V2 gearbox hangt voortdurend

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

V2 gearbox hangt voortdurend

Berichtdoor Fl4m3s87 » za 30 mei 2015, 18:49

Hoi allemaal,

Een tijdje terug nog met mijn VFC HK416 wat BB's verschoten om de iron sights in te stellen. Totdat gedurende die middag de piston bleef hangen.

Inmiddels heb ik de gearbox meerdere malen open en weer dicht gehad, maar het probleem blijft optreden. LiPo is vol, alles vers gesmeerd met een dun laagje siliconenvet, alles lijkt me goed te zitten.

Na het eerste single shot glitch schot (waarbij de trekker in single echt klikt, maar vervolgens daarna weer doet wat ie moet doen) kan ik een paar schoten wagen, maar na een aantal keer - of het nu semi of full is - hangt het boeltje weer vast. Soms zit de piston helemaal achteraan, soms halverwege. Het is eigenlijk altijd ergens voordat de cycle afgemaakt is.

Anti-reversal catch zit goed, blokkeert ook prima in de juiste richting als de gearbox open ligt en functioneert ook de eerste paar schoten.

Ik ben het echt beu om nu wéér van vooraf te moeten beginnen, wetende dat ik het zelf echt niet meer weet... Iemand een idee? Tips/hulp bij reparatie zijn welkom.Techneuten in Oss en omgeving verzamelen! ;) :P
Fl4m3s87
Airsoft.nl Moderator

Camouflage: NWU I&II/AOR2&AOR1
Replica Collectie: VFC H&K416 D, TM Sig Sauer P226 E2

Re: V2 gearbox hangt voortdurend

Berichtdoor ben » za 30 mei 2015, 18:53

Is hij niet te strak geshimed.
Of boutjes te strak aangedraaid??
ben

Camouflage: A-tacs
Replica Collectie: ICS CXP-UK1R Transform4

Berichtdoor Reliku » za 30 mei 2015, 19:09

De piston zit vast op de anti reversal latch nadat de motor de piston niet meer verder naar achteren gaat/kan trekken. Hoe dit precies komt is moeilijk te zeggen.

Als je de trekker over haalt terwijl ie vast zit, wat gebeurt er dan?

"klik" geluid vanuit de motor? Dat zou indicatie geven dat ie vast zit en dus niet naar voren én niet naar achteren kan. Dan kan het probleem de shims/boutjes zijn, maar dan zou je verwachten dat het probleem meteen zichtbaar is, niet spontaan na een paar schoten..

Als de motor gaat lopen en er verder niets gebeurt zit daar het probleem, maar dat lijkt me niet het geval.

Als de trekker een "klik" geluid maakt maar er verder niets gebeurt dan zou ik ook eens kijken of je cut off lever wel goed zit (het ding dat er voor zorgt dat je semi kunt schieten). Maar als dat het geval is zou ik zeggen dat je, als je je selector plate op full auto zet, weer zou moeten kunnen schieten.

Misschien zit je cut off lever niet goed, maar het blijft een raar probleem. Sluit eens een spanningsmeter aan op de motor en kijk wat er gebeurt op het moment dat ie vast loopt. Dan kun je kijken of het probleem in de cut off lever (of ergens anders in het electrisch circuit) zit of ergens anders in de gearbox.

Als je cut off lever vervelend doet dan wordt de spanning van de motor af gehaald zodra het boeltje blokkeert. Als dat het geval is moet je dat met een meter kunnen zien. Hou de trekker ingedrukt terwijl ie blokkeert en kijk of er spanning op de motor staat.
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor BoesBoes » za 30 mei 2015, 20:23

Reliku schreef:Als je cut off lever vervelend doet dan wordt de spanning van de motor af gehaald zodra het boeltje blokkeert. Als dat het geval is moet je dat met een meter kunnen zien. Hou de trekker ingedrukt terwijl ie blokkeert en kijk of er spanning op de motor staat.

Hou m echter niet meer dan 1 sec ingedrukt.

Maar check ook even of de gears vrij kunne draaien zonder de piston/tappet plate en motor maar wel met de gearbox dicht en de schroeven aangedraaid.
BoesBoes

Camouflage: MTP
Replica Collectie: A&K SR-25, APS UAR, KWA RM4, WE G18c Tan, APS ACP

Berichtdoor sebasj89 » za 30 mei 2015, 20:49

ik heb samen met een kameraad ook de 416 en bijde dezelfde probleem dat die blokkeert af en toe. en ik zelf zet hem dan op auto en kan weer verder. alleen kameraad woont in duitsland dus die heeft ook alleen de semi versie. waardoor die eerder steeds alles uit elkaar moest halen nu met en mosfet kan die dan na auto gaan waardoor die het doet. maar we hebben nog niet echt een idee hoe het komt. dus als iemand met de gouden tip komt graag haha :)
sebasj89

Camouflage: van alles
Replica Collectie: TM hicappa. smp mp5. amoeba km9

Berichtdoor Archangel-17A » za 30 mei 2015, 20:53

Klinkt als een gevalletje cut-off lever. Of te los, of te strak.
Archangel-17A

Berichtdoor sebasj89 » za 30 mei 2015, 21:00

moet het wel zijn dan motor is het niet bij de mijne zit al een andere motor in
sebasj89

Camouflage: van alles
Replica Collectie: TM hicappa. smp mp5. amoeba km9

Berichtdoor Reliku » za 30 mei 2015, 21:09

BoesBoes schreef:
Reliku schreef:Als je cut off lever vervelend doet dan wordt de spanning van de motor af gehaald zodra het boeltje blokkeert. Als dat het geval is moet je dat met een meter kunnen zien. Hou de trekker ingedrukt terwijl ie blokkeert en kijk of er spanning op de motor staat.

Hou m echter niet meer dan 1 sec ingedrukt.

Maar check ook even of de gears vrij kunne draaien zonder de piston/tappet plate en motor maar wel met de gearbox dicht en de schroeven aangedraaid.

Sorry, ja, goede toevoeging, niet té lang ingedrukt houden. Je wilt checken of er nog spanning op staat, niet de motor slopen als er inderdaad nog spanning op staat.

Sebasj, dat is de cut off lever. Als jij de trekker los laat voordat de cycle compleet is heb je de kans dat ie blijft staan op de plek waar de cut off lever de verbinding verbreekt. Op full auto schakel je die uit, dus heb je er geen last van.

De oplossing bij een semi-auto replica is dan een mosfet die ervoor zorgt dat je niet halverwege een cycle stopt ;)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor BoesBoes » za 30 mei 2015, 22:17

Ik weet niet wat voor een LiPo OP gebruikt maar als de gears te strak gechimed zijn, kan de gearbox goed 40A+ trekken en als je dan al een 'aan de kleine kant' LiPo hebt kun je wel een paar keer schieten maar door de 'voltage sagg' die daardoor ontstaat (al is dat niet veel bij een LiPo) kan dat net te veel zijn en houd het op..
BoesBoes

Berichtdoor BoesBoes » za 30 mei 2015, 22:20

PS: ik woon in Oss
BoesBoes

Volgende

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.