Eerste Aankop AEG

Nieuwtjes, vragen, reviews over Airsoft apparaten kan je hier kwijt.

Moderator: Panda

Eerste Aankop AEG

Berichtdoor Sebaszjuh » di 09 jul 2013, 22:47

Nog even wachten en dan is mijn NABV pas binnen :D
Heb al een paar vragen gesteld over AA's hoe en wat en heb ervoor gekozen om de 'G&G Gc-16 Raider-L Full metal' te nemen, maar er word geen batterij / charger bij geleverd. Volgens de site http://www.airsoftworld.net/gc-16-gandg-full-metal-combat-machine-raider-l.html kunnen 9.6v en 8.4v gebruikt worden in deze AA. Ik vroeg me alleen af wat nou het precieze verschil ertussen is? Daarnaast heb ik hier en daar ook wat gelezen over LiPo batterijen maar dat kan ik later altijd nog aanschaffen mocht dit wapen het toelaten. Naast de batterij wat is nou een beetje redelijk betaalbare charger die kwalitatief goed is :?:
We zullen de weg vinden. En anders maken we er één
-Hannibal Barkas
Sebaszjuh

Camouflage: Woodland, Multicam
Replica Collectie: G&G GC16 Combat Raider-L , KJ Works M9, JG M5-S6

Re: Eerste Aankop AEG

Berichtdoor Storm » di 09 jul 2013, 22:57

Sebaszjuh schreef: Ik vroeg me alleen af wat nou het precieze verschil ertussen is?

ik weet dat de voltage zorgt voor de vuursnelheid waarmee je bb’s kan afvuren. (niet fps)
Storm
NDTA Member

Camouflage: Black
Replica Collectie: H&K g36k JG

Berichtdoor Sebaszjuh » wo 10 jul 2013, 14:49

Storm schreef:
Sebaszjuh schreef: Ik vroeg me alleen af wat nou het precieze verschil ertussen is?

ik weet dat de voltage zorgt voor de vuursnelheid waarmee je bb’s kan afvuren. (niet fps)

En mAh is dan voor fps? :D
-Hannibal Barkas
Sebaszjuh

Berichtdoor Quark » wo 10 jul 2013, 14:53

nee

de veerkracht zorgt voor de FPS... (er zit een veer in de gearbox)

de accu, voltage zorgt voor rate of fire, en mAh zorgt ervoor hoe lang hij kan schieten.
Quark

Camouflage: DPM, ICC, Marpat
Replica Collectie: m16a3, G3a3, G17, Mossberg500

Berichtdoor Mich18 » do 11 jul 2013, 09:22

Je kan zowel 9.6 en 8.4v gebruiken, alleen je Rate Of Fire veranderd. En je AEG slijt iets meer omdat er wat meer stress op de iternals komt. Maar dat is minimaal. Ook heb je nog de kans dat je een zekeringetje sloopt maar die kan je er tussenuit halen.

De mah gaat over de capaciteit van de batterij (simpel gezegd, hoe meer mah hoe meer schoten je uit een batterij haalt). Ik heb bijv. een 9.6v nunchuck (nunchuck is de vorm van de batterij, die past in de meeste crane stocks) met 3300 mah. Daar kan je makkelijk een hele dag mee spelen. Waar je ook op moet letten is dat de 9.6v groter is dan een 8.4v

8.4v nunchuck:
Afbeelding

9.6v nunchuck:
Afbeelding
Mich18
Nassau03 Team Member

Camouflage: MC, KL DPM,KL Desert,KL Jungle
Replica Collectie: CA Diemaco C8A1GD, Smokey's AG36, Umarex/VFC HK416, KSC G17, KWA G17, TM G26, Dboys RK15 AIM, KA P90TR, Cyma MP5SD6

Berichtdoor Mich18 » do 11 jul 2013, 09:23

En misschien overbodig maar check natuurlijk ook even welke plug er op je AEG zit ;) (tamiya, mini tamiya, deans, mini deans etc)
Mich18
Nassau03 Team Member

Camouflage: MC, KL DPM,KL Desert,KL Jungle
Replica Collectie: CA Diemaco C8A1GD, Smokey's AG36, Umarex/VFC HK416, KSC G17, KWA G17, TM G26, Dboys RK15 AIM, KA P90TR, Cyma MP5SD6

Berichtdoor nielstheto » do 11 jul 2013, 22:47

dus meer MAh kan niet bijvoorbeeld je gearbox slopen? ik las laatst iets bij een andere topiq hij deed in zo'n standaard gun een hele "zware"batterij erin .. en gelijk had hij 1 van die 3 tandwielen gesloopt :O

meer MAh kan dus geen kwaad maar wat wel?
"We need no reason to fight. We fight because we are needed." - Big BossAfbeelding
Afbeelding
nielstheto

Replica Collectie: WELL L96 Bolt Action, JG G36C,WE M9 Samurai edge, G&G TR4S CQB

Berichtdoor Storm » do 11 jul 2013, 22:54

nielstheto schreef:dus meer MAh kan niet bijvoorbeeld je gearbox slopen? ik las laatst iets bij een andere topiq hij deed in zo'n standaard gun een hele "zware"batterij erin .. en gelijk had hij 1 van die 3 tandwielen gesloopt :O

meer MAh kan dus geen kwaad maar wat wel?

een AA kan maar tot zoveel volt aan. Als je meer volt erin doet dan hij aan kan word dat funest voor je gearbox.
Storm
NDTA Member

Camouflage: Black
Replica Collectie: H&K g36k JG

Berichtdoor nielstheto » do 11 jul 2013, 22:58

jah oke en dus MAh zorgt ervoor dat je dus ipv bijvoorbeeld 2000 MAh 3000bb's

en je maakt er 3500MAh van dat je meer dan 5000bb's kunt afschieten?
"We need no reason to fight. We fight because we are needed." - Big BossAfbeelding
Afbeelding
nielstheto

Replica Collectie: WELL L96 Bolt Action, JG G36C,WE M9 Samurai edge, G&G TR4S CQB

Berichtdoor Sebaszjuh » do 11 jul 2013, 23:07

Mich18 schreef:Je kan zowel 9.6 en 8.4v gebruiken, alleen je Rate Of Fire veranderd. En je AEG slijt iets meer omdat er wat meer stress op de iternals komt. Maar dat is minimaal. Ook heb je nog de kans dat je een zekeringetje sloopt maar die kan je er tussenuit halen.

De mah gaat over de capaciteit van de batterij (simpel gezegd, hoe meer mah hoe meer schoten je uit een batterij haalt). Ik heb bijv. een 9.6v nunchuck (nunchuck is de vorm van de batterij, die past in de meeste crane stocks) met 3300 mah. Daar kan je makkelijk een hele dag mee spelen. Waar je ook op moet letten is dat de 9.6v groter is dan een 8.4v

Wat moet ik bedenken bij minimaal slijtage? Of is het gewoon bijna verwaarloosbaar? En volgens die site die ik had gelinkt. Hebben ze het over Mini-crane Mini tamiya aansluiting. Met 1600 mAh denk dat het wel handig is om dan 2 batterijen tegelijk te nemen? :D
-Hannibal Barkas
Sebaszjuh

Volgende

Keer terug naar Airsoft Apparaten en Reviews.