HPA upgrade topic

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Re: HPA upgrade topic

Berichtdoor TCDD » ma 18 jul 2016, 12:01

TJairsoft schreef:In mijn ontwerp komt er een uitsteekseltje in het buisje waar normaal de stelschroef de nub in drukt. hierdoor kan je nub niet meer draaien. Het enige dat de stelschroef dan nog doet, is het buisje op zijn plek houden (en het uitsteeksel naar binnen drukken) zoals in de meeste Tippmann TDC ontwerpen. De schroef die van bovenaf in gedraaid wordt duwt enkel de nub naar beneden.

Ok dus je koppelt de nub los van de schroef. Hoe krijg je de nub dan weer omhoog als dat moet?
TCDD

Camouflage: Black, A-TACS FG
Replica Collectie: Tippmann M4, Cyma MP5, Dan Wesson 8" & Glock 17

Berichtdoor mata » ma 18 jul 2016, 12:07

De bucking veert hem wel weer terug en anders doet de eerst volgende BB dat wel.

Bij de traditionele hopups hoef je de flat nub ook niet perse vast te lijmen aan de hoparm.
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor TJairsoft » ma 18 jul 2016, 12:10

Wellicht dat er onderin het buisje een veertje komt. Ik ben nog druk bezig om het ontwerp te ontwikkelen. Ben er ook nog niet zo lang mee bezig, dus het heeft nog even tijd nodig.

EDIT: ik zou natuurlijk dat uitsteekseltje zo kunnen maken dat die tegen het flexibele gedeelte van de nub drukt om zo als de schroef weer open wordt gedraait, dat die de nub omhoog duwt. Agja, hetzijn maar ideetjes haha
TJairsoft

Camouflage: Dutch Woodland
Replica Collectie: GBB: Tippman M4 (licht geupgrade, HPA)... AEG: APS ASR115 Spyder, GSG 522 SD... Sidearms: Army R29 1911, Blackwater 1911 R2, TM Hi Capa 5.1 black, WE Glock 18C

Berichtdoor TCDD » ma 18 jul 2016, 14:54

Nou ik laat me verrassen ;)
TCDD

Berichtdoor buttons » wo 20 jul 2016, 08:35

TJairsoft schreef:In mijn ontwerp komt er een uitsteekseltje in het buisje waar normaal de stelschroef de nub in drukt. hierdoor kan je nub niet meer draaien. Het enige dat de stelschroef dan nog doet, is het buisje op zijn plek houden (en het uitsteeksel naar binnen drukken) zoals in de meeste Tippmann TDC ontwerpen. De schroef die van bovenaf in gedraaid wordt duwt enkel de nub naar beneden.

Dit is ongeveer hetzelfde ontwerp als de "Alex Mann" RTDC. Dat is een metalen busje met daarin een kunststof staafje. Dat staafje bevat een groef van onder naar boven. Het busje een gaatje om enerzijds het busje te fixeren en anderzijds te voorkomen dat het staafje gaat roteren (de punt van de stelschroef valt door het gat van het busje in de groef van het staafje).
buttons

Berichtdoor TJairsoft » wo 20 jul 2016, 12:02

Juist, zoiets, maar ik wil mijne zo ontwerpen dat alle beshcikbare nubs voor de Tippmann zullen passen, zonder dat de nub aangep[ast moet worden. Ik probeer aankomende maand een prototype te maken.
TJairsoft

Camouflage: Dutch Woodland
Replica Collectie: GBB: Tippman M4 (licht geupgrade, HPA)... AEG: APS ASR115 Spyder, GSG 522 SD... Sidearms: Army R29 1911, Blackwater 1911 R2, TM Hi Capa 5.1 black, WE Glock 18C

Berichtdoor StripedLeopard » di 06 aug 2019, 15:14

Dus euih... wie heeft nog tippmann uppers gebroken/gescheurd?
Weet iemand ook waar je aan een R.E.D heavy bolt geraakt? ik wil geen gewone heavy bolt ivm de schade die het met verloop van tijd meebrengt.

tippmann 7566 hierzo
StripedLeopard

Camouflage: Woodland, Multicam
Replica Collectie: GSG M4A1, Specna Arms VO4, Tippmann M4, WE17

Berichtdoor TCDD » vr 09 aug 2019, 09:49

Ik heb nog een van de eerste, 1820 geloof ik. nog nooit wat mee gehad.
TCDD

Vorige

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.