Hulp Cyma v3 Gearbox rebuild/upgrade.

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Hulp Cyma v3 Gearbox rebuild/upgrade.

Berichtdoor Axium » za 16 apr 2016, 06:20

Hoi,

Ik moet me nog voorstellen, maar eerst heb ik een vraag.

Kan iemand me helpen mijn cyma v3 gearbox opnieuw in elkaar zetten en evt shimmen en andere zaken verrichten om de gearbox te verbeteren?

De situatie is dat mijn cyma 050s met blowback opeens de motor op volle toeren draait, zonder dat de gearbox functioneerd.Geen BB's, geen lucht en geen blowback, en de motor draait op hoog toerental. de instelling om de motor steviger of minder aan te grijpen heb ik al uitgeput.

Ik heb de gearbox compleet uit elkaar gehaald, aangezien er op internet genoeg informatie is om deze weer in elkaar te zetten. Dit is de eerste keer dat ik zoiets onderneem, en ik zou het jammer vinden simpele of goedkope upgrades of tuning over te slaan nu het hele ding toch uit elkaar ligt.

De gearbox ligt in Eindhoven, maar ik kan met openbaar vervoer reizen zolang dat niet te ver is. ik zoek dus iemand met veel verstand van de v3 gearbox. ik heb thuis ook alle smeermiddelen, en meer gereedschap dan een automaterialenzaak, dus bij mij werken is ook goed mogelijk.

Tips om de gearbox goedkoop of simpel te verbeteren zijn ook welkom. Hij ligt nu compleet uit elkaar, dus als er mogelijkheid is simpele/goedkope verbeteringen uit te voeren lijkt dit mij het moment, alleen weet ik niet welke en of die er zijn. tips zijn zeker welkom, hulp helemaal, en goede informatie om de klus zelf te klaren is ook gewaardeerd.

de gearbox ligt nu compleet uit elkaar, dus tips om deze te verbeteren lijken me nu op zijn plaats.
Na het negeren van Google, FAQ's en de Zoekfunctie, vraag ik het maar hier...
Axium

Camouflage: Zie je niks van.
Replica Collectie: ;Cyma CM-040D(AK-105);E&L AK-105;Umarex Walther PPK\s;Umarex H&K USP Compact;TM Makarov.

Re: Hulp Cyma v3 Gearbox rebuild/upgrade.

Berichtdoor prinsmp » za 16 apr 2016, 23:46

Waarom draait de motor, maar de gearbox niet? Dat is stap 1.

Dan zou ik de nozzle (lange versie), piston+ head, cilinder head, Spring guide (indien plastic) vervangen. De rest zou goed moeten functioneren. Eventueel andere veer als je fps te hoog ( upgrades) / laag is.
prinsmp

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: AKMS, AK-105, G36c, G19, VSR10

Berichtdoor Rebelattack » zo 17 apr 2016, 10:16

prinsmp schreef:Waarom draait de motor, maar de gearbox niet? Dat is stap 1.

Dan zou ik de nozzle (lange versie), piston+ head, cilinder head, Spring guide (indien plastic) vervangen. De rest zou goed moeten functioneren. Eventueel andere veer als je fps te hoog ( upgrades) / laag is.

Niet echt logisch om de hele piston en cylinder te vervangen omdat het niet draait, zoals je al zei moet hij eerst uitvinden waarom het niet draait. In een van de andere 2 topics had hij al aangegeven dat een van de tandwielen wat tanden had verloren, dan hoef je dus niet alles te vervangen en alleen de gear set.
Rebelattack

Berichtdoor Axium » zo 17 apr 2016, 10:34

De spurgear mist 4 tandjes, ik denk dat de reden is.

vreemde is wel dat die tandjes niet in de gearbox aanwezig zijn, en de breukvlakken er ook niet echt vers uitzien.

Reparateurs zeggen bijna allemaal dat een nieuwe gearbox vaak goedkoper is als een uurtje sleutelen, en dat kan goed kloppen want ik heb compelete drop-in replacements gezien voor rond de 60 euro. dat is dan de cyma v3 voor ak met motor.

dus het word zelf knutselen of een nieuwe kopen. ik ga zeker eerst zelf kijken hoever ik kom, en een nieuwe kopen kan altijd nog.

maar nu ik voor het eerst zo'n ding in onderdelen voor me heb liggen ziet het eruit als een flinke puzzel.
Na het negeren van Google, FAQ's en de Zoekfunctie, vraag ik het maar hier...
Axium

Camouflage: Zie je niks van.
Replica Collectie: ;Cyma CM-040D(AK-105);E&L AK-105;Umarex Walther PPK\s;Umarex H&K USP Compact;TM Makarov.

Berichtdoor prinsmp » zo 17 apr 2016, 11:06

Rebelattack schreef:
prinsmp schreef:Waarom draait de motor, maar de gearbox niet? Dat is stap 1.

Niet echt logisch om de hele piston en cylinder te vervangen omdat het niet draait, zoals je al zei moet hij eerst uitvinden waarom het niet draait. In een van de andere 2 topics had hij al aangegeven dat een van de tandwielen wat tanden had verloren, dan hoef je dus niet alles te vervangen en alleen de gear set.

Ts vroeg ook naar goedkope upgrades nu de gb toch al open ligt ; )
prinsmp

Berichtdoor prinsmp » zo 17 apr 2016, 11:11

Axium schreef:De spurgear mist 4 tandjes, ik denk dat de reden is.

vreemde is wel dat die tandjes niet in de gearbox aanwezig zijn, en de breukvlakken er ook niet echt vers uitzien.

Reparateurs zeggen bijna allemaal dat een nieuwe gearbox vaak goedkoper is als een uurtje sleutelen, en dat kan goed kloppen want ik heb compelete drop-in replacements gezien voor rond de 60 euro. dat is dan de cyma v3 voor ak met motor.

dus het word zelf knutselen of een nieuwe kopen. ik ga zeker eerst zelf kijken hoever ik kom, en een nieuwe kopen kan altijd nog.

maar nu ik voor het eerst zo'n ding in onderdelen voor me heb liggen ziet het eruit als een flinke puzzel.

Gewoon stap voor stap YouTube filmpjes volgen, dan kan het eigenlijk niet mis gaan. Trick is om met dunne schroevendraaier de spring guide terug te plaatsen en goed op de cilinder en piston drukken met je andere hand. Als deze op zijn plaats zit, dan Shell van eerst bij springguide erop zetten en dan bij piston head. Je moet druk blijven uitoefenen met je vingers door de cilincer opening van de 2e helft van de gearbox Shell als je deze er weer op zet. Zo niet dan springt het hele zooitje weer uit elkaar
prinsmp

Berichtdoor Manick » zo 17 apr 2016, 11:35

Hier ook bezig met V3 GB van Cyma, kga nog wel wat andere onderdeeltjes in steken en dan schiet ie weer als nieuw
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160417/8d0164d08d3db4745d9a70bc315123c3.jpg[/img]
Manick

Camouflage: USMC ACU, USMC Marpat Woodland
Replica Collectie: ASG Glock-17 GBB, KWC 1911 C02, Tippmann M4 HPA, WE L85 GBB, Cyma AK74

Berichtdoor Rebelattack » zo 17 apr 2016, 13:32

prinsmp schreef:
Ts vroeg ook naar goedkope upgrades nu de gb toch al open ligt ; )

Leuk maar als de compressie prima is dan is het zonde om iets te gaan vervangen wat niet kapot is, dus dan moet hij eerst kijken hoe goed dus de compressie is. De spring guide vervangen voor een ball bearing kan nog wel handig zijn inderdaad voor wat minder stress op de spring. Voor de rest raad ik eerder aan om alles te shimmen, de AOE te corrigeren en alles goed te lubricaten, dat doet meer dan alles maar te vervangen, zeker als er niks mis mee is, is het nutteloos.
Rebelattack

Berichtdoor Benniedictus » zo 17 apr 2016, 13:59

Zelf ben ik ook al een eventjes aan het knutselen met Cyma AK gearboxen. Ik lees dat je moeite hebt ze in elkaar te zetten. Meestal als ik een gearbox in elkaar zet doe ik dat met iemand anders. De een houd de spring vast en de trigger, de andere doet de gearbox dicht. Nog wel een paar keer klooien voor dat ie dicht is maar het gaat veel makkelijker.

Betreft het upgraden, zo ver ik de Cyma gearboxen heb gezien heeft prinsmp gelijk. De piston heeft een slechte air seal en je verliest wat rendement er mee. Ik heb de piston en cylinder vervangen door eentje van Airsoftpro. Te koop bij onze Poolse vrienden.
En de gears, die moet je vervangen. Ga je voor alleen de spurgear of alle gears? Als je het kan veroorloven raad ik alles aan. Heb namelijk ook de spurgear naar zn schrootje :roll: Het materiaal ziet er goedkoop uit, heb nu modify gears liggen en die zien er al een heel stuk beter uit.

En gewoon blijven klooien met die gearbox, zo moeilijk is het niet ;) . Lukt het niet? Leg het weg en ga de volgende dag verder. Soms zit ie dan met 2 min in elkaar....
Benniedictus

Camouflage: Badjas
Replica Collectie: Cyma RPK / Cyma AKSU / P&K PKM

Berichtdoor prinsmp » zo 17 apr 2016, 15:20

Ik heb zelf goede ervaringen met shs. Na installatie van SHS nozzle, cilinder head en piston head ging mijn fps met 45 omhoog. Om onder de 360fps te blijven kan je beter voor m90 veer gaan.
prinsmp

Volgende

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.