Tippmann M4 of Wolverine Inferno gen 2

Nieuw? Vragen? Hier kan je ze kwijt. Tevens zullen veel van je vragen hier al beantwoord zijn. Ook tips & tricks kan je hier vinden.

Moderator: Panda

Tippmann M4 of Wolverine Inferno gen 2

Berichtdoor Seth » do 15 dec 2016, 12:28

Dames en Heren,

Ik ben onlangs een keer uitgenodigd om een dagje mee te airsoften en dat is mij super bevallen. Ben vervolgens aan het verdiepen welke replica ik wil aanschaffen. Al snel kwam ik tussen 2 keuzes te staan de Tipmann M4 en de Wolverine Inferno gen 2 systeem. Beide hebben voor en na delen, maar kan niet echt een keuze maken vandaar wil ik jullie kennis vergaren welke jullie zouden kiezen en waarom. De Tippmann heeft een leuke recoil en geluid en is ook qua onderhoud goed te doen. Alleen wat ik lees is dat door de recoil dingen kapot gaan..en de range is ook niet super vergeleken met de inferno. De inferno heeft weer een beter bereik en en zuiverheid. maar mist de recoil en geluid. Zijn er voor beide systemen oplossingen? Wat vinden jullie beter op een buitenveld te spelen?
Of raden jullie aan ene ander soort replica te halen?

Hartelijke groet
Seth

Re: Tippmann M4 of Wolverine Inferno gen 2

Berichtdoor Rinkeeee96 » do 15 dec 2016, 12:32

Als je net begint met airsoften zou ik kijken voor een Aeg. Hpa is behoorlijk duur om meteen als een beginnende airsofter mee te gaan spelen.
Rinkeeee96

Berichtdoor Archangel-17A » do 15 dec 2016, 12:38

Tjah, het is en blijft airsoft en dat betekent geen recoil. Sommige hebben een soort van "terugslag", maar om dit nou als de belangrijkste reden te beschouwen... mwah, nee, niet echt.

Wil je terugslag meld je dan aan bij de KNSA en een schietvereniging.

Daarom zeg ik Wolverine i.p.v. Tippmann. Constanter, stiller, zo te zien vrij makkelijk te onderhouden, weinig wat kapot kan gaan.

En ga gewoon lekker voor HPA als dat slangetje je niet dwars zit.
Archangel-17A

Berichtdoor Seth » do 15 dec 2016, 12:51

Ik ben best bereid om wat neer te leggen voor de sport, ik doe het liever in 1 keer goed dan na 2 maanden te beslissen een nieuwe replica te halen. De slang is redelijk goed weg te werken zonder dat je er al te veel last van hebt denk ik. Zijn er middelen om bv bij de inferno het "realisme" toe te voegen? bv bredere muzzle voor meer geluid?
Seth

Berichtdoor Manick » do 15 dec 2016, 13:01

Mijn eerste replica was en is nog steeds de Tippmann M4, wil niks anders meer. Ja er zijn onderdelen van de replica die stuk kunnen gaan maar daar voor heb je de levens lange garantie van Tippmann, heb de mijne nu al 2 jaar in gebruik. Wel met een laag serie nummer maar nog nooit iets stuk gehad. Mocht er iets stuk gaat krijg je gewoon nieuwe onderdelen er voor

Range is idd een issue, ik heb daarom een drop-in "RDTC" hopup er in gedaan, range is nu 60 meter give or take. Onderhoudt is ook makkelijk, de M4 heb je in 5 min helemaal uit elkaar,

Ander punt is dat je evt met een tankje op je rug moet spelen, of Co2 magazijnen gebruiken wat ik je afraad. Want Tippmann mags zijn duur en met HPA kan je gewonen AEG mags gebruiken

Nog meer vragen? PM maar!
Manick

Camouflage: USMC ACU, USMC Marpat Woodland
Replica Collectie: ASG Glock-17 GBB, KWC 1911 C02, Tippmann M4 HPA, WE L85 GBB, Cyma AK74

Berichtdoor broodro0ster » do 15 dec 2016, 13:53

De tippmann maakt inderdaad een mooi geluid en is luid. Maar voor woodland kan dat wel eens nadelig zijn. 1 keer schieten en je hebt jouw plaats weggeven.

En wolverine of polarstar kan je erg stil maken met een silencer. Iemand die 15m van je staart hoort gewoon niks meer.
Met een amplifier er op krijg je ze een stuk luider.

Ervaring met de gen 2 heb ik niet, maar de gen 1 en andere open bolt varianten zoals de Jack en F1 zijn hit or miss. Een fusion engine haalt de beste resultaten maar is wel minder zuinig.
broodro0ster

Berichtdoor Seth » do 15 dec 2016, 14:19

Aan wat voor resultaten moet ik denken?
Seth

Berichtdoor broodro0ster » do 15 dec 2016, 14:52

Seth schreef:Aan wat voor resultaten moet ik denken?

Hoe bedoel je? Maximum range zal wel bij allemaal ongeveer gelijk zijn. Maar de groupings en effective range zal verschillen tussen de verschillende systemen.

Een tippmann of daytona lijkt me dikke fun om een keer mee te schieten, maar ik denk dat het snel gaat vervelen omdat het zo luid is en je jouw positie verraad. Ik hou ik er van om tussen de bosjes te kruipen en de tegenstander te verrassen, maar dat lukt niet echt met een luide gun :p
broodro0ster

Berichtdoor Seth » do 15 dec 2016, 15:00

Ja effectieve range met goed groupings. Klopt met het geluid idee, maar blijft ook een stukje realisme denk ik maar zo
Seth

Berichtdoor broodro0ster » do 15 dec 2016, 15:12

Seth schreef:Ja effectieve range met goed groupings. Klopt met het geluid idee, maar blijft ook een stukje realisme denk ik maar zo

Ja natuurlijk ieder zijn eigen voorkeur.
Als je puur voor performance wilt gaan dan zou ik zeggen Fusion Engine > Wolverine gen 2 > Wolverine Gen 1, Polarstar F1 en Jack
Maar hoe de tippmann zich daar tussen verhoudt weet ik niet. Wellicht onder de Wolverine Gen 2 en misschien zelfs helemaal onderaan het rijtje.
broodro0ster

Volgende

Keer terug naar Newbie Forum