Airsoft beginner - AEG replica keuze

Nieuw? Vragen? Hier kan je ze kwijt. Tevens zullen veel van je vragen hier al beantwoord zijn. Ook tips & tricks kan je hier vinden.

Moderator: Panda

Airsoft beginner - AEG replica keuze

Berichtdoor Metalzero » do 21 mei 2015, 06:07

Hallo mede airsofters,

ik ben beginnend airsofter en op zoek naar mijn 1e airsoft replica. Ik ben geinteresseerd in het M4 / MK17 platform en ben eigenlijk een beetje verloren in de hoeveelheid aanbod die er op internet te krijgen is.

budget: 350 euro en hoger

Mijn oog is gevallen op de volgende merken:
Tokyo Marui (duur en kwaliteit) - meestal lage FPS. 300 +/-
G&P (oogt tof en volgens reviews ook kwaliteit) Maar waarom zijn ze dan zo veel goedkoper dan een TM vergelijkbaar.
ICS (de goedkoopste maar ook tof ogend maar blijkbaar ook kwalitatief zeer goed)
VFC. (beetje zelfde prijs range als TM)

Zou iemand mij advies kunnen geven over de pro's en con's van de bovenstaande merken of enigszins advies in wat te halen. Zoals ik al zei: ik ben nogal verloren in het vele aanbod en vraag me echt af wat voor mij de beste keuze is. Vraag me ook af of TM (de duurste) nou echt de beste is.

Voor degene die de moeite willen doen mij te helpen met deze keuze alvast bedankt.

M.v.g. Remco
Metalzero

Camouflage: Multicam Coyote Brown
Replica Collectie: TM Hk416 delta TM SCAR CQB - TM M&P9

Re: Airsoft beginner - AEG replica keuze

Berichtdoor Archangel-17A » do 21 mei 2015, 06:36

FPS hoeft geen drol te zeggen over de afstand die je kan behalen. Ter vergelijking, ik heb minimaal een afstand van 70 meter behaald d.m.v. een goede barrel/hop-up set met 320 FPS met .20 (gebruik .30 in het veld met een FPS rond de ~260 dan) terwijl de meeste 'standaard' AEGs met bijvoorbeeld 420 FPS met geluk 50 meter halen.

Nogmaals, FPS zegt geen drol (of bijna niet).

Tokyo Marui maakt fantastische hop-up in hun AA's. Lage FPS en toch veel afstand. Daarnaast is de bouwkwaliteit gewoon top.

De merken die je opnoemt zijn allemaal niet verkeerd. Je moet de afweging gaan maken hoe je de externals wilt. VFC maakt bijvoorbeeld hele mooie AA's wat je aan de buitenkant ziet. De internals zijn ook vaak niet verkeerd.

Als je budget € 350,- is zou ik toch aanraden om voor een goedkoper modelletje te gaan en wat geld in goede, stevige schoenen steken, oogbescherming (en eventueel gezichtbescherming) en goede BB's.

Succes.
Archangel-17A

Berichtdoor Reliku » do 21 mei 2015, 09:25

Fps zegt wel iets. Er is een reden waarom 500 fps sniper rifles verder schieten dan 350 fps AEGs.

That being said, fps zegt inderdaad bij lange na niet alles. Wel is het een hulpmiddel om verder te kunnen schieten, maar lage fps setups kunnen erg goed presteren, zoals GBB zegt. Maak je maar geen zorgen over de lage fps van een TM ;)

Wat betreft de keuze, het is ook wat je wilt. TM zal het beste presteren, ik vind dat VFC de mooiste externals maakt.

Als de externals je niet zo veel uit maken en je bent bereid om het ding open te maken en er aan te sleutelen, dan zeg ik ook koop een budget ding met een goede set upgrades. Als je er absoluut niet aan wilt sleutelen en 'm zo lang mogelijk in stock vorm wilt houden, tja, dan blijft TM over als beste keus. Die haal je pas los na een paar jaar ;)
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Metalzero » do 21 mei 2015, 18:56

Heren, bedankt voor de uitleggende responds. Natuurkundig zou ik inderdaad ook zeggen dat dat als je een hogere snelheid behaald je in theorie verder zou moeten kunnen schieten. Nu is het natuurlijk ook zo dat FPS niet alles zegt (lijkt mij) want als je barrel / hop up fucked up zijn dat wordt die snelheid weer verminderd en wordt er ook minder zuiver geschoten.

@ GBB. Bedoel jij dat je met dat 320 fps wapen een range van 70 meter zuiver (horizontale lijn) of max range voor de bb op te grond komt? Als je er van uit gaat dat je de BB horizontaal af vuurt.

Nog een vraag: Als ik moet kiezen tussen een SCAR of een M4, waar zou dan de voorkeur naar uit moeten gaan? Heb wel gelezen dat je voor M4 enorm veel attachements kan kopen terwijl SCAR weer juist iets exotischer is.

M.v.g. Remco
Metalzero

Berichtdoor Archangel-17A » do 21 mei 2015, 19:11

Wat de maximale afstand was van de rechte lijn weet ik niet. Het waaide die dag erg hard en heb niet meer kunnen spelen met die setup. Die is net weer klaar en ik ga dit weekend skirmen, ik zal kijken wat de data is als de rest van de variabelen mee willen spelen.

De 70 meter is een effectieve afstand, je moet bij sommige schoten de regels van de ballistiek in je achterhoofd houden, maar ik heb meerdere kills gemaakt op die afstand.

Maar dit kan een hoop tijd, geld en moeite kosten om goed te krijgen d.m.v. upgrades. Ik zit nu in ieder geval op 340 FPS en ben benieuwd wat de resultaten gaan worden.
Archangel-17A

Berichtdoor Reliku » do 21 mei 2015, 23:24

De afstand is ook sterk afhankelijk van je bb gewicht. .3g bb's komen veel verder dan .2g bb's.

Maar een effectieve afstand van 70 meter met een aeg is moeilijk. Het kan wel, maar vereist kunde, tijd en geld. En het kan alleen met zware bb's. Hou daar rekening mee, AEGs die 70 meter (accuraat genoeg) halen zijn meer uitzondering dan regel.

GBB weet waar ie mee bezig is en kan op die manier zo'n effective range halen. Een standaard AEG haalt zo'n 50 meter. Met upgrades kun je 60 verwachten, maar 70 en verder is niet bijzonder makkelijk ;)

Oh, overigens, maximum range wordt bepaald door fps, hopup en bb gewicht. Effective range (de afstand waarop je consistent een man sized target kunt raken) wordt bepaald door hopup, bb gewicht, bb kwaliteit, barrel kwaliteit, barrel bore size, hop consistency, air seal (fps consistency), de fps zelf en consistency over het algemeen (weinig trillingen bijvoorbeeld). Maar alleen veel fps zal niet accuraat zijn. Het zal hooguit de tegenstander pijn doen als je wel iemand raakt :roll:
Reliku

Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Metalzero » vr 22 mei 2015, 11:45

Ja oke duidelijk verhaal Reliku en GBB. bedankt voor de feedback. Een laatste vraag nog. Ik mag er toch vanuit gaan dat als ik een TM van +/- 550 euro koop dat het gewoon goeie shit is en dat er eigenlijk niks beters op de markt is qua standaard wapens (uitzondering op systema en dat soort exotische merken)

Of zou ik gaan voor bijvoorbeeld een G&P en deze helemaal upgraden? Het lijkt mij dat je met TM gewoon hele goeie in / externals hebt. Als ik dan bijvoorbeeld een G&P koop en deze ter zijner tijd upgrade heb ik dus allemaal dure internals maar geen dure externals. Beetje het principe van een V8 in een renault twingo leggen.

M.v.g Remco
Metalzero

Berichtdoor Rebelattack » vr 22 mei 2015, 12:38

Metalzero schreef:Ja oke duidelijk verhaal Reliku en GBB. bedankt voor de feedback. Een laatste vraag nog. Ik mag er toch vanuit gaan dat als ik een TM van +/- 550 euro koop dat het gewoon goeie shit is en dat er eigenlijk niks beters op de markt is qua standaard wapens (uitzondering op systema en dat soort exotische merken)

Of zou ik gaan voor bijvoorbeeld een G&P en deze helemaal upgraden? Het lijkt mij dat je met TM gewoon hele goeie in / externals hebt. Als ik dan bijvoorbeeld een G&P koop en deze ter zijner tijd upgrade heb ik dus allemaal dure internals maar geen dure externals. Beetje het principe van een V8 in een renault twingo leggen.

M.v.g Remco

Niet helemaal let op dat TM voor alles polymeren gebruikt wel heel goede maar dat vindt niet iedereen even mooi zeker niet als de echte variant wel gewoon metaal gebruikt. Natuurlijk koop je bij een TM wel een stukje perfectie dit houdt echter niet in dat een ander A merk de externals/internals slecht(er) zijn. Zo zijn de losse bodykits die je van G&P kan kopen geweldig en zien ze er extern goed uit. Let er gewoon op dat je niet een hoge prijs betaalt voor een Zink aluminium legering als metaal en dat je een goed merk kiest zoals G&G, ICS, Bolt, E&L of dat je heel veel reviews leest en weet of het een goede replica is, alsnog heb je dan de meeste kans op een goede replica out of the box bij een A merk. Mijn advies van een beginner aan een andere beginner: ga ze voor het gewicht anders eens vasthouden bij een zaak dan krijg je een gevoel voor gewicht en wat je fijn/tof vindt, oftewel dat je liever metaal in de RIS/RAS hebt zitten of dat het allemaal plastic is.
Rebelattack

Berichtdoor Reliku » vr 22 mei 2015, 13:36

Tja, TM is zoiets van je vindt het mooi of niet. Het is inderdaad allemaal plastic.

Qua internals ga je weinig vinden dat beter is. Qua externals wel.

Het is eigenlijk heel simpel:

-Wil je goede externals en vind je plastic niet erg? -> TM is een goede keuze.
-Wil je goede externals en vind je plastic wel erg? -> Ga voor een ander A-merk, VFC bijvoorbeeld.
-Wil je goede internals en vind je het niet erg om te sleutelen/upgraden? -> Elke replica kan dit wel, ga dan voor de externals die je mooi vindt.
-Wil je goede internals en wil je beslist niet sleutelen? -> TM hands down.
-Wil je goede internals, vind je sleutelen niet erg en maken externals je niet zo veel uit? -> Budget replica en upgraden.
-Wil je goede in- en externals, geen plastic en wil je beslist niet sleutelen? -> A-merk en iemand anders laten upgraden.

Qua stock internals zijn TM gewoon de beste. Qua externals zijn ze goed maar het is plastic. Als je dat niet goed genoeg vindt dan moet je voor een ander A-merk gaan. Budget merken hebben OK internals maar vaak slechte externals (aesthetisch gezien). Andere A-merken hebben ook wel OK internals maar het is geen TM.

Either way, voor maximale performance moet je upgraden. Zo simpel is het. TM is stock beter dan andere apparaten maar elk apparaat dat geupgrade is zal beter zijn dan TM, daar ontkom je niet aan.

Hangt puur en alleen af van wat je zelf wilt. Zo simpel is het.
Reliku

Berichtdoor Rebelattack » vr 22 mei 2015, 14:42

Reliku schreef:snip

Klopt als een bus :D
Rebelattack

Volgende

Keer terug naar Newbie Forum