GearBox lockup

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

GearBox lockup

Berichtdoor petter2093 » zo 05 jun 2016, 11:25

Ja, ik weet het, dit is al het 1000e topic met een GB die vast loopt.

Het gaat om een V2 gearbox, uiteraard, maar voordat ik mijn mosfet monteerde werkte hij prima, nu zit er een mosfet met active breaking in(jefftron advanced processor unit) en sindsdien kan ik niet normaal door een 20 round realcap magazijn komen zonder dat ik de boel uit elkaar moet halen en de ARL handmatig los moet wrikken.
Gelukkig heeft king arms een gleuf in de shell gemaakt die achter de pistol grip verdwijnt, dus ik hoef hiervoor alleen de pistol grip los te schroeven. Maar echt de bedoeling is het niet.

Ik kan de trigger lang of kort indrukken maar het maakt allemaal niets uit, af en toe lockt hij ieder schot.

Wel heb ik er een zwaardere veer er in zitten(stock veer), maar dit heeft zinder mosfet in het begin ook niet uit gemaakt.

Batterijen zijn altijd met testen (redelijk) goed opgeladen.
Wat kan ik doen om dit te verhelpen? Zou ik de ARL, nu ik active breaking heb, er uit kunnen halen? Ligt het misschien aan de MOSFET? Of ligt het probleem heel ergens anders?

Het gaat om de DMR uit mijn M4 Designated Marksman Rifle topic, daar vind je ook een lijst met alle parts die er in zitten, mocht dit helpen ;)

De M4 heeft inmiddels de status niet bruikbaar gekregen.
petter2093

Camouflage: MARPAT Woodland - SWAT black
Replica Collectie: VFC HK416D 14.5RS GBBR, KWA MP7 GBB, KWA USP.45, Cybergun S&W I-bolt(vsr-10 rip)

Re: GearBox lockup

Berichtdoor Rebelattack » zo 05 jun 2016, 11:40

Bij een BTC mosfet kan je na het installeren hiervan de ARL latch weg halen omdat de mosfet zelf zorgt dat de veer de tandwielen niet terug draaien. Je zou het kunnen proberen, want het kan goed dat de AB ervoor zorgt dat de ARL latch niet meer goed werkt, of je moet kijken naar gears die meer dan de standaard 4 ARL punten heeft op de bevel gear. Ik weet het echter ook niet zo goed, het lijkt mij dat de motor afremt en daardoor de ARL latch niet goed werkt.
Rebelattack

Berichtdoor petter2093 » zo 05 jun 2016, 11:42

Ik zal AB uitzetten en kijken of dat verschil maakt, als hij het dan wel goed doet neem ik aan dat het de combinatie AB + ARL is wt niet goed functioneert samen. Of is dit niet de manier om dit te testen?
petter2093

Replica Collectie: VFC HK416D 14.5RS GBBR, KWA MP7 GBB, KWA USP.45, Cybergun S&W I-bolt(vsr-10 rip)

Berichtdoor Rebelattack » zo 05 jun 2016, 11:44

petter2093 schreef:Ik zal AB uitzetten en kijken of dat verschil maakt, als hij het dan wel goed doet neem ik aan dat het de combinatie AB + ARL is wt niet goed functioneert samen. Of is dit niet de manier om dit te testen?

Jawel dingen uitsluiten is juist de manier om een probleem te vinden XD. Als dat wel werkt dan is de combo niet goed, dan kan je daarna de AB aanzetten en de ARL weg halen en kijken of het dan ook nog werkt.
Rebelattack

Berichtdoor petter2093 » zo 05 jun 2016, 11:45

Top, thanks voor de snelle reactie, ga gelijk aan de slag!
Als anderen nog ideeën hebben hoor ik het graag ;)
petter2093

Berichtdoor mata » zo 05 jun 2016, 15:41

Welke motor heb je?

Zet iig eerst AB uit of op Low, daarnaast ook functies als pre cocking of fast shot uitzetten.
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor petter2093 » zo 05 jun 2016, 15:46

Zit een stock motor in, pre cocking staat uit, AB staat nu op gemiddeld. Sta nu zo'n 50 km van huis te barbecueën, dus wordt later deze week pas dat ik weer de mogelijkheid heb om dingen uit te proberen
petter2093

Berichtdoor pkwarriors1 » zo 05 jun 2016, 19:57

Ik denk zelf dat het in je processor zit(lees mosfet) , als alles hardwarematig goed zit. Misschien heb je er nix aan maar haal je mosfet er eens tussenweg en see what happens.

PKwarrior
pkwarriors1

Berichtdoor mata » zo 05 jun 2016, 20:44

Het heeft met de kracht van de motor en active breaking te maken. In sommige rare gevallen hielp het zelfs om de motor speed iets te verlagen. Het is even uitproberen. Volgens mij heb ik nergens meer een stock motor in icm met een JeffTron, maar ik zal bij de volgende eens kijken wat er gebeurt met de stock motor.
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor petter2093 » zo 05 jun 2016, 21:05

Als ik de motor ga vervangen(indien dit het probleem is, zoals mata beschrijft) waar moet ik dan op letten bij aankoop? Sowieso een HT motor voor de trigger response, HS heb ik in een semi only DMR toch niks aan
Verdere vereisten in een goeie motor?
petter2093

Volgende

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.