M4A1 met een G&G Gearbox

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

M4A1 met een G&G Gearbox

Berichtdoor StealthBooter » ma 13 mei 2013, 08:55

Beste mensen,

Afgelopen zaterdag ben ik naar Airsoft schoten geweest was een erg leuke dag.. het eerste
half uur tenminste. Een week voordat ik ging was ik met mijn M4A1 naar AirsoftshopNL.com
gegaan in Den haag ik vroeg hem 11.1v lipo ready te maken. Dat zou geen probleem wezen volgens
hem na bij elkaar ongeveer 58 euro voor onderzoeks kosten te hebben betaalt en nog 29 euro voor nieuwe
bedrading was de AA helemaal klaar om een 11.1v lipo te dragen.

Ook de gearbox zelf was in uitermate staat dus dat hoefde volgens Marcel geen probleem te wezen.
Nou zo gezegd zo gedaan ik begin om 11 uur in de ochtend in Schoten na een half uur zat mijn motor al los..
Na hem aangedraaid te hebben. Nog een kwartiertje door gespeeld ( enkel single shot ) en toen begon er weer een probleem
mijn AA ( Airsoft apparaat ) was in eens veranderd in een boor machine -.-''

Dus ik loop naar Kevin toe die bij Airsoft Events werkt. En hij maakt hem open. En jawel hoor van plaats dat er tandjes op de
Tand(wielen) zaten waren het nu ronde schijfjes..

Nu heeft Kevin ( top gozer! )
er een nieuwe gearbox van hem zelf in gezet een zowel gloed nieuwe van G&G V2 met 8mm bushings.
Nu moeten er natuurlijk nog enkele dingen op en in.

Zoals:
Piston head
Nozzle
Mosfet
13:1 tandjes

Weten jullie waar ik dit voor een goedkope prijs kan halen?

Verder had Marcel van AirsoftShopNL.com nog gebeld dat ik het niet netjes vond hoe
hij het heeft gedaan maar hij vond natuurlijk dat hij het prima had gedaan en geloofde mij niet
dat ik enkel single shot had geschoten.

Dus ik vroeg hem hoeveel ben ik kwijt als ik hem 11.1v lipo klaar wil hebben ( 2de keer dat ik het vroeg )
dat zou mij ongeveer 300 tot 400 euro gaan kosten ( volgens mij heeft die z'n kop gestoten )

Ben nu 125 kwijt.
Afbeelding
StealthBooter

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: M4A1 Tokyo Marui / P8

Re: M4A1 met een G&G Gearbox

Berichtdoor CerberaSagaris » ma 13 mei 2013, 09:05

Waarom wil je zo graag naar 11.1? Waarom niet 7.2?
Afbeelding
Actual battlefootage: Killzone -BIA, The officers mess -BIA
CerberaSagaris

Camouflage: UCP ACU/ OD, NL DPM/ OD
Replica Collectie: Bolt B4A1 BRSS +mods, We M92 Beretta, Cyma MP5

Berichtdoor Meppie » ma 13 mei 2013, 09:08

11.1V voor in een AEG is echt overdone. Wil je het wel doen dan zou ik een Mosfet hebben gebruikt. Daarnaast was een 8.4 Lipo bijv meer dan genoeg geweest om een AEG te doen laten draaien met 360fps.

ROF is alleen belangrijk voor sproeiertjes en beginners. Als je Single Shot wilt spelen dan is hoog voltage nergens voor nodig. Harde opmerking misschien maar dat is mijn persoonlijke mening en ook alleen mijn mening. Mocht je die mening delen ... bedankt en anders ... ieder zijn mening.

Mijn advies: zet er weer lager Voltage akku in en installeer een Mosfet.

Vraag: wat was jouw motivatie om naar een 11.1V Lipo te gaan?
Hopende dat je deze vraag zou willen beantwoorden (evt via pm) na mijn voorgaande tekst.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor StealthBooter » ma 13 mei 2013, 09:09

Ik wil gewoon graag 11.1v lipo.
Omdat ik daar al 2 batterijen voor heb. Maar waarom ik ze wil doet
er in feite niet toe. Ik vraag Airsoftshopnl.com om hem daar voor ready te maken
en dat is gewoon niet gebeurd. Maar wel 58 euro onderzoeks kosten betaald.
Afbeelding
StealthBooter

Berichtdoor Meppie » ma 13 mei 2013, 09:55

58 Euro onderzoekskosten en dat terwijl je zoveel airsoft-fora hebt.

Nederlandse airsoftwinkels hebben nog GEEN ERVARING met AA dus ik zou echt meer vertrouwen gaan hebben in buitenlandse fora dan in een Nederlandse toko die AA verkoopt. Ook die zijn om dit moment meestal maar beginnelingen.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor StealthBooter » ma 13 mei 2013, 10:27

Als je 58 euro onderzoeks kosten rekent dan hoop ik toch wel dat je er wat van kan. Anders licht je de klant gewoon op. Juist omdat ik het zelf niet kon en wou proberen omdat ik hem anders wellicht zelf zou slopen ben ik naar hun gegaan...
Afbeelding
StealthBooter

Berichtdoor Fox » ma 13 mei 2013, 11:28

Ons Complete team speelt alruim 5 jaar met Lipo's, de meeste airsofters speelde in die tijd nog met HiMh batterijen Of zelf Nic Batterijen, het voordeel is dat je langer kan spelen dan met een eerder genoemde makelij batterij. daarlangs heb je een hogere rof of ook wel snelheid. Het na deel is bij een nieuwe AEG is dat idd de tandwielen kunnne afbreken of de piston of zelfs meer ,Advies sterkere gears in doen mij een Pm sturen dan geef ik je een adres in Duitsland die maakt t super en tegen lagere kosten dan 400 a 500 euries
Fox

Camouflage: DPM
Replica Collectie: PTW M4A1

Berichtdoor StealthBooter » ma 13 mei 2013, 11:55

Jongen van Airsoft events ( @Schoten ) heeft er nu een G&G gear in gedaan.

Maar ga toch zelf nog wat dingetjes bij kopen
Afbeelding
StealthBooter

Berichtdoor Hogader » ma 13 mei 2013, 12:36

Een AEG 11.1V lipo ready maken gaat je idd flink wat knaken kosten. Zomaar een nieuwe G&G gearbox gaat je zonder verdere oplossingen ook na verloop van tijd in de steek laten.

Het belangrijkste (wat ik nog steeds in je verhaal mis) is dat je iig een fatsoenlijke mosfet erin duwt. Dit zodat je trigger contacts niet meteen doorbranden.

Verder moeten jou motor/gears/piston etc die belachelijk hoge snelheid aankunnen en bij vrijwel iedere stock gearbox is dit niet het geval.

Alleen 11.1V lipo gebruiken omdat je ze hebt liggen is raar. Het kost je immers meer hem 11.1V lipo ready te maken dan gewoon wat 7.2V lipo's te kopen.
Eigenaar van het HGDR Entertainment Youtube channel. Subscribe nu en blijf op de hoogte van alle laatste video's: Subscribe!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie je mij de term "replica('s)" gebruiken, dan bedoel ik daar wettelijk gezien "Airsoft Apparaten" mee. (Tenzij anders vermeld)

Disclaimer: Ik heb geen persoon van het recht, dus neem mijn posts nooit als waarheid aan!
Hogader

Camouflage: Marpat, Vegetato, Kryptek
Replica Collectie: VFC Scar-H, Umarex UMP .45 /w Silencer, G&G M14 EBR, D-Boys KAC PDW, Cyma CM045a, AGM Shotgun Short 003

Berichtdoor StealthBooter » ma 13 mei 2013, 12:41

Er staat wel degelijk vermeld dat is Mosfet ga kopen vandaar dat ik 19 mei ook niet naar Fort knox ga voordat mn AA in orde is.
Afbeelding
StealthBooter

Volgende

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.