Umarex MP7 A1 AEG en magazijnen

Nieuwtjes, vragen, reviews over Airsoft apparaten kan je hier kwijt.

Moderator: Panda

Umarex MP7 A1 AEG en magazijnen

Berichtdoor Saph » zo 18 jan 2015, 02:09

Hoi allen,

Ik ben een groot fan van het design van de H&K MP7 A1 en ben wat aan het rond neuzen naar een replica daarvan. Nu is daar natuurlijk de bekenden GBB versie van maar daar wil ik niet aan beginnen vanwege het onbetrouwbare nederlandse weer en de dure magazijnen.
Dan kom je uiteraard bij de AEG's uit. Dan is er op dat gebied de versie van WELL en die van Umarex. Kwalitatief denk ik zo dat Umarex beter is, daarom mijn vraag: Hoe is de kwaliteit van Umarex AEG's (of misschien specifiek dit model als je die hebt)?

Vervolgens zijn er ook magazijnen nodig uiteraard. Iemand tips waar ik deze betaalbaar kan halen? Bij voorkeur niet ui azië. Gunfire heeft enkel WELL mag's en Safarasoftair heeft behoorlijk pittige verzending standaard en UK kan prijzig uit vallen met de pond. Iemand naast die nog tips?
Saph

Camouflage: UCP
Replica Collectie: G&G GR4 G26, KJW Glock 27, KJW USP Match, JG BAR-10, CYMA AKS-74U

Re: Umarex MP7 A1 AEG en magazijnen

Berichtdoor Reliku » zo 18 jan 2015, 05:11

Umarex maakt geen replica's, het zijn rebranders.

That being said, er zijn 3 MP7 AEGs op de markt AFAIK: Umarex, WELL en TM. De umarex en WELL versies zijn TM clones. De mags die je vindt passen in elke versie.

De umarex en well apparaten presteren logischerwijze slechter dan de TM versie. Maar als je rekent dat er een AEP gearbox in zit dan valt het nog best mee. Ze zijn nou eenmaal als CQB of secondary apparaat bedoeld. Als je een MP7 als primary wilt dan zit je dus aan GBB vast. Ze kunnen echt niet op tegen een echte AEG. Geloof me, ik heb het zelf geprobeerd :P

Anyway, de umarex versie is niet echt beter dan de WELL versie. Misschien zelfs slechter, omdat ie nog minder power heeft als ik het zo zie (240fps gemeten met .12g!). De beste keuze is natuurlijk de TM versie, maar het blijft geen geschikt primary weapon tenzij je enkel CQB speelt.

Ik heb zelf de WELL variant die ik in een leg holster stop en als sidearm gebruik. Ik ben er aardig tevreden mee, maar er zijn een aantal nadelen...

-Hij is slap. 200-ish fps. Alleen voor dichtbij nuttig.
-Vervelende internal layout, PITA om aan te werken.
-Tappet plate is bij mij onlangs kapot gegaan. Oplossing is een compleet nieuwe gearbox. Gelukkig kostte die maar 24 dollar...
-Gelimiteerde batterij. Ik heb de mijne aangepast om lipo's te gebruiken, maar standaard werkt dat niet.

Ik heb inmiddels ook een tightbore besteld om de fps iets omhoog te krikken. Als sidearm doet ie het echter prima. Als m'n primary leeg is en ze komen te dichtbij is er geen betere manier om "f*** off" te zeggen dan met een MP7 in één hand van je af te sprayen :p

Plus het is gewoon een gaaf ding. Ik zou de WELL versie aanraden. Maar niet als je hem als primary in gedachten hebt. Dan kun je beter naar een MP5 oid kijken ;)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Teddy » zo 18 jan 2015, 11:04

Umarex is inderdaad een rebrander, en ik denk dan ook dat de Umarex versie gewoon een rebrand is van de Well. Je betaald dus onnodig extra voor wat stempels. Overigens heeft mijn Well MP7 (van TaiwanGun) alle H&K stempels die je maar kunt verzinnen, waardoor de noodzaak voor extra kosten m.i. al helemaal wegvalt.
Teddy

Camouflage: Anything that works

Berichtdoor aacj » zo 18 jan 2015, 12:26

Ik heb ook deze WELL MP7. voor z'n prijs vind ik heb best te doen.
Echter het batterijtje is ik maar povertjes :?
En ook de kwaliteit van de zinc-alloy part's is echt wel, barslecht !
tijdens 't sleutelen, had ik de toprail al in 2 stukken, voor ik ' t wist,
en ook toen ik de outerbarrel wou losdraaien brak alles gewoon af !

Ik ben nu bezig, een oude dummy AN-PEQ-15 te upgraden, door een functionele laser -op de juiste plek !-
in te bouwen.
en een zwaardere battery-pack aan't bouwen , welke dan permanent als voeding, voor de MP7
in de PEQ moet gaan dienen.

Hier kan je oa de afgebroken barrel zien.
En ook de rest van 't project .
viewtopic.php?f=11&t=6868
aacj

Berichtdoor Saph » zo 18 jan 2015, 13:16

Jammer om dit allen te horen. Lijkt me op zich een mooie replica voor CQB skirms. Ik denk dat ik dan toch maar ga kijken naar iets anders.
Ik wist niet dat er eentje van TM was, die heb ik tot zover alleen bij ehobbyasia gevonden en dat wordt me een te duur geintje. :p Bedankt voor de reactie's.
Saph

Camouflage: UCP
Replica Collectie: G&G GR4 G26, KJW Glock 27, KJW USP Match, JG BAR-10, CYMA AKS-74U

Berichtdoor aacj » zo 18 jan 2015, 13:25

sja zou zeggen voor de prijs kan je 't er wel 's op wagen , en zelf zien wat je der van vindt
Hier bij Gunfire staat wel regelmatig in promo tijdens sales periods.
aacj

Berichtdoor Grizzly_NL » zo 18 jan 2015, 14:00

@ Saph ,ik heb je een pm gestuurd.
Grizzly_NL

Berichtdoor Reliku » zo 18 jan 2015, 15:17

Voor CQB is het een leuk apparaat, en er zijn ook mensen die er geen problemen mee hebben. Maar je moet rekening houden met het feit dat het ding maar een paar tientjes kost, en het kan nou eenmaal kapot ;)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Keer terug naar Airsoft Apparaten en Reviews.