Multiday ops / survival

Het wie wat waar en over MilSim

Moderator: Panda

Multiday ops / survival

Berichtdoor Rosencrantz » vr 05 feb 2016, 11:57

Ik heb een beetje moeite met een plek vinden waar deze vraag goed thuis zou horen, maar zijn er in Nederland eigenlijk ook meerdaagse evenementen waar de nacht doorgaat en je als team moet overleven op een locatie, zoals in een gebouw? Survival-gericht dus.

Ik zag een video van FlezAirsoft tijdens Op Grandstand van Sterling Airsoft (waar Team Black Scorpion ook aanwezig was). Dat noem ik maar even als voorbeeld, maar dat is wel best hardcore milsim volgens mij.
The sight is dismal; And our affairs from England come too late: The ears are senseless that should give us hearing. To tell him that his commandment is fullfill'd, That Rosencrantz and Guildenstern are dead.
Rosencrantz

Camouflage: Ranger Green, RAL7013, M90
Replica Collectie: Krytac CRB Mk.2, WE M&P9, KWC MP9

Re: Multiday ops / survival

Berichtdoor Meppie » vr 05 feb 2016, 12:14

Dit soort skirms worden niet in NL georganiseerd.
We hebben één poging gezien in NL door airsofters.nl. Meen dat Airsoft Invitation Only ook een skirm heeft gedaan maar ik kan even niet met zekerheid vertellen of deze ook 24 uur doorliep maar meen me te herinneren van wel.

In BE hebben we Cobra Events en Shadow Company gehad en deze zijn helaas gestopt.

Hierdoor hou je weinig opties over.
Organisator:
- Border War in Tjechië
- Berget in Zweden
- Stirling Airsoft in UK
- Tier One in UK

Is het hardcore milsim - tsja - wat is hardcore? Hoe meer regels rond LARP en ROE des te beter. Daarna natuurlijk gewoon minstens 24 uur doorgaan - eten en drinken in het veld. Heerlijk om te doen.
Je moet dus je eigen lijf goed kennen, hazeslaapjes kunnen doen - veel kleine snackjes doen - regelmatig drinken en een goede slaapzak/tarp en je komt een heel eind.

Milsim is niet zwaar als je je inleeft in de Roleplay, je houd je aan de ROE van de organisator en je heb standaard procedure's binnen het team dan kom je een heel eind. De rest is gewoon niet klagen - niet jammeren en je taak uitvoeren zoals HQ zegt dat je het moet doen. Let wel: JE MOET DE ORDERS VAN HQ UITVOEREN!!! en geloof me, er zijn genoeg teams die daar moeite mee hebben op een milsim. Ook het volgen van radio procedures is te moeilijk voor veel teams. Maar een MilSim is voor mij de mooiste skirm/game om mee te maken.

Oh ja, er is een milsim sectie hiervoor dus je post is verplaatst
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor Rosencrantz » vr 05 feb 2016, 12:21

Bedankt voor de info Meppie, en voor het verplaatsen. De ROE en niet klagen, ja dat is ook wel een beetje waar je het voor doet natuurlijk. Dat is wat me interessant lijkt.

Ik merk dat zodra je in Nederland, zelfs bij een Tac Sim, je een beetje aan roleplay doet, je al snel raar wordt aangekeken, maar dat is een andere discussie.

Anyway, dat wordt een zomervakantie naar het prachtige Engeland of Zweden gok ik ;)

Mocht er nog wel zoiets komen in Nederland, of mocht iemand het willen proberen: count my team in.
The sight is dismal; And our affairs from England come too late: The ears are senseless that should give us hearing. To tell him that his commandment is fullfill'd, That Rosencrantz and Guildenstern are dead.
Rosencrantz

Berichtdoor NevsNL » vr 05 feb 2016, 12:57

Airsoft Invite Only heeft inderdaad vorig jaar OP Snowcap georganiseerd wat 's ochtends begon, de volgende ochtend eindigde en meer dan 24h en 's-nachts door ging.

Dit event leunde zwaar op RolePlay met bijbehorende RoE en had een goeie storyline, inventief Medic Systeem, originele, realistische missies etc.

Wat hardcore is is denk ik persoonlijk, maar wij hebben van de 24h welgeteld één uur kunnen slapen omdat tijdens onze rust net de FOB werd aangevallen. Op het moment merk je het niet omdat je opgaat in het Event en constant bezig bent, maar als je weet hoe zeer ik slaap kan waarderen voelde het de volgende ochtend voor mezelf best een beetje hardcore.

Wij vonden het persoonlijk, zeker voor een eerste keer, een Event wat enorm goed in elkaar zat. Het hele plaatje klopte gewoon. Het LARP was voor ons, binnen Airsoft althans, ook relatief nieuw. Gelukkig werd daar door iedereen, hetzij soms wat onwennig, goed in meegegaan. Dat is denk ik iets waar je gewoon in moet groeien. Het maakt het event wel zoveel beter omdat je helemaal inleeft in het verhaal.

Airsoft Invite Only bestond uit een samenwerking tussen 3Division en Black Scoprpions. De eerste heeft zeer ruime ervaring met organiseren en de laatste hetzelfde met MilSim Events. Zoals de naam zegt was het op invite only, omdat deze events staan of vallen met de houding van de spelers. In dit geval heeft dat dus goed uitgepakt.

Ik weet dat er in een vorig topic wat om te doen is geweest en daar weet ik het fijne niet van, ga ik me niet mee bemoeien en dit topic is niet bedoeld om daar over te discussieren, maar feit is dat vanuit Black Scorpions het initiatief is genomen om deze events na Snowcap voort te zetten als non-profit organisator Dutch Milsim Network. Daar zal binnenkort wel meer info over komen denk ik maar voorlopig zijn ze hier te vinden:

https://www.facebook.com/dutchmilsimnetwork/?fref=nf

Het soort MilSim waar je naar zoekt is dus wel degelijk gezaaid en aan het groeien, wat ik alleen maar kan toejuichen.

Mocht je interesse hebben in wat bewegende beelden van OP Snowcap, hier is een een soort After Action Report in video format te bekijken van ons:

NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Berichtdoor Rosencrantz » vr 05 feb 2016, 13:25

Ik had al wat meegekregen van die andere discussie, maar die laat ik graag daar. Snowcap klinkt precies als wat ik zou willen doen. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg hiervan. Zal de Facebook pagina in de gaten houden en merk tzt wel hoe je een invite krijgt.
Rosencrantz

Berichtdoor Rosencrantz » za 06 feb 2016, 19:47

Critical Hit organiseert 14 februari een comsim in Gasselte. Dat is voorlopig het dichtste bij milsim dat je kunt komen in Nederland. Tot bovenstaande je toe laten tot een van hun evenementen.

Link: https://m.facebook.com/groups/347776918 ... ment_reply
Rosencrantz

Berichtdoor Maffo » di 22 nov 2016, 20:50

Je zou ook hiernaar kijken: viewtopic.php?f=92&t=11923&p=123242#p123242 Het is in belgie maar georganiseerd door shat, een Nederlands team.
Nieuw en heb je vragen? Bekijk mijn beginnershandleiding!
viewtopic.php?f=126&t=17117
Maffo

Camouflage: Flecktarn- ss-leto - Gorka 4
Replica Collectie: Zie mijn verzameling post: http://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?f=133&t=12146

Keer terug naar MilSim Algemeen