Eerste AEG kopen

Nieuw? Vragen? Hier kan je ze kwijt. Tevens zullen veel van je vragen hier al beantwoord zijn. Ook tips & tricks kan je hier vinden.

Moderator: Panda

Eerste AEG kopen

Berichtdoor JaguarJay » ma 27 okt 2014, 20:20

Hoera! Nog zo'n topic! Alsof er nog niet genoeg van zijn...

Ik ga binnenkort mijn NABV pas aanvragen dus ik ben officiëel nog geen airsofter :o . Nu wil ik voor mezelf even kijken hoeveel ik ongeveer kwijt zal zijn aan alle gear die ik moet aanschaffen. Aangezien ik erg van het vooraf opzoeken ben heb ik mijn oog laten vallen op een KWA CQR MOD1, want ik wil het liefst wel iets degelijks. Nu is dit AA op niet veel plaatsen te koop (voor zover ik heb kunnen vinden). Ik heb 'm alleen bij airsoftshop.nl en op pirosport.nl/airsoft gezien. Ik woon zelf in Zuid-Holland dus ik zit redelijk dichtbij pirosport. Het nadeel is dat het AA bij pirosport 260€ kost en bij airsoftshop 220€. Nu heeft het geen zin om helemaal naar Zuid-België te rijden want dan stook ik voor ongeveer 48€ aan benzine op. Nu dan mijn vraag (ik kan er ook zo heerlijk omheen draaien :P) : Heeft iemand nog enig idee waar ze verder nog meer een KWA CQR MOD1 verkopen voor minder dan 260€? Heeft bovendien iemand ervaring met deze AA?

Heeft ook iemand een idee wat voor bril ik het best kan aanschaffen, ik wil het liefst goggles voor rond de 50€. Doe ik er goed aan met dit budget (lees: zijn brillen van 50€ veilig?) of kan ik beter wat meer uitgeven aan een bril, je hebt immers maar 2 ogen :shock: ?

Alvast bedankt!
JaguarJay
JaguarJay

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: ICS UK1R TransforM4

Re: Eerste AEG kopen

Berichtdoor MarcoLuttje » ma 27 okt 2014, 20:54

alleen ff op het kopje: bril, ik heb een bril van acs shop die maar 15 euro is bevalt me goed. en aangezien er meerdere glazen bij zitten kon ik ook ff 1 van de 3 aan een amateur testje onderwerpen en dat is gewoon goed gegaan.
domme vragen bestaan niet, toch?
MarcoLuttje

Camouflage: nederlandse woodland
Replica Collectie: ra-tech upgraded, WE scar-L met hpa hi-cap magazijn.~~~we g23c.~~~jg g36c.~~~A&K minimi.~~~ m1014 met flex stock van GFC (shotgun).~~~ JG skorpion

Berichtdoor MCLERC » ma 27 okt 2014, 21:06

MarcoLuttje schreef:alleen ff op het kopje: bril, ik heb een bril van acs shop die maar 15 euro is bevalt me goed. en aangezien er meerdere glazen bij zitten kon ik ook ff 1 van de 3 aan een amateur testje onderwerpen en dat is gewoon goed gegaan.

Ik heb een bril van 60 en 10euro maar van 10houd ook makkelijk 400a500fps tegen van 3cm zelf getest ;) . Maakt amper een putje in de bril , maar die van 60 zit wel erg lekker en irriteert niet , want je heb zo bril een paar uur op dus moet wel lekker zitten , ;)
MCLERC

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: ICS (CXP UK1R-PRO) (CXP Concept08-SPORT) (G33-Two-Tone) TM (AUG-HC) (Foliage Warior 4,3) en nog 25St

Berichtdoor JaguarJay » ma 27 okt 2014, 21:17

MCLERC schreef:Ik heb een bril van 60 en 10euro maar van 10houd ook makkelijk 400a500fps tegen van 3cm zelf getest ;) . Maakt amper een putje in de bril , maar die van 60 zit wel erg lekker en irriteert niet , want je heb zo bril een paar uur op dus moet wel lekker zitten , ;)

Mag ik vragen welke brillen dat zijn? :)
JaguarJay

Berichtdoor MarcoLuttje » ma 27 okt 2014, 21:28

hah ja en ik zal je vertellen heb hier voor 3 andere brillen geprobeert van rond de 40 euro zaten idd aardig lekker waaronder de boogie regulator. maar besloegen stuk voor stuk nu een open bril en (bijna) geen last meer van. plus ik vergeet gewoon dat die op mijn hoofd zit heel confortabel
domme vragen bestaan niet, toch?
MarcoLuttje

Camouflage: nederlandse woodland
Replica Collectie: ra-tech upgraded, WE scar-L met hpa hi-cap magazijn.~~~we g23c.~~~jg g36c.~~~A&K minimi.~~~ m1014 met flex stock van GFC (shotgun).~~~ JG skorpion

Berichtdoor MCLERC » ma 27 okt 2014, 21:31

JaguarJay schreef:
MCLERC schreef:Ik heb een bril van 60 en 10euro maar van 10houd ook makkelijk 400a500fps tegen van 3cm zelf getest ;) . Maakt amper een putje in de bril , maar die van 60 zit wel erg lekker en irriteert niet , want je heb zo bril een paar uur op dus moet wel lekker zitten , ;)

Mag ik vragen welke brillen dat zijn? :)

Die van 10 euro geen idee staat EN166F op en is ANSI Z87+

En die van 60euro is een Swiss Eye apache,
MCLERC

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: ICS (CXP UK1R-PRO) (CXP Concept08-SPORT) (G33-Two-Tone) TM (AUG-HC) (Foliage Warior 4,3) en nog 25St

Berichtdoor Reliku » ma 27 okt 2014, 21:35

Tja, je kunt altijd vraagtekens zetten bij hoe veilig iets is natuurlijk :p

Ik heb zelf een goggle ipv bril, hetgeen betekent dat ie een EN166B rating kon krijgen in plaats van EN166F, dat houdt zo'n 20 joule tegen, en met de 1 (hooguit 2-3 met een sniper) joule waar je bij airsoft meestal mee te maken krijgt zit je dan dus aardig goed :)

Kan overigens best goedkoop, maar je moet inderdaad ook rekening houden met comfort. Ik heb zelf slechts 25 euro aan m'n bril uitgegeven (bollé cobra) en heb tot nu toe nog geen problemen :)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor JaguarJay » ma 27 okt 2014, 21:43

Reliku schreef:Tja, je kunt altijd vraagtekens zetten bij hoe veilig iets is natuurlijk :p

Ik heb zelf een goggle ipv bril, hetgeen betekent dat ie een EN166B rating kon krijgen in plaats van EN166F, dat houdt zo'n 20 joule tegen, en met de 1 (hooguit 2-3 met een sniper) joule waar je bij airsoft meestal mee te maken krijgt zit je dan dus aardig goed :)

Kan overigens best goedkoop, maar je moet inderdaad ook rekening houden met comfort. Ik heb zelf slechts 25 euro aan m'n bril uitgegeven (bollé cobra) en heb tot nu toe nog geen problemen :)

Dit is precies zoiets wat ik zoek, bedankt! Heb je daarentegen ook enig idee waar je deze bril kan halen xD?
JaguarJay

Berichtdoor JaguarJay » ma 27 okt 2014, 22:10

Ik heb 'm volgens mij gevonden, voor maar 10 euro! Heel erg bedankt in ieder geval voor jullie hulp.
http://www.klium.nl/cobra-cobfspsi-bolle-1770?gclid=CjwKEAjw2reiBRCaobK3udOj-Q4SJACXWyYmzmaWvE_2rG-ikLa4OYFrUeRvbk2-uoFLa8w5e2Vo-xoCgOTw_wcB

Heeft iemand nu nog een idee waar ik mogelijk de KWA CQR vandaan kan halen voor minder dan 260€? Als dit niet echt mogelijk is in NL dan denk ik dat ik klaar ben om van alles en nog wat aan te gaan schaffen. :D
JaguarJay

Berichtdoor SjukkieNL » di 28 okt 2014, 00:17

Als je wilt zien wat de rest dit jaar heeft uitgegeven aan zijn of haar Airsofthobby, kijk hier eens: http://www.airsoft.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=6414
"De Westerse beschaving? Ik denk dat het een uitstekend idee is."
SjukkieNL

Replica Collectie: ICS m4, Umarex g36c, asg m9, vsr-10, shotgunzzz, M5K RIS, Druganov SVD

Volgende

Keer terug naar Newbie Forum