MP5 v2 gearbox triggerprobleem?

Vragen over onderhoud, aanpassingen, upgrades, hier ben je op de juiste bestemming.

Moderator: Panda

MP5 v2 gearbox triggerprobleem?

Berichtdoor Ramon-S » wo 02 dec 2015, 13:44

Ik heb een MP5 met version2 gearbox.

Het probleem is:
ik kan gewoon semi schieten en op een geven moment haal ik de trekker en gebeurt er niks, als ik dan ff de selectorswitch doorschakel naar full auto en weer terug dan doet hij het weer.

iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Kill'em all let god sort them out
Ramon-S

Replica Collectie: TM 5.1 hi-capa custom, TM 5.1 hi-capa stock, ASG Scorpion Evo 3A1, G&G CM16SRS

Re: MP5 v2 gearbox triggerprobleem?

Berichtdoor TCDD » wo 02 dec 2015, 13:48

Standaard ontwerpissue van de v2 gearbox, doe je niets aan behalve een mosfet installeren. Kan overigens geen kwaad, hoogstens irritant.
TCDD

Camouflage: Black, A-TACS FG
Replica Collectie: Tippmann M4, Cyma MP5, Dan Wesson 8" & Glock 17

Berichtdoor petter2093 » wo 02 dec 2015, 19:06

Wat helpt is de trigger goed naar achteren trekken met ieder schot op semi(dus dat de piston en gears de volledige cycle maken) dit schijnt het te voorkomen. Ik heb het met testen van mij M4 ook gehad na ongeveer 50-100 schoten, en nu ik afgelopen weekend de eerste paar schoten (daarna gaat het wel vanzelf) er erg in hield dat ik m goed genoeg door trok, heb ik er maar 1 keer last van gehad op een hele dag skirmen

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
petter2093

Camouflage: MARPAT Woodland - SWAT black
Replica Collectie: VFC HK416D 14.5RS GBBR, KWA MP7 GBB, KWA USP.45, Cybergun S&W I-bolt(vsr-10 rip)

Berichtdoor Reliku » wo 02 dec 2015, 19:37

Is inderdaad normaal. Als je de trigger los laat voordat de cycle compleet is dan kan ie blijven hangen op het punt in de cycle waar de disconnector (of hoe dat ding ook heet) net het contact verbreekt. Zonder dat ding is semi-auto schieten niet mogelijk. Met de selector plate op full-auto wordt het contact nooit verbroken, dus kan ie daar ook niet vast zitten in de cycle ;)

Gewoon de trekker overhalen en pas los laten nadat ie echt geschoten heeft, dat lost het op. Vooral bij het "tappen" van de trekker met stock gearboxes (en een lage ROF) krijg je dit soort problemen. Geen ramp als er een full-auto switch op zit ;)

Als de full-auto switch om wat voor reden dan ook disabled is, dan heb je wel een probleem :P

Een mosfet lost dit probleem trouwens ook op (een mosfet zelf niet, maar de electronica die er achter zit wel ;))
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor TCDD » wo 02 dec 2015, 19:48

Reliku schreef:Is inderdaad normaal. Als je de trigger los laat voordat de cycle compleet is dan kan ie blijven hangen op het punt in de cycle waar de disconnector (of hoe dat ding ook heet) ;))

cut of lever ;)
TCDD

Berichtdoor Reliku » wo 02 dec 2015, 20:09

Dat dus, dankje :)

Ben ook geen expert wat AEG's betreft haha :P
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor TCDD » wo 02 dec 2015, 23:15

Ik wel ;)
TCDD

Keer terug naar Onderhoud, Customizing & Upgrading.