MP5 a5 H&K vfc

Nieuw? Vragen? Hier kan je ze kwijt. Tevens zullen veel van je vragen hier al beantwoord zijn. Ook tips & tricks kan je hier vinden.

Moderator: Panda

MP5 a5 H&K vfc

Berichtdoor Cliffj » do 28 apr 2016, 23:59

Ik heb een paar vraagjes over de MP5 A5 van H&K vfc
https://www.qtac.nl/airsoft-replicas/ai ... enk-mp5-a5

Ik was opzoek naar een leuke kleine aeg voor cqb en mn oog is op deze gevallen. Kwalitatief volgens mij goed en ik vind het een heel leuk model.

Nu is mijn vraag. Zou ik hiermee out of the box redelijk vooruit kunnen? De fps ligt maar rond de 310, nu heb ik wel begrepen dat het bereik niet enkel afhankelijk is hiervan.
Vandaar de vraag of ik hiermee redelijk vooruit zou kunnen zoals hij is out of the box of zijn hier wel wat simpele upgrades voor nodig? Ik hoef niet het onderste uit de kan te krijgen maar vind het wel belangrijk dat ik niet meteen afstand te kort ga komen of kracht te kort kom. Ik heb namelijk geen flauw idee met hoeveel fps (of andere dingen die daarbij komen kijken) je aan een goede kracht en afstand zit.
Cliffj

Re: MP5 a5 H&K vfc

Berichtdoor TiMMaTTie » vr 29 apr 2016, 00:03

Licht er een beetje aan waar je wil gaan skirmen. Binnen kun je hier prima mee door, maar als je liever buiten speelt is een mp5 niet aan te raden.
TiMMaTTie

Camouflage: Socom
Replica Collectie: G&G GC16 , TM VSR10 pro, VFC HK416 p*, CYMA CM.030

Berichtdoor Rebelattack » vr 29 apr 2016, 01:25

TiMMaTTie schreef:Licht er een beetje aan waar je wil gaan skirmen. Binnen kun je hier prima mee door, maar als je liever buiten speelt is een mp5 niet aan te raden.

Leg uit waarom niet?

Cliffj schreef:Ik heb een paar vraagjes over de MP5 A5 van H&K vfc
https://www.qtac.nl/airsoft-replicas/ai ... enk-mp5-a5

Ik was opzoek naar een leuke kleine aeg voor cqb en mn oog is op deze gevallen. Kwalitatief volgens mij goed en ik vind het een heel leuk model.

Nu is mijn vraag. Zou ik hiermee out of the box redelijk vooruit kunnen? De fps ligt maar rond de 310, nu heb ik wel begrepen dat het bereik niet enkel afhankelijk is hiervan.
Vandaar de vraag of ik hiermee redelijk vooruit zou kunnen zoals hij is out of the box of zijn hier wel wat simpele upgrades voor nodig? Ik hoef niet het onderste uit de kan te krijgen maar vind het wel belangrijk dat ik niet meteen afstand te kort ga komen of kracht te kort kom. Ik heb namelijk geen flauw idee met hoeveel fps (of andere dingen die daarbij komen kijken) je aan een goede kracht en afstand zit.

van 310 naar <360 FPS ga je niet zien in afstand, zowieso zul je dat niet snel zien zolang er hetzelfde gewicht bb wordt gebruikt. Je kan hem nog naar 340-350 upgraden om zwaardere bb's wat beter te tillen. Denk dat je hier prima mee van start kan zowel binnen als buiten. Mogelijk dat je voor buiten je bucking en nub wil veranderen om met zwaardere bb's een iets hogere range te behalen, maar ik heb geen idee though wat the stock performance is van de VFC dus misschien slim om daar op te googlen.
Rebelattack

Berichtdoor Meppie » vr 29 apr 2016, 07:29

Dat is omdat ze denken dat een SMG alleen voor CQB is.
Je kunt met die MP5 net zo goed buiten als binnen spelen. Range is echt niet afhankelijk van type replica.
FPS bepaald ook niet jouw range.

QTAC lopen genoeg ervaren mensen rond die je alles over je replica kunnen vertellen en je kunnen vertellen wat eventueel een nuttige upgrade is of niet. Kan even niet zien of dit een ICS is maar met een ICS MP5 kun je gewoon stock prima afstanden halen en zijn upgrades niet persé nodig. Gebruik max 0.25g bb en koop stapel midcaps en geniet er van.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor Cliffj » vr 29 apr 2016, 10:49

Thanks voor de info,

Ik weet weer wat meer dus ik zal nu eens uit gaan zoeken wat nuttige upgrades zijn of ik begin gewoon stock en dan kijk ik even aan of ik het nodig vind iets te upgrade. Ik zal met ook vooral binnen spelen dus dat met goed komen als ik het zo hoor :p
Cliffj

Berichtdoor Rebelattack » vr 29 apr 2016, 11:09

Meppie schreef:Dat is omdat ze denken dat een SMG alleen voor CQB is.
Je kunt met die MP5 net zo goed buiten als binnen spelen. Range is echt niet afhankelijk van type replica.
FPS bepaald ook niet jouw range.

QTAC lopen genoeg ervaren mensen rond die je alles over je replica kunnen vertellen en je kunnen vertellen wat eventueel een nuttige upgrade is of niet. Kan even niet zien of dit een ICS is maar met een ICS MP5 kun je gewoon stock prima afstanden halen en zijn upgrades niet persé nodig. Gebruik max 0.25g bb en koop stapel midcaps en geniet er van.

Ik hoopte eigenlijk dat de degene boven mij dat ging zeggen, maar daar doelde ik ook op, het is een VFC dus daar geldt hetzelfde, hop up goed afstellen en goede .25's gebruiken en je kan prima meedoen buiten.

Cliffj schreef:Thanks voor de info,

Ik weet weer wat meer dus ik zal nu eens uit gaan zoeken wat nuttige upgrades zijn of ik begin gewoon stock en dan kijk ik even aan of ik het nodig vind iets te upgrade. Ik zal met ook vooral binnen spelen dus dat met goed komen als ik het zo hoor :p

Als je in de toekomst wil gaan upgraden kijken dan vooral naar bucking en nubs en niet naar barrels.
Rebelattack

Berichtdoor rob2k7 » vr 29 apr 2016, 11:21

Heb ook inderdaad wel eens commentaar gekregen waarom ik met mijn VFC mp7 (main)het bos in ging , even later was men verbaast dat ik wel mensen kon raken op een afstand van 40 meter .

tja ... zo'n mp5 , ook dat blijf ik een mooie replica vinden , succes .
rob2k7

Camouflage: A-TACS FG + Woodland NL
Replica Collectie: 2xTippmann m4(Colt C8 NLD) + Sig Sauer P226/CO2 full metal,Walther ppq m2

Berichtdoor Rebelattack » vr 29 apr 2016, 11:38

rob2k7 schreef:Heb ook inderdaad wel eens commentaar gekregen waarom ik met mijn VFC mp7 (main)het bos in ging , even later was men verbaast dat ik wel mensen kon raken op een afstand van 40 meter .

tja ... zo'n mp5 , ook dat blijf ik een mooie replica vinden , succes .

Omdat iedereen denkt dat een langere barrel zorgt voor meer range en dus iedereen er een silencer op pleurt en een langere barrel erin gooit en dan denkt dat ze magisch meer range hebben.
Rebelattack

Berichtdoor TiMMaTTie » vr 29 apr 2016, 12:14

Barrel lengte op zich doet niet heel veel maar ik weet niet hoe het met cylinder inhoud en gearbox bij de mp5 zit. Iig nog nooit gehoord van een mp5 die een (goed geüpgrade) m4 outranged
TiMMaTTie

Camouflage: Socom
Replica Collectie: G&G GC16 , TM VSR10 pro, VFC HK416 p*, CYMA CM.030

Berichtdoor Rebelattack » vr 29 apr 2016, 12:26

TiMMaTTie schreef:Barrel lengte op zich doet niet heel veel maar ik weet niet hoe het met cylinder inhoud en gearbox bij de mp5 zit. Iig nog nooit gehoord van een mp5 die een (goed geüpgrade) m4 outranged

Je cylinder:barrel ratio is zeker belangrijk, maar dat is bij elke replica belangrijk en dat maakt niks uit wederom met de range die je behaalt er vanuit gaan dat de ratio niet te laag is. Te hoog is iets minder erg maar is ook niet fantastisch. De vergelijking die jij maakt is ook niet heel correct!? Een goed geupgrade M4 outranged natuurlijk een stock MP5. Ik denk echter dat wanneer je zowel een geupgrade MP5 en M4 gaat vergelijken je ongeveer rond de zelfde afstand komt, mogelijk dat een langere barrel lengte op dat moment lichtelijk beter schiet maar dat zal max een meter of 5 zijn. Daarnaast upgrade zon 10-20% zijn replica werkelijk zover om het maximale eruit te halen, dus als je die MP5 goed upgrade schiet je toch iedereen weg.
Rebelattack

Volgende

Keer terug naar Newbie Forum