GBB Geek zoekt AEG ( Ja je leest het goed )

Nieuw? Vragen? Hier kan je ze kwijt. Tevens zullen veel van je vragen hier al beantwoord zijn. Ook tips & tricks kan je hier vinden.

Moderator: Panda

GBB Geek zoekt AEG ( Ja je leest het goed )

Berichtdoor Frans » ma 10 okt 2016, 19:27

Zoals de titel al aangeeft ik zoek een AEG :o :o :o :o ( Neeeeeeee ja toch wel :roll: )

nu is mijn kennis van AEG laag zeg maar nul en dat is aan de hoge kant.

- Waarom ? Koning winter komt er aan en wil graag ook buiten skirmen zonder dat ik teveel performance inlever.
- Wat zoek ik . nou ja een AEG die gewoon heel goed werkt met minimale upgrading mogelijk ( barrel hopup prima maar de rest :roll: )

Dus wat kan ik dan het beste aanschaffen ( ben een H&K gek dus lieft in die hoek ) :mrgreen:

ik hoor het graag
nec temere nec timide
Frans

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: VFC HK416, GBB VFC HK M27 GBB HK416D AEG L96 HK45 FNX45

Re: GBB Geek zoekt AEG ( Ja je leest het goed )

Berichtdoor mata » ma 10 okt 2016, 19:40

Ik denk dat je ook even een budget moet noemen. Als je het mij vraagt kan elke AEG beter met een upgrade hier en daar, maar dat zul jij vast net zo goed met GBBs hebben.

Als H&K fan neig je dan vermoedelijk naar een 416/417?
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor Rebelattack » ma 10 okt 2016, 19:47

Jup je budget is wel handig. Als je neigt naar een HK416 dan wordt het toch al snel de HK416 van VFC (Umarex). Ik zelf kan heel erg de E&L M4's aanraden omdat deze intern gewoon al wat handige upgrades hebben waardoor je die niet meer hoeft te vervangen en daarnaast zijn de duurste varianten 350 euro wat een hele schappelijke prijs is voor deze replica's. Neodymium HT motor, dus meteen een goede trigger response, one piece cylinder, dus minder air seal issues, stevige prowin style hop up, makkelijk af te stellen en is ook solide dat hij niet verschuift. Oh en loei zwaar doordat de gehele outer barrel van staal is.

Echter elke AEG presteert pas het maximale na upgraden en fine tunen, zoals Mata al aangaf, de E&L heeft gewoon wat dingen die helpen bij de stock performance, zeker een HT motor is fijn als je al een hoge trigger response bent gewend.
Rebelattack

Berichtdoor Frans » ma 10 okt 2016, 19:58

buget ja slim om te vermelden ja :-)

compleet ( accus en magazijnen en lader )

600 a 700 ongeveer

416 is natuurlijk favoriet :D

Maar elke AR15 platform is goed Scar vind ik mooi wel de L niet de H dan past niks in me gear :roll:
nec temere nec timide
Frans

Berichtdoor mata » ma 10 okt 2016, 20:58

Ik zit voornamelijk een beetje in de budget hoek (zeg maar Specna Arms enzo) dus vanuit mijn perspectief kan ik al snel een hele mooie m4 replica voor je bouwen. Alleen zul je zelf toch echt even de gewenste externe eisen moeten bekijken. Specna Arms gebruikt bv net wat zachter metaal dan E&L (al is die ook niet veel duurder).

Ik zag jammer genoeg je vorige gesloten topic te laat, maar waar nodig wil ik je best helpen met gearboxen. V2 en V3 gearboxen zijn voor mij eenvoudiger dan GBBs
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor Frans » ma 10 okt 2016, 21:03

Zat zelf te kijken naar een ics hog volgens mij met een splitgearbox

Maar weet niet als dat wat is
nec temere nec timide
Frans

Berichtdoor Rebelattack » ma 10 okt 2016, 21:18

Frans schreef:buget ja slim om te vermelden ja :-)

compleet ( accus en magazijnen en lader )

600 a 700 ongeveer

416 is natuurlijk favoriet :D

Maar elke AR15 platform is goed Scar vind ik mooi wel de L niet de H dan past niks in me gear :roll:

Dus alles met STANAG :P, als je niet wil kloten met internals maar gewoon een lekker apparaat voor in de winter, dan zou ik zeggen Tokyo Marui. Vindt je het niet erg om meer te gaan upgraden dan alleen de bucking, nub en barrel dan kan je kijken naar andere merken en het bespaarde geld stoppen in het upgraden en fine tunen van die replica.
Rebelattack

Berichtdoor Rebelattack » ma 10 okt 2016, 21:21

Frans schreef:Zat zelf te kijken naar een ics hog volgens mij met een splitgearbox

Maar weet niet als dat wat is

Ik heb zelf een ICS Uk1r, de split gearbox is fijn voor onderhoud en upgraden. Rest is gewoon degelijk voor wat je betaald. Range is makkelijk te verbeteren met het veranderen van de bucking en nub, motor is een beetje meh naar mijn smaak, reageert niet zo snel als een GBB, misschien dat je daar zelf ook zal tegenaan lopen bij veel AEG's.
Rebelattack

Berichtdoor Desperado » di 11 okt 2016, 23:00

Als een andere GBB geek kan ik zelf maar moeilijk eraan wennen dat veel AEGs gewoon doorschieten nadat de laatste BB eruit is. Overweeg een replica die stopt met schieten na de laatste BB. Zelf vind ik de TM recoil scar een mooi ding, maar waarschijnlijk zijn er meer merken die dit bieden.
Desperado

Camouflage: US Woodland
Replica Collectie: VFC HK416D GBBR, SA G17 GBB, TM SCAR-H EBB, Well Vz.61 Skorpion AEP

Berichtdoor Frans » wo 12 okt 2016, 13:06

Ja het is echt voor in de winter. Zag ook een WE katana raptor. Iemand ervaring mee ??
nec temere nec timide
Frans

Volgende

Keer terug naar Newbie Forum