VFC VR16 Fighter Carbine Gearbox Upgrades

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

VFC VR16 Fighter Carbine Gearbox Upgrades

Berichtdoor Emieloss » vr 26 mei 2017, 08:10

Ik ben bezig met het upgraden van mijn VFC. De Barrel en Hop-up zijn inmiddels aangepakt met een Lonex hop-up kamer, Madbull stainless TBB met R-Hop en hij schiet nu met 7.2 LiPo's.

Ik wil graag de gearbox goed aanpakken, en wat ik allemaal wil bereiken som ik hieronder op:

- Snellere trigger response (high torque motor, 13:1 gears, shims, speed trigger, bushing of bearings?)
- Upgrade naar 11.1 LiPo's (Mosfet, maar welke?)
- Iets hogere FPS, aangezien ik nu 330 schiet. (Betere airseal?)

Graag hoor ik tips over wat ik het beste kan aanschaffen en met name ook het waarom erachter.
Emieloss
S5 Member

Replica Collectie: VFC VR16 Fighter Carbine, Tokyo Marui Glock 17 3rd Gen.

Re: VFC VR16 Fighter Carbine Gearbox Upgrades

Berichtdoor MrKnown » vr 26 mei 2017, 08:48

Eigenlijk heb je de belangrijkste dingen wel benoemd...

Je FPS zou ik niet te veel aan doen, chrono's willen nog weleens afwijken, dus de marge is helemaal niet gek (zolang hij maar constant is).

Zelf heb ik een Nuke/Jefftron Mosfet dropin en die bevalt mij prima...

Succes met upgraden!

Groet,
Peter
MrKnown

Berichtdoor Rebelattack » vr 26 mei 2017, 09:51

Piston met full metal rack raad ik altijd aan in een High speed build gezien die het geweld beter aan kan. Plus let op PME, zeker met de zwaardere aluminium piston head van VFC, oftewel mogelijk moet je short stroken icm een zwaardere veer.

Hoe ik het zou doen:
- SHS 13:1 Gear set
- SHS/RA 16 TPA (HT) Motor
- Stock bearings
- SHS/RA Full metal rack piston of stock piston, beide kan plastic zal (sneller) slijten.
- *insert mosfet*

Let er trouwens ook op dat een speed trigger niet altijd goed werkt met de stock trigger contacts, de flat triggers bijvoorbeeld werken niet goed met de stock trigger contacts.
Rebelattack

Berichtdoor Emieloss » vr 26 mei 2017, 12:05

Bedankt voor de hulp.

Inmiddels besteld: SHS 13:1 gears, SHS 8mm oiless bushings, SHS Shim set.

Ik sta op het punt om de volgende motor te bestellen: https://gun-fire.co.uk/product-eng-1152 ... orque.html

Maar dan kan ik natuurlijk net zo goed gelijk een piston mee bestellen. Ik snap alleen niet zo goed welke piston ik zou moeten hebben. Er is zo veel keuze!
Emieloss
S5 Member

Berichtdoor Rebelattack » vr 26 mei 2017, 13:03

SHS 8mm bushings zijn bagger, ze steken heel erg in de gearbox en daardoor is shimmen praktisch onmogelijk. Gunfire is veel te duur, kijk op ak2m4 daar is diezelfde motor maar ongeveer 30-35 euro plus ben je bijna kleine orders ook nog eens minder verzendkosten kwijt. Qua piston een full metal rack piston, zoals deze: http://www.ak2m4.co.uk/internal-parts/p ... ightweight
Rebelattack

Berichtdoor Emieloss » vr 26 mei 2017, 15:50

Rebelattack schreef:SHS 8mm bushings zijn bagger, ze steken heel erg in de gearbox en daardoor is shimmen praktisch onmogelijk. Gunfire is veel te duur, kijk op ak2m4 daar is diezelfde motor maar ongeveer 30-35 euro plus ben je bijna kleine orders ook nog eens minder verzendkosten kwijt. Qua piston een full metal rack piston, zoals deze: http://www.ak2m4.co.uk/internal-parts/p ... ightweight

Niet dat dat uitmaakt, kom er net achter dat ik perongeluk 6mm heb besteld :lol: Dus moet toch even op jacht naar andere.

Het nadeel van die motor bij ak2m4 is dat hij niet in stock is :(
Emieloss
S5 Member

Berichtdoor Rebelattack » vr 26 mei 2017, 23:28

Emieloss schreef:
Rebelattack schreef:SHS 8mm bushings zijn bagger, ze steken heel erg in de gearbox en daardoor is shimmen praktisch onmogelijk. Gunfire is veel te duur, kijk op ak2m4 daar is diezelfde motor maar ongeveer 30-35 euro plus ben je bijna kleine orders ook nog eens minder verzendkosten kwijt. Qua piston een full metal rack piston, zoals deze: http://www.ak2m4.co.uk/internal-parts/p ... ightweight

Niet dat dat uitmaakt, kom er net achter dat ik perongeluk 6mm heb besteld :lol: Dus moet toch even op jacht naar andere.

Het nadeel van die motor bij ak2m4 is dat hij niet in stock is :(

Kan je nog beter mijn tienly 2de hands overnemen voor die prijs, Tienly's zijn nieuw bijna net zo duur als de prijs op gunfirer. Voor 55 incl. verzendkosten mag je me tienly GT-30000 hebben, denk er maar over na. Of je moet even wachten, hij zegt op FB dat hij begin juni weer een order krijgt, neem dat met 1-2 weken extra gezien het niet altijd klopt.
Rebelattack

Berichtdoor Fishflavour » za 27 mei 2017, 22:14

Een van de beste upgrades (imo) is een goede mosfet, liefst een drop in die je trigger group vervangt. Bv een btc spectre of een ascu. De rest is hier boven al genoemd. Met een high speed build kan je het beste gewoon solid bushings pakken, of een kijken naar Modify ceramics.

Gr FF
Fishflavour

Camouflage: MC en Partizan
Replica Collectie: Systema PTW m4, VFC HK 416, E&L Ak47, G&P Autobot, VFC MP7 gbb, TM M870 custom, Maruzen l96, TM SIG P226, WE G17

Berichtdoor twotone » ma 29 mei 2017, 21:09

Rebelattack schreef: Plus let op PME, zeker met de zwaardere aluminium piston head van VFC, oftewel mogelijk moet je short stroken icm een zwaardere veer.

Gewoon wegflikkeren die alu pistonhead.. Er zit geen enkel voordeel aan tov een kunstof pistonhead, en het kost je uiteindelijk alleen maar de voorkant van je gearbox shell. Bovendien vreten ze sorbo en/of ander aoe/dempings materiaal :mrgreen:
twotone

Camouflage: Multicam/glam
Replica Collectie: Specna Arms B-07 M16A4, G&G GC16 MPW 12'', KWC P226 X-Five

Berichtdoor Rebelattack » ma 29 mei 2017, 21:14

twotone schreef:
Rebelattack schreef: Plus let op PME, zeker met de zwaardere aluminium piston head van VFC, oftewel mogelijk moet je short stroken icm een zwaardere veer.

Gewoon wegflikkeren die alu pistonhead.. Er zit geen enkel voordeel aan tov een kunstof pistonhead, en het kost je uiteindelijk alleen maar de voorkant van je gearbox shell. Bovendien vreten ze sorbo en/of ander aoe/dempings materiaal :mrgreen:

Zijn zeker wel bepaalde voordelen en daarnaast kan je gewoon je shell radiusen en dan overleeft die het ook wel. Denk dat daarbij een kraanafdichtingsring het ook meer dan lang genoeg vol houd.
Rebelattack

Volgende

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.