Beste pistool voor AIPS beginner

Alles over IAPS en schieten op doelwitten

Moderator: Panda

Re: Beste pistool voor AIPS beginner

Berichtdoor Airlexx » do 13 feb 2020, 22:42

Hoi Oddball,

Snap ik, echter een gladloop is niet voor niets uitgefaseerd sinds 1800 ...
Maar ik kan waarderen dat men kiest voor een kunstof TM ... echter dan koopt men een alu slede? Dan breng je dus recoil extra aan :ugeek:

Dan kan je ook voor minder een WE met bv een mapleleaf dinges en een datje doen en dan ben je voordeliger uit toch?

Ik ben even als newby aan het plagen want daarom dat ik zeer benieuwd ben of ik niet gewoon een TM gold nog iets had moeten kopen en dan upgraden.. maar heb zoiezo schik met de WE cloontjes!

De reis naar perfectie moet soms met een omweg ;)

Maar ik wil graag eens een TM uit proberen!

Alex
Airlexx

Camouflage: Geen
Replica Collectie: WE dragon- WE force- WE Mauser C96- ASG CP01 baggerbak

Berichtdoor mata » vr 14 feb 2020, 08:49

Als het goed genoeg schiet voor wat jij wil doen dan is een We toch prima?

Ik heb een TM G17 met een hadron TDC outer barrel, maple leaf inner barrel en autobot bucking. Daarnaast is de TM licht geshortstroked (cycle korter maken, en minder recoil). Al met al is dat nog beperkt qua upgrades, maar deze schiet nu wel behoorlijk consistent en vooral op langere afstanden. Ik skirm er mee en het blijft een side arm, dus qua gebruik ligt het aan de situatie. Stock schiet een TM vaak consistenter dan een WE, maar wat voor mij belangrijker is (ik gebruik nog steeds de kunststof slede) is dat deze efficiënt is met gas en in deze temperaturen buiten niet onbelangrijk, hij blijft het prima doen zonder zwaar gas te hoeven gebruiken.

Je hoeft echt geen 1000 aan upgrades er in te knallen, maar een paar kleine mods kunnen de replica al snel beter maken, en ook duurzamer. Zoek bv eens op de barrel drop mod om eens wat te noemen.

Maar als jij tevreden bent met de WE die je nu hebt, by all means, scheelt weer centen :)
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor Airlexx » vr 14 feb 2020, 10:11

Ach ..

En een TM met kunstof slede, al is het alleen maar voor de winter ;) en dustergas bij de action voor 1.69 €
Scheelt weer centen... of gewoon omdat ik toch zo’n ding erbij wil hebben :lol:

Maar inderdaad, in Geldermalsen op het automatische lampenbord dinges geschoten... en met de WE dragon!
Maar de missers kwamen door trekker fouten van mij zelf..

Op 25 meter een cd formaat doeltje 8 van de 10 keer raken vind ik dan nog wel acceptabel met een gladloop ;)

Maar belangrijkste is dat ik weer schik heb in het schieten! ik en een maat waren zo veel bezig met organiseren en in het bestuur zitten dat je A nergens meer aan toe kwam en B de zin in het geheel verdween.

En dat lijkt nu met airsoft weer een beetje gevonden te zijn!!!
Airlexx

Berichtdoor mata » za 15 feb 2020, 17:35

Deze TM schiet bij mij het hele jaar op green gas (soort nuprol 2.0 variant). Met Duster gas voel je al helemaal niets
Instagram: @gw_mata - Team: Ghost Warriors
mata

Replica Collectie: MTW, SA MK18, TM Glock 17

Berichtdoor Airlexx » zo 16 feb 2020, 11:28

Mannen heb gisteren een TM goldmatch mogen vasthouden....... ik weet niet of dit bij alle TM’s het geval is maar krijg hier geen kriebels van in mijn buik! Het voelde nogal aan als een plastic “action” winkel pistooltje..

Zonder waarde oordeel of af willen zeiken ;) maar de goldmatch is gemiddeld 239€ en dan nog dingetjes upgraden?

Ik heb nu de WE force en deze kleppert met alu slede 2 tot 2.5 magazijn leeg ongeveer 92 schoten als je niet conservatief schiet.
Dus eigenwijs als ik ben denk ik dat ik het verschil van bijna 100 euro in een krapper loopje en mapleleaf etc ga stoppen. Niet dat dit nodig was/is bij bv mijn WE dragon 6.1.. behalve een polijst beurtje extern is deze nog standaard, maar ja moet wat te prutsen hebben :lol:

En zoals ik al aangaf schiet deze voor een gladloop boven (mijn) verwachting.
Mocht iemand nog een magwell over hebben voor een WE hi cappa ;)

Groetjes,

Alex
Airlexx

Berichtdoor Oddball » zo 16 feb 2020, 15:38

240 euro voor een gold match is ook veels te veel, die kun en moet je veel goedkoper kunnen krijgen.
Ik weet toevallig dat de inkoop prijs van een gold match bij een Japanse groothandel (dus niet eens direct van marui uit) rond de 110 euro ligt. (verkoopprijs in Japan is op dit moment 137 euro)

De meeste mensen die gaan upgraden kopen ook een standaard hi-capa 5.1 en geen gold match
Oddball

Replica Collectie: A whole collection

Berichtdoor Airlexx » zo 16 feb 2020, 16:24

Ok,

Maar ook de WE zal inkoop in Taiwan oid maar 7 tientjes zijn denk ik.
Wij hebben sponsors op de IWA mogen zoeken voor HFT/FT EK’s en kregen her en der prijslijsten van PCP buksen in handen en dan zag je dat buksen die hier voor 1600€ de deur uitgaan in de cataloges staan voor 350$.. moet je er wel 50 afnemen :x

Maar transport en verzekering en inklaring...importeur en uiteindelijk winkelier, geen idee wat je marge dan nog is!

Maar nogmaals geenzins bashen van de TM, ik ben nog te kort bezig om daar wat van te vinden.
Was meer een observatie ;)

Iedereen moet vooral zijn of haar ding doen en dito spullen kopen 8-)

Alex
Airlexx

Vorige

Keer terug naar IAPS