Extra mags Colt 1911

Nieuwtjes, vragen, reviews over Airsoft apparaten kan je hier kwijt.

Moderator: Panda

Extra mags Colt 1911

Berichtdoor Scorpion » ma 30 dec 2013, 01:54

Ik heb een vraagje.
Ik heb een cybergun (KWC) colt 1911a1 op Co2
Standaard zit er een magazijn bij met 17 bb's.
Voor IAPS competitie heb ik minimaal 22 bb's nodig.
Nu zit ik op verschillende site te kijken, en ik zie wel verschillende 1911 magazijnen, maar niet van KWC.
Wel cybergun, maar die zijn maar 17 bb's. Wel KJW bv, 28 bb's.

Weet iemand of een groter magazijn bestaat, en zo ja waar ik die kan halen?

Anders moet ik voor de IAPS toch wat anders kopen.
Scorpion

It's better to burn out than to fade away!!!
Scorpion

Camouflage: NL Camo
Replica Collectie: ASG M15A4, Cyma M14, Cybergun Colt 1911, Dan Wesson 6" Revolver

Re: Extra mags Colt 1911

Berichtdoor Oddball » ma 30 dec 2013, 03:21

Mag ik vragen waar het regelement te vinden is? In het regelement van het ISPC (airsoft versie) vindt ik namelijk niks van een minimum capaciteit aan bb's, alleen een begrenzing aan het maximale aantal geladen bb's (en daarin komt het getal 22 niet voor). Dus ik ben wel nieuwsgierig.

Verder zijn KJW magazijnen bij mijn weten niet compatibel met KWC.

Verder zijn er in airsoft 2 aa's die domineren: De marui hi-capa serie en de marui 1911 serie. Maar welke je kunt gebruiken hangt af van de klasse die je wilt gaan doen.
Oddball

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: A whole collection

Berichtdoor BartHimself » ma 30 dec 2013, 09:53

Dit komt waarschijnlijk uit een 'voorpublicatie' van de NABV over IAPS. Daar staat namelijk in "Een stage moet door elke deelnemer met één magazijn te voltooien zijn. Het maximale aantal treffers per stage is hierdoor gelimiteerd tot 20. Er mogen stages gebouwd worden boven de 20 treffers, maar dan geldt voor elke deelnemer een verplicht ‘reload’.
Hierdoor zijn airsoftapparaten met een magazijn capaciteit van meer dan 22 BB’s vereist."

Overigens zijn er voor de 1911 voldoende magazijnen te koop met 24+ BB's. KLIK HIER voor een voorbeeld.

Nog een kleine aanvulling. Voor IAPS zijn er in feite drie type stages; de korte (Short Course) en de Middellange (Medium Course) en de lange (Long Course), die respectievelijk een maximum van 12, 24 en 32 projectielen kennen. Voor de Medium en Long Courses is meestal een magazijnwissel vereist. (Artikel 1.2 van het IPSC handboek, airsoft variant)
Power is nothing without control
BartHimself

Camouflage: Vaak blauw Italiaans maatpak
Replica Collectie: TM Labrama IPSC Special, Strayer Capsicum Infinity, Limcat Wildcat Standard, Brazos Pro Sx

Berichtdoor Oddball » ma 30 dec 2013, 11:18

Maar niet elk 1911 magazijn past op elke 1911. En die maxima? Dat zijn toch het maximaal aantal hits dat nodig mag zijn om de course te schieten, dat lees ik niet als het maximaal aantal bb's dat een schutter bij zich mag hebben. (mocht er ergens in de regelementen [engelse versie] een max van 1 magazijn beschreven worden in een medium course [want daar hebben we het kennelijk over met dit aantal bb's] dan zou ik graag een paraaf nummer hebben, scheelt weer een hoop lezen in dat grote regelement).

Tevens ga ik er nu dus maar van uit dat er in het begin enkel open klasse wordt geschoten.

over het magazijn dat gelinked werd: Dat ding is voor een classic army 1911. En niet compatibel met de KWC. En inderdaad, er zijn genoeg 1911's met een capaciteit van 24+1 (bijna allemaal kopieën van het marui systeem). Echter hebben single stack green gas magazijnen de reputatie (en ik kan het zelf bevestigen) grote moeite te hebben met daadwerkelijk alle 25 schoten te lossen, zeker als je snel achter elkaar schiet. Voor de open klasse zou ik toch eerder gaan voor een AA met double stack magazijn.
Oddball

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: A whole collection

Berichtdoor BartHimself » ma 30 dec 2013, 11:46

Klopt, er is geen sprak van een maximaal aantal BB's die een schutter bij zich mag hebben. De reglementen hebben het over een aantal projectielen wat tijdens een course nodig zijn om de maximale hitscore te halen. Als je er dan nog overhoud aan het einde is dat geen probleem. In paragraaf 1.2.1 van het IPSC regelement staat exact beschreven hoe de verhouding van het aantal projectielen tot de scoring hits is.

In de open klasse zijn de Tokyo Marui's inderdaad superieur. Ik heb er een aantal (zelf gebouwd) en het zijn voor IAPS de meest ideale AA's voor de open klasse.

Ik ben bezig om een nieuwe IAPS AA te bouwen op basis van een TM1911. Op zich ook prima om mee te kunnen werken in de standaard klasse. Zeker als je kiest voor Tokyo Marui voor het 1911 model, zul je weinig problemen hebben met onderdelen voor modificaties. Ook qua magazijnen heb je dan minder problemen.

Er zijn voor de TM1911 zowel 17, 24 als 28 schots magazijnen. Als je daarbij gebruik maakt van Top-gas, dan kun je een magazijn volledig benutten. De meeste stages die gebouwd worden voor standaard klasse zijn overigens maximaal 17 schots en zelfs daarbij is het soms beter om een magazijn wissel te doen tijdens je verplaatsing (kost het ook nauwelijks tijd).
BartHimself

Replica Collectie: TM Labrama IPSC Special, Strayer Capsicum Infinity, Limcat Wildcat Standard, Brazos Pro Sx

Berichtdoor Scorpion » di 31 dec 2013, 00:06

Ik hoopte met mijn eigen colt mee te kunnen spelen.
Anders moet ik inderdaad op zoek naar iets anders .........
Ik zie wel een magazijn op de website van de link van bart, maar staat niet bij hoeveel bb's :).

Over welke TM's hebben jullie het?
Ik ken 2 race guns ..... De Umarex Elite Force, en de KWC Tanfoglio
Scorpion

Scorpion

Replica Collectie: ASG M15A4, Cyma M14, Cybergun Colt 1911, Dan Wesson 6" Revolver

Berichtdoor BartHimself » di 31 dec 2013, 09:42

Op zich zou je prima met je eigen Colt kunnen spelen. Wel heb je 3 magazijnen en een IPSC holster nodig. Je zou eens contact op kunnen nemen met Airsoftshop België wellicht dat zij je kunnen helpen. Zij doen veel onderhoud aan AA's en weten wat wel en vooral ook wat niet past qua magazijnen.

Het magazijn wat ik noemde in mijn vorige post, is volgens Oddball niet compatibel, dus daar heb je niets aan. Maar met 3 magazijnen van 17 rounds kom je ook al een heel eind.

De AA's die jij noemt (Umarex en Tanfoglio) zijn Race Guns die zo 'out of the box' worden geleverd. Beide Race Guns zijn voor de Open klasse geschikt. De TM's die ik bedoel zijn de 4.3, 5.1 of 1911 die omgebouwd kunnen worden tot een Race Gun op basis van specifieke componenten die bijvoorbeeld door Airsoft Surgeon of Prohandgun worden aangeboden.

Daarnaast is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een Race Gun van Airsoft Surgeon te kopen, die zijn speciaal gebouwd voor IAPS.
BartHimself

Berichtdoor Gradus » ma 06 jan 2014, 11:06

kijk anders even bij hes v zweden heb daar laats ook extra mag besteld voor de 1911
Gradus

Camouflage: woodland.ghillie suite.nl dpm
Replica Collectie: m249 m16.m4 m14 franchi sas 12 hk 416D colt 1911 we tech m92 glock 17 beretta m9 colt 1911 kwa atp well vsr 10

Berichtdoor Scorpion » ma 06 jan 2014, 12:33

Ja klopt die heeft deze. Maar zocht grotere.

Maar ondertussen heb ik een KJ.W Hi-Capa besteld. Op basis van 1911 dus deze blijft gewoon zoals hij is :).
Ik koop bij Hes later nog wel 1 of 2 extra magazijnen, maar nu even niet.
Scorpion

Scorpion

Keer terug naar Airsoft Apparaten en Reviews.