Motor te zwak of gearbox te zwaar. Of...

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Re: Motor te zwak of gearbox te zwaar. Of...

Berichtdoor Gerards » zo 03 feb 2019, 09:48

Cliffj schreef:
Gerards schreef:
Maar de nieuw batterij werkte dus niet?

Die werkt uitstekend :D. Gisteren pas opgehaald bij het pakketpunt en hij knalt weer als een nieuwe.

Al die doomscenario's omdat de eerste accu het gewoon niet trekt. Zelfs als deze net van de lader kwam... 2 jaar stil liggen doet een nimh accu geen goed blijkbaar.
Gerards

Re: Motor te zwak of gearbox te zwaar. Of...

Berichtdoor futurewarcult » zo 03 feb 2019, 09:59

Omdat je aangeeft dat met een labvoeding de voltage in kakt boven de 4,5A geeft dat aan dat je voeding niet voldoende capaciteit heeft.
Dus wil je nog een keer testen zul je of de voltage moeten opschroeven of een dikkere voeding pakken.
Het lijkt mij dat er op de motor wel iets staat qua specificaties zodat je kan ziet hoeveel mA de motor trekt.
Volt=ohm x ampere
Watt = volt x ampere

Het is een fabel dat een accu niks mee gebeurd als je hem op de plank laat liggen. Ten eerste heeft een NiMh accu een interne weerstand waardoor hij zelf ontlaad. Als je een accu dus vol weg legt en 2jaar later weer op pakt zal hij compleet leeg zijn.
Zie een accu als een appel, naar verloop van tijd begint hij minder goed te worden als je hem laat liggen en uiteindelijk begint hij van binnen uit te “rotten” (ja ook accu’s doen dat).
Daarnaast zal een complete ontlaad cycle (wat 2jaar op de plank liggen ook is) de accu geen goed doen in capaciteit. Deze zal dus significant minder zijn waardoor de accu zelf ook minder Ah zal hebben.

Ik denk dat je met de aanschaf van een nieuwe accu al een heel eind verder in je zoektocht zal zijn. Je geeft zelf al aan dat de gearbox verder soepel loopt. Het vermoeden dat de veer “tekort” is lijkt mij niet mogelijk tenzij de veer zonder spanning in de gearbox gemonteerd kan worden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
futurewarcult

Vorige

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.