FPS te hoog bij AEG

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

FPS te hoog bij AEG

Berichtdoor Tettie » ma 01 jun 2015, 19:55

Heren (en eventuele dames). Ik heb een paar maanden geleden mijn EBR en MP5's afgesteld en getest. Met mijn eigen fps meter weliswaar. Toen waren de waardes vrij constant rond de 340 voor de mp5's en 345 voor de ebr. Destijds ook op de baan bij airsoft midden nederland getest en die gaf ongeveer hetzelfde aan.

Tot mijn afgrijzen meet ik vandaag met de ebr 367 fps. De mp5's zitten nu op 355. Alles met 0.20 balletjes.

Een WE m9 die ik in de tussentijd heb gekocht heb ik een week of drie geleden op 290 fps geklokt en vandaag weer in die richting. Dus het lijkt er op dat de meter wel constant is maar de aeg's niet.

Kan het zijn dat het weer een dusdanige invloed heeft (luchtdruk is nu hoger als in februari gok ik) dat de aeg's nu harder schieten? Zo ja dan moet ik dus de boel in de zomer afstellen en in de winter zien dat hij zo'n 20 fps lager schiet...

Klopt dit verhaal? Of zie ik iets over het hoofd?
Tettie

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: G&G M14 EBR mod 0; G&G MP5 SD6; We M9

Re: FPS te hoog bij AEG

Berichtdoor Zero » ma 01 jun 2015, 20:01

Het weer kan onmogelijk de oorzaak zijn als het aeg's zijn. Heb je toevallig andere bb's gebruikt dan voorheen voor de test? Dat kan nog wat schelen tussen verschillende merken.
Metusz schreef:Hoeveel betaald lonex jou eigenlijk

McKai schreef:Lonex is het beste. Daar zijn we het inmiddels allemaal over eens.

Flash schreef:panda is gewoon jealous zegt mijn mama, lekkerpuh!

TCDD schreef:Hoho rustig stresskip.

Zero

Camouflage: MARPAT™
Replica Collectie: Real Sword SVD; Real Sword Type 56-2; Tippy M4; FNX-45 Tactical (VFC)

Berichtdoor Tettie » ma 01 jun 2015, 20:36

Waarom kan het weer bij een aeg de oorzaak niet zijn? Ik lees dat wel vaak maar ik snap de natuurkunde erachter niet.

Als je lucht van zeg 990 hPa comprimeert of van 1025 hPa, maakt dat niet uit dan?
Tettie

Replica Collectie: G&G M14 EBR mod 0; G&G MP5 SD6; We M9

Berichtdoor Reliku » ma 01 jun 2015, 21:00

Nee, dat maakt niet uit. Als de lucht binnen in je cylinder/barrel nou een andere druk had dan de buitenlucht, dan wel, maar dat is hier niet het geval. Net als spring rifles heeft het weer geen invloed, zoals bij gas wel (temperatuur :roll: )

Ik denk eerder dat er mechanisch iets veranderd is, of andere bb's met een grotere diameter oid. Heb je nog iets veranderd aan je setup? Zo'n beetje alles heeft wel effect op je fps (met uitzondering van accu, motor, gears en natuurlijk de externals), dus als je iets veranderd hebt dan kan dat heel goed de reden zijn.

Bb's vallen hier ook onder, zoals Zero zegt. Niet alle bb's hebben dezelfde diameter, en dit kan nog best wel een verschil opleveren!
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor varangr » wo 03 jun 2015, 15:55

gebruik gewoon 0.25 g BB's, dan gaat je FPS omlaag
blaffende honden bijten niet, blaffende geweren wel!
varangr

Berichtdoor Hogader » wo 03 jun 2015, 15:57

and the retard of the year award goes to.....
Eigenaar van het HGDR Entertainment Youtube channel. Subscribe nu en blijf op de hoogte van alle laatste video's: Subscribe!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie je mij de term "replica('s)" gebruiken, dan bedoel ik daar wettelijk gezien "Airsoft Apparaten" mee. (Tenzij anders vermeld)

Disclaimer: Ik heb geen persoon van het recht, dus neem mijn posts nooit als waarheid aan!
Hogader

Camouflage: Marpat, Vegetato, Kryptek
Replica Collectie: VFC Scar-H, Umarex UMP .45 /w Silencer, G&G M14 EBR, D-Boys KAC PDW, Cyma CM045a, AGM Shotgun Short 003

Berichtdoor Landon » wo 03 jun 2015, 16:00

360 FPS limiet is ingesteld op 0.2gram bb's, anders zou ik met 0.5g bb's gaan schieten en dan mijn HPA afstellen op 360 FPS,
Landon

Replica Collectie: TM CQB-R Next Gen

Berichtdoor Zero » wo 03 jun 2015, 20:33

Landon schreef:360 FPS limiet is ingesteld op 0.2gram bb's, anders zou ik met 0.5g bb's gaan schieten en dan mijn HPA afstellen op 360 FPS,

Dat eerdere bericht was al erg, maar jij zegt nu dat je welwillend 0.50g bb's met 360 fps op mensen zou willen afschieten?
Metusz schreef:Hoeveel betaald lonex jou eigenlijk

McKai schreef:Lonex is het beste. Daar zijn we het inmiddels allemaal over eens.

Flash schreef:panda is gewoon jealous zegt mijn mama, lekkerpuh!

TCDD schreef:Hoho rustig stresskip.

Zero

Camouflage: MARPAT™
Replica Collectie: Real Sword SVD; Real Sword Type 56-2; Tippy M4; FNX-45 Tactical (VFC)

Berichtdoor Archangel-17A » wo 03 jun 2015, 21:12

Ik denk dat Landon .25 bedoelt, Zero...
Archangel-17A

Berichtdoor MesutAirsoft » wo 03 jun 2015, 21:31

Hogader schreef:and the retard of the year award goes to.....

Haha :lol:
MesutAirsoft
S.T.F.U. Member

Camouflage: Dutch Woodland/OD
Replica Collectie: G&P troy 9 inch battle rifle en Umarex HK .45

Volgende

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.