Project Colt Canada C8NLD AEG

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Project Colt Canada C8NLD AEG

Berichtdoor Unisol » ma 03 sep 2018, 09:34

Kon het niet laten.
Werden mij afgelopen week 2 G&P bodies aangeboden, alhoewel het eigenlijk 1 losse body is en een nagenoeg complete replica.
De firma G&P levert de perfect receiver body om een Colt/Diemaco C8A1 te maken.
Aangezien deze zelfde body ook gebruikt word voor de Colt C8NLD(in real life) moest en zou ik ze hebben omdat ik met een geheel KL loadout speel.
Eerst maar eens de body ontdoen van al het verf werk en daarna de detail onderdelen aanbrengen voor de juiste look.
Daarna de G&P gearbox voorzien van een trigger mosfet en wat leuke gears(18:1 met helical pinion en spur gear) en de juiste cilinder met leuke parts erbij.
Uiterlijk gaat dit weer een C8NLD worden alleen na de Tippmann C8NLD en Tippmann C7NLD word dit dus een AEG.
Qua details zal deze nog beter gaan lijken op het origineel als de beide boven genoemde replica's
Mocht iemand nog suggesties, tips of andere aanverwante optie hebben, laat maar weten.

Greets Roy AKA Smitty

De donors
Afbeelding

Rechterkant met detail onderdelen voor de ejecting port
Afbeelding

Linker kant met de originele Colt Canada C8 markings
Afbeelding

C8NLD rail rechter zij aan zicht
Afbeelding

Colt C8NLD boven aanzicht rail
Afbeelding

Upper met onderdelen zoals hij moet gaan worden
Afbeelding

Eind resultaat zoals ik hem ook wil hebben met het verschil dat er bij mij ook een weapons label op komt
Afbeelding

De Colt C8NLD die ik reeds gemaakt heb op basis van de M4 Tippmann
Afbeelding
Unisol

Camouflage: DPM
Replica Collectie: Stark Arms Glock G17,Umarex Glock G17,Cyma Glock G18C AEP,Blackwater 1911 R2, Tippmann M4 Colt C8NLD, Tippmann Colt C7NLD, Tippmann HK416C, Tippmann HK416A5

Re: Project Colt Canada C8NLD AEG

Berichtdoor Bumfiddler » ma 03 sep 2018, 15:50

is dat de Metalen of the Ge-3D-Printen versie van de rail ?
Bumfiddler

Camouflage: Multicam Black
Replica Collectie: TM M4 MWS, APS CAM870P, TM HI Capa, ASG MP9, WE MP5

Berichtdoor Unisol » ma 03 sep 2018, 16:49

Dit zijn beide de geprinte versie.
Diegene die hier is afgebeeld is een proto type die ik ook op de Tippmann ga testen of hij bestand is tegen dat geweld.
Indien ja dan kan hij zeker op een aeg zonder problemen gemonteerd worden.

Mvg Roy AKA Smitty
Unisol

Replica Collectie: Stark Arms Glock G17,Umarex Glock G17,Cyma Glock G18C AEP,Blackwater 1911 R2, Tippmann M4 Colt C8NLD, Tippmann Colt C7NLD, Tippmann HK416C, Tippmann HK416A5

Berichtdoor Unisol » wo 12 sep 2018, 14:07

Vandaag bericht binnen gekregen dat de nieuwe te gebruiken rail deze kant op komt.
Afgelopen week ook de gladde outer barrel met nato markings binnen gekregen en ook het nieuwe model magazijn wat tegenwoordig bij de KL gebruikt word.
Bij deze zending zat ook weer de bekende CAA stock die de KL ook gebruikt.
Me a happy camper.
Receiver body ffies netjes maken net als de triangle front sight en dan kan het uiterlijk opgebouwd worden.

Mvg Roy AKA Smitty

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Unisol

Berichtdoor Unisol » do 20 sep 2018, 09:03

Gisteren de onderdelen binnen gekregen voor de Colt Canada C8NLD.
Ffies een trail fit gedaan op de G&P Colt Canada body en het past echt perfect.
Nu even 3 lagen verf van de body verwijderen en dan weer in de originele kleur spuiten en dan de parts monteren.
Tevens dan de gearbox onder handen nemen.
Dit zijn de plannen voor de gearbox.
Word geen high speed of Torque gearbox maar wil wel een goed stille en sterke gearbox hebben.
Er komt natuurlijk wel een beter motor in als de standaard bij de replica geleverde motor.
Indien jullie nog verbeter punten hebben van wat ik hier neer zet, graag.
Gate Titan.
Steel gears(18:1)
Helical pinion/spur gears
Angle of engagement.
Shimming
Alloy nozzle
Alloy cilinder head.
Spring guide with bearing
New hopup unit(still thinking what brand)
Stainless steel inner barrel 363MM
Radius de gearbox aan de cilinder einden zodat hij minder kans heeft op scheuren.
Dit alles word ingebouwd in een G&P 8mm gearbox

Mvg Roy AKA Smitty

Afbeelding
Unisol

Berichtdoor mata » do 20 sep 2018, 12:58

Qua motor zou ik je bv een ZCI 22 TPA motor aanraden (geen absurde prijs maar wel degelijk en stil icm goede shimming). Goede trigger response dus kort moment van lawaai, maar een acceptabele ROF op full auto. Qua piston is dan wel een metal rack aan te raden.

Qua hopup wellicht lonex. Als in deze past goed in de meeste visies en houd goed zijn zero zonder absurd duur te zijn.

facebook.com/mataairsoft
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.