P)

Ik heb ook al een e-mail gestuurd naar airsoft-belgium.com, de bestellingen verzenden ze heel vlot dus ik hoop dat ze ook snel op de e-mail antwoorden :)

Als je in het Zuiden van Nederland woont en/of op 2 juni naar B&A gaat en veren kan vervangen voor een vergoeding dan ben ik ook blij.
Afbeelding
Stikstofman

Camouflage: driedelig pak met stropdas

Re: "Probleem" King Arms M4 - te hoge fps

Berichtdoor Perconte » vr 24 mei 2013, 09:34

Ik zou voor een M100 veer kijken. In theorie zou 100 m/s ongeveer 330 Fps moeten zijn. Uiteraard is dit van meer factoren afhankelijk, dus kan je geen garantie geven.
Perconte

Camouflage: NL Woodland+Blauw
Replica Collectie: D-Boys M4 CQB RAS II

Berichtdoor TalbotEv » vr 24 mei 2013, 09:37

Snelste is inderdaad je veer te vervangen wil je sowieso safe zitten. Kon zo niet vinden wat voor een spring er nu inzit dus kan je ook geen spring aanraden helaas.

Waar kom je vandaan ?
"It doesn't take a hero to order men into battle. It takes a hero to be one of those men who goes into battle." ~ Norman Schwarzkopf
TalbotEv

Camouflage: Main: Multicam, Second: NL DPM
Replica Collectie: Primary: Systema PTW '08, Sidearm: TM P226E2

Berichtdoor Meppie » vr 24 mei 2013, 09:39

Met een fps die zich meldt tussen de 355 en 380 fps heb je wel wat meer problemen dan alleen een sterke veer.
Denk dat alleen een veer vervangen jouw probleem nog niet gaat oplossen.

Welke regio van het zuiden van het land woon jij?
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor Stikstofman » vr 24 mei 2013, 09:45

Meppie schreef:Welke regio van het zuiden van het land woon jij?

Het westen van Brabant
Afbeelding
Stikstofman

Berichtdoor Stikstofman » vr 24 mei 2013, 11:07

Update: Ik heb contact gehad met de winkel en een SP90 veer is besteld, nu zoek ik iemand in de buurt van het westen van Brabant om dat ding in te bouwen.

(niet dat ik die veer in iemand wil bouwen, maar ik zoek iemand die die veer dan in mijn M4 kan zetten, he)
Afbeelding
Stikstofman

Berichtdoor Perconte » vr 24 mei 2013, 11:11

Is het misschien een idee om het de winkel te laten doen waar je hem gekocht hebt? Misschien dat de garantie vervalt als je het zelf doet....
Perconte

Camouflage: NL Woodland+Blauw
Replica Collectie: D-Boys M4 CQB RAS II

Berichtdoor Alpha » vr 24 mei 2013, 11:31

Inderdaad, meestal vervalt de garantie als jezelf de veer vervangt. Daarom ga ik voor G&G, daar behoud je wel je garantie als jezelf eraan sleutelt.
Alpha

Berichtdoor Tauron » vr 24 mei 2013, 11:51

Gok er maar op dat het ten koste van je garantie is als de GB open gaat.

optie 2 is overigens short stroken. dan haal je een tand van de piston en de sector gear af. let daarbij op dat je laatste tand wel van metaal is. je piston wordt hierdoor minder ver naar achter getrokken en laat eerder los.

Dit wordt echter niet vaak gedaan, maar meestal bij pre engagement waar de sector gear sneller pp de startpositie is als de piston. is niet goed voor de piston tanden.
Afbeelding

Meppie : yep - je hebt beginners, dan krijg je milsim en dan komt SHAT.
Tauron : zolang je dat maar weet
Tauron

Camouflage: Partizan M, MARPAT, Vegetato
Replica Collectie: Realsword Type 97 + 97b, Cyma RPK, G&P M14, A&K Masada, King Arms SIG 556 DMR, Tokyo Marui G18c AEP, Goblin Deuce, A&K M249 MkII, VFC AK74UN, Dboys AK74, Real Sword SVD

Berichtdoor Michuluman » vr 24 mei 2013, 11:53

Ik heb letterlijk het zelfde probleem, ook een King Arms m4a1 die te hard schiet.
Gisteren bij Belgium afgeleverd en hij zou volgende week klaar zijn met een sp90 spring erin.
Deze m4 is echt een kreng ding om zelf open te maken, tenzij je iemand in de buurt hebt die weet hoe deze van KA in mekaar zit zou ik hem gewoon langs Belgium brengen.

Krijg je ook geen problemen met eventuele Bolt-catches die spontaan niet meer werken . . . :roll: :oops:
Michuluman

Camouflage: Atacs-FG / Tiger Stripe
Replica Collectie: G&P m16a1 - KA m4a1 - KWC 1911a1

Volgende

Keer terug naar Airsoft Apparaten en Reviews.