opruiming marktplaats

Tips en ideeen om Airsoft.nl beter te maken voor jouw als gebruiker? Plaats je opmerkinge en vragen hier.

Moderator: Panda

opruiming marktplaats

Berichtdoor SanderP » vr 20 okt 2017, 13:40

hey,

ik zoek nu al een tijdje een chestrig, maar als ik zoek op het marktplaats deel vind ik heel veel onrelevante posts. dit komt ook doordat veel posts al oud zijn of verkocht dit maakt het geheel lastig te overzien. ik stel voor om verkochte producten/posts te verwijderen na een maand van verkoop. hierdoor kom je niet de hele tijd bij al verkochte spullen terecht en kun je beter zoeken. het is namelijk zeer onzinnig om een post te zien die toch al verkocht is.
SanderP

Replica Collectie: TM high capa 5.1 gold match, jg aug a3

Re: opruiming marktplaats

Berichtdoor nilz » vr 20 okt 2017, 14:26

Is het een idee dat na een vastgestelde periode van inactiviteit op een verkoop, een beheerder een PB verstuurd naar de verkoper? Mocht deze niet reageren, of melden dat de spullen verkocht zijn, kan de post op slot.

Ik weet dat er ook een hoop mensen zij die het prettig vinden dat oude verkoop posts blijven staan ter referentie.

PS. Desnoods werp ik me op als vrijwilliger om eens per week door de marktplaats heen te gaan en contact op te nemen met verkopers. Ik heb tijd zat.
nilz

Camouflage: M81 Woodland
Replica Collectie: SA A-03 (Mk18 Mod1 build), TM M4A1 SOPMOD, G&P Mk18 Mod 0, TM 1911 MEU

Berichtdoor Meppie » vr 20 okt 2017, 14:34

We houden de topics in verkoop vanwege de vele verzoeken om referentie materiaal te hebben.

Wat we wel kunnen doen om verkooptopic te archiveren als ze ouder zijn dan 18 maanden of zo ongeacht of het verkocht is of niet.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor QuickFix » vr 20 okt 2017, 23:55

Meppie schreef:archiveren als ze ouder zijn dan 18 maanden of zo

Als dit een democratie zou zijn, dan zou ik zeggen: ik stem voor. :D
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor Merijndj » za 17 feb 2018, 23:06

Je kunt verkoop topics waarvan de laatste post meer dan 6* maanden geleden is ook gewoon standaard op slot zetten.

Voor eventuele kopers is het dan wel duidelijk dat het niet meer te koop staat, wil de verkoper weer door met het topic is een pm met vraag het slot eraf te doen ook genoeg :)
Merijndj

Replica Collectie: Systema PTW M4 Max, TM Glock 17

Berichtdoor TCDD » vr 02 maart 2018, 08:32

een met de klacht. ik kijk hier al niet eens meer op het forum bij te koop omdat 9 van de 10 items al verkocht zijn, of de verkoper niet meer reageerd
TCDD

Camouflage: Black, A-TACS FG
Replica Collectie: Tippmann M4, Cyma MP5, Dan Wesson 8" & Glock 17

Berichtdoor HeadShot » vr 02 maart 2018, 09:47

... vind het ook wel prettig om zo nu en dan eens door de oude verkoop-topics te bladeren om te kijken wat de prijzen bijvoorbeeld doen.

Een ideetje zou kunnen zijn om in het betreffende forum een subforum te maken waar alle verkochte items naartoe verplaatst worden.

Als ik een topic aantref waaruit blijkt dat het aangebodene verkocht is maar het topic nog niet gesloten is, rapporteer ik het betreffende topic en geef aan dat het verkocht is en gesloten kan worden. Moderators zien veel, maar kunnen niet alles in de gaten houden.
HeadShot

Replica Collectie: TM XDM 40, WE G17, G19, G18C, G26, G33, G34, G35

Berichtdoor Meppie » vr 02 maart 2018, 09:48

TCDD schreef:een met de klacht. ik kijk hier al niet eens meer op het forum bij te koop omdat 9 van de 10 items al verkocht zijn, of de verkoper niet meer reageerd

Dat is een probleem van veel plaatsen waar er wordt verkocht.
Mensen proberen hun product te verkopen via iedere mogelijk kanaal maar "vergeten" deze vervolgens af te sluiten.

Ik heb twee oplossing in gedachte:
- verkooptopics waar al 6 maanden inactief zijn gaan op slot - bumps houden je topic dus in leven.
- zoekfilter uitbreiden met wel of niet op slot slaan. de 6 maanden kan eventueel nog aangepast worden

We gaan eens naar de technische mogelijkheden kijken dus laat maar weten of dit je iets lijkt. Ook wij worden alleen maar meer gemotiveerd om iets te doen als er ook echt behoefte aan is.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor Cliffj » vr 02 maart 2018, 22:42

Meppie schreef:Ik heb twee oplossing in gedachte:
- verkooptopics waar al 6 maanden inactief zijn gaan op slot - bumps houden je topic dus in leven.
- zoekfilter uitbreiden met wel of niet op slot slaan. de 6 maanden kan eventueel nog aangepast worden

We gaan eens naar de technische mogelijkheden kijken dus laat maar weten of dit je iets lijkt. Ook wij worden alleen maar meer gemotiveerd om iets te doen als er ook echt behoefte aan is.

Klinkt goed
Cliffj

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: AR-15, VFC H&K MP5A5, A&K M60VN, KWA M9A1, KWA H&K USP Compact, KWC 1911A1, KWC 1911 Tactical, KWA M93R, WE 1911 (Silverballer), WE MP 3.8 compact, Dan & Wesson 8''+ 4'', ASG SPAS-12, ASG SAS 12

Berichtdoor NL-Grunzel » za 03 maart 2018, 08:48

HeadShot schreef:...
Een ideetje zou kunnen zijn om in het betreffende forum een subforum te maken waar alle verkochte items naartoe verplaatst worden.

Ik vindt dit wel een overzichtelijk idee
NL-Grunzel

Camouflage: DPM
Replica Collectie: Umarex HK416D - Specna Arms C10 CORE - Well MB05 - Tokyo Marui HK USP

Keer terug naar Feedback