Onderhoud AEG

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

Onderhoud AEG

Berichtdoor Reduxion » do 19 sep 2013, 06:43

Ik ben opzoek naar grease en silicone olie voor het onderhouden van mijn AEG, ik heb ook een GBB pistol maar daar gaat volgens mij al een andere thread over :)
Nu heb ik op verschillende forums (voornamelijk USA forums) gelezen dat veel airsoft brands die grease verkopen dit voor teveel doen en ook dat voor het schoonmaken van je innerbarrel je beter ontsmettingsalcohol kan gebruiken ipv silicone olie.

Nu weet ik dus alleen niet welk merk grease / silicone olie ik hier in Nederland kan halen die niet te duur is maar toch goed zijn taak doet?

Iemand suggesties?
Pew pew L4ZZ0ORSZZ
Team: Front Armament
Reduxion

Camouflage: Multicam, Cayote Brown
Replica Collectie: ASG LMT Defender R.I.S. (geupgrade), KWA RM4, H&K USP .45,

Re: Onderhoud AEG

Berichtdoor G-Spec » do 19 sep 2013, 14:55

Even langs de fietsenmaker!
G-Spec

Camouflage: MC, Partizan, Kryptek en M84
Replica Collectie: Systema M4 CQBR supermax, Systema M4 supermax,STTS Tier1, TM M14, KJW KC02, KJW M700, JG BAR10, KWA MP9, KWA G17, KWC 1911

Berichtdoor Gadget » ma 23 sep 2013, 19:45

He hebt naast siliconenspray en siliconenvet teflonvet nodig.
Teflon voor je tandwielen en siliconen voor je rubbers.
de spray is voor in je barrel (beetje op wen doekje en met de rod door je barrel halen).
First to stand, last to fall.
Face the danger,
Fuck 'em all
Gadget

Camouflage: ACU, Atacs FG, Multicam, NLDPM
Replica Collectie: Celcius MX4, Celcius Tier3, Custom build SPR, ICS M4A1, M24, High cappa 5.1

Berichtdoor Reduxion » di 24 sep 2013, 11:01

Gadget schreef:He hebt naast siliconenspray en siliconenvet teflonvet nodig.
de spray is voor in je barrel (beetje op wen doekje en met de rod door je barrel halen).

Oke bedankt voor je reactie! Neem aan dat ik deze teflon- en siliconevet gewoon bij de fietsemaker kan halen?
Pew pew L4ZZ0ORSZZ
Reduxion

Berichtdoor Zero » di 24 sep 2013, 11:22

Reduxion schreef:
Gadget schreef:He hebt naast siliconenspray en siliconenvet teflonvet nodig.

Oke bedankt voor je reactie! Neem aan dat ik deze teflon- en siliconevet gewoon bij de fietsemaker kan halen?

Fietsenzaak, een bouwmarkt. Noem het maar op. Voor mijn fiets altijd bij de lokale fietsenmaker gehaald.
Metusz schreef:Hoeveel betaald lonex jou eigenlijk

McKai schreef:Lonex is het beste. Daar zijn we het inmiddels allemaal over eens.

Flash schreef:panda is gewoon jealous zegt mijn mama, lekkerpuh!

TCDD schreef:Hoho rustig stresskip.

Zero

Camouflage: MARPAT™
Replica Collectie: Real Sword SVD; Real Sword Type 56-2; Tippy M4; FNX-45 Tactical (VFC)

Berichtdoor CyCL0Ne » di 24 sep 2013, 12:25

Gadget schreef:de spray is voor in je barrel (beetje op wen doekje en met de rod door je barrel halen).

Silecone spray in je barrel ? Waar is dat goed voor ?
Ik zou het niet doen, komt die rotzooi in je hopup terrecht en dat wil je niet.

siliconevet en teflonvet ligt bij de gamma in het het schap of je besteld een setje bij de airsoft winkelals je toch al een bestelling plaatst.
CyCL0Ne

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: M4A1-CDTW1/ICS M4 S.I.R. Crane Stock/G&P Magpul M4/Tokyo Marui AK47S/ASG Glock17 /Umarex Heckler & Koch G36CV/KJW 1911 Tac Master C02/Cyma 049 Mp5 Ebb/Classic Army MP5/Classic Army M14/Well MB08 Custom ProSniper

Berichtdoor Zero » di 24 sep 2013, 12:57

CyCL0Ne schreef:
Gadget schreef:de spray is voor in je barrel (beetje op wen doekje en met de rod door je barrel halen).

Silecone spray in je barrel ? Waar is dat goed voor ?
Ik zou het niet doen, komt die rotzooi in je hopup terrecht en dat wil je niet.

siliconevet en teflonvet ligt bij de gamma in het het schap of je besteld een setje bij de airsoft winkelals je toch al een bestelling plaatst.

Zo maak je je inner barrel goed schoon. Heb wel gelezen dat je de hop up uit moet zetten en alleen 100% siliconen moet gebruiken.
Metusz schreef:Hoeveel betaald lonex jou eigenlijk

McKai schreef:Lonex is het beste. Daar zijn we het inmiddels allemaal over eens.

Flash schreef:panda is gewoon jealous zegt mijn mama, lekkerpuh!

TCDD schreef:Hoho rustig stresskip.

Zero

Camouflage: MARPAT™
Replica Collectie: Real Sword SVD; Real Sword Type 56-2; Tippy M4; FNX-45 Tactical (VFC)

Berichtdoor McKai » di 24 sep 2013, 13:04

Zero schreef:Zo maak je je inner barrel goed schoon. Heb wel gelezen dat je de hop up uit moet zetten en alleen 100% siliconen moet gebruiken.

Siliconen maakt niets schoon en maakt alleen je barrel vet waardoor je bb's meer weerstand krijgen in hun weg naar buiten. Ontsmettingsalcohol is een beter alternatief.
1oo7hndrd schreef:Ben het niet altijd met je eens McKai, maar in dit geval... +100%.
McKai

Berichtdoor CyCL0Ne » di 24 sep 2013, 13:58

[quote="Zero]Zo maak je je inner barrel goed schoon. Heb wel gelezen dat je de hop up uit moet zetten en alleen 100% siliconen moet gebruiken.[/quote]

Kun je eens een link neerzetten waar je dit gelezen hebt ?
Je Hopup "uit" zetten heeft geen enkele invloed verder hoor, je jaagt die spray er net zo goed doorheen.

Siliconen verminderen de weerstand (lees werking) van je hopup. Dus die in je loop spuiten .. NO GO
CyCL0Ne

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: M4A1-CDTW1/ICS M4 S.I.R. Crane Stock/G&P Magpul M4/Tokyo Marui AK47S/ASG Glock17 /Umarex Heckler & Koch G36CV/KJW 1911 Tac Master C02/Cyma 049 Mp5 Ebb/Classic Army MP5/Classic Army M14/Well MB08 Custom ProSniper

Berichtdoor Reduxion » di 24 sep 2013, 15:09

CyCL0Ne schreef:[quote="Zero]Zo maak je je inner barrel goed schoon. Heb wel gelezen dat je de hop up uit moet zetten en alleen 100% siliconen moet gebruiken.[/quote]

Kun je eens een link neerzetten waar je dit gelezen hebt ?
Je Hopup "uit" zetten heeft geen enkele invloed verder hoor, je jaagt die spray er net zo goed doorheen.

Siliconen verminderen de weerstand (lees werking) van je hopup. Dus die in je loop spuiten .. NO GO[/quote]

In de handleiding van mijn AEG staat dat je een katoenen doekje nat moet maken met silicone olie, deze doe je dan vervolgens weer aan je schoonmaak stok (of hoe je het ook wilt noemen) en ga je (volgens mij, not sure) met een draaiende beweging door je barrel maar niet te ver zodat het je hop-up beïnvloed.
Pew pew L4ZZ0ORSZZ
Reduxion

Volgende

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.