Motor rijders

De enige plek waar niemand off-topic mag roepen.

Moderator: Panda

Re: Motor rijders

Berichtdoor Syro » za 11 nov 2017, 14:51

Sephi schreef:
Armalite schreef:Cool dat er nog aardig wat motorrijders zijn hier op het forum.
Heb sinds enige tijd mijn A2 rijbewijs gehaald maar heb nog geen motor gekocht.
ben nog aan het twijfelen en aan het sparen. een naked bike zoals een Kawasaki Z800E lijkt mij erg leuk maar ben stiekem ook wel geneigd om de supermotard kant op te gaan met bijvoorbeeld een Husqvarna 701.
ach ja... nog genoeg tijd om me er in te verdiepen, testritjes te maken etc. :D


Mag je met een A2 al een full-power Z800 rijden? Of moet er dan een 35kw-ombouw op?
Want ik geloof dat dat tegenwoordig vaak wordt gedaan door de boordcomputer uit te wisselen, kost je ook al snel zo'n 350 euro ex. arbeid om in te bouwen...

Ik zou nu gewoon lekker een leuke budgetfiets kopen en als je straks je vol vermogen hebt verder kijken voor je droom-motor.

Daarover gesproken, ik zag de nieuwe Kawasaki Z900RS voorbij komen, wat een beauty:

https://www.oliepeil.nl/images/stories/ ... Z900RS.jpg

Misschien zelfs nog mooier met de cafe-racer topkuip en Z1R kleurstelling:

http://www.visordown.com/sites/default/ ... 286%29.jpg


Voor A2 mag een motor niet meer dan 70kw hebben, want meer dan 70kw mag niet teruggevoerd worden naar 35kw. Dus koop je een motor met niet meer dan 70kw, dan moet je 'm laten terugvoeren, dan op 35kw kenteken laten zetten, dan mag je pas rijden. Overigens is enkel een uitdraai dat 'ie op 35kw staat wettelijk niet voldoende; op kenteken is het verplicht. Rij je met enkel die uitdraai in je binnenzak, ben je strafbaar, want rijden zonder rijbewijs. ;)

Overigens, vóór je een motor met max 70kw koopt, zoek uit of deze terug te voeren is. Bepaalde modellen (MT07 bijvoorbeeld), komen in 2 uitvoeringen; 35kw en vol vermogen. De modellen met vol vermogen kunnen niet teruggevoerd worden.
528 Special Operations Command - Whenever the situation requires specialists.

No guts, no glory.
Avatar gebruiker
Syro
 
Berichten: 259
Geregistreerd: ma 14 nov 2016, 00:39
Camouflage: Flecktarn, OD, DPM Woodland
Replica Collectie: Well MB02, JG G36KV, WE Biohazard M9, Cyma USP, Galaxy MP5k, TM Five-seveN

Re: Motor rijders

Berichtdoor TrotseFrank » vr 12 jan 2018, 07:20

Syro schreef:Overigens, vóór je een motor met max 70kw koopt, zoek uit of deze terug te voeren is. Bepaalde modellen (MT07 bijvoorbeeld), komen in 2 uitvoeringen; 35kw en vol vermogen. De modellen met vol vermogen kunnen niet teruggevoerd worden.


En denk goed na voordat je dit uberhaupt doet. Met de nieuwe regelgeving mag een nieuw gekochte motor die is terruggevoerd nooit meer onbegrenst worden. Tot voorheen was dit een truc om na het behalen van A onbeperkt op dezelfde motor, maar dan wel met vol vermogen te kunnen rijden. Maar dat mag niet meer, eens 35kw, altijd 35kw
Avatar gebruiker
TrotseFrank
 
Berichten: 104
Geregistreerd: za 08 apr 2017, 21:40
Woonplaats: Zaandijk
Camouflage: Multicam Black
Replica Collectie: King Arms M4 VLTOR, WE 1911B, AGM MP40

Re: Motor rijders

Berichtdoor Syro » vr 12 jan 2018, 19:59

TrotseFrank schreef:
Syro schreef:Overigens, vóór je een motor met max 70kw koopt, zoek uit of deze terug te voeren is. Bepaalde modellen (MT07 bijvoorbeeld), komen in 2 uitvoeringen; 35kw en vol vermogen. De modellen met vol vermogen kunnen niet teruggevoerd worden.


En denk goed na voordat je dit uberhaupt doet. Met de nieuwe regelgeving mag een nieuw gekochte motor die is terruggevoerd nooit meer onbegrenst worden. Tot voorheen was dit een truc om na het behalen van A onbeperkt op dezelfde motor, maar dan wel met vol vermogen te kunnen rijden. Maar dat mag niet meer, eens 35kw, altijd 35kw

Sinds wanneer is dit zo? Heb hier nog nooit wat over gehoord...
528 Special Operations Command - Whenever the situation requires specialists.

No guts, no glory.
Avatar gebruiker
Syro
 
Berichten: 259
Geregistreerd: ma 14 nov 2016, 00:39
Camouflage: Flecktarn, OD, DPM Woodland
Replica Collectie: Well MB02, JG G36KV, WE Biohazard M9, Cyma USP, Galaxy MP5k, TM Five-seveN

Re: Motor rijders

Berichtdoor Sephi » ma 15 jan 2018, 17:48

Syro schreef:
TrotseFrank schreef:
Syro schreef:Overigens, vóór je een motor met max 70kw koopt, zoek uit of deze terug te voeren is. Bepaalde modellen (MT07 bijvoorbeeld), komen in 2 uitvoeringen; 35kw en vol vermogen. De modellen met vol vermogen kunnen niet teruggevoerd worden.


En denk goed na voordat je dit uberhaupt doet. Met de nieuwe regelgeving mag een nieuw gekochte motor die is terruggevoerd nooit meer onbegrenst worden. Tot voorheen was dit een truc om na het behalen van A onbeperkt op dezelfde motor, maar dan wel met vol vermogen te kunnen rijden. Maar dat mag niet meer, eens 35kw, altijd 35kw

Sinds wanneer is dit zo? Heb hier nog nooit wat over gehoord...


Ik wilde al gaan zeggen... Er zijn zat importeurs (Kawasaki / Suzuki / Triumph) die naar mijn weet gewoon nog andere ECU-kasten leveren met het benodigde papierwerk om motoren (tijdelijk) op een lager vermogen te laten keuren / registreren... Nu zit ik al een jaar of 4 niet meer in de Japanners en Harleys hebben toch te weinig PK's om ze af te laten voeren, zonde van de tijd. :lol:
(koppel daarintegen...)
ICS CXP Ape, VFC Scar-H, Cyma M14 (DMR project), Cyma MP5a5, Cyma AK-47, P&J M4a1 & M16a3, Army G36c GBBR, JG P90, Dboys Kar98k shell-ejecting, Well MB03 (sniper-project), Well MP7a1, Cyma M870 shotgun, Snow Wolf AUG Commando, KWC M712 Mauser, WE P08 Luger, Walther PPQ M2, WE Samurai Edge M92F, WE M1911a1, WE Hi-Capa 3.8, HFC 6" revolver, TM G18c.
Sephi
 
Berichten: 121
Geregistreerd: vr 27 jan 2017, 22:03
Woonplaats: De Kwakel
Camouflage: A-tacs FG
Replica Collectie: Main: ICS CXP Ape, secondary: TM G18c, voor de rest zie onderschrift.

Re: Motor rijders

Berichtdoor Syro » ma 15 jan 2018, 18:44

Sephi schreef:
Ik wilde al gaan zeggen... Er zijn zat importeurs (Kawasaki / Suzuki / Triumph) die naar mijn weet gewoon nog andere ECU-kasten leveren met het benodigde papierwerk om motoren (tijdelijk) op een lager vermogen te laten keuren / registreren... Nu zit ik al een jaar of 4 niet meer in de Japanners en Harleys hebben toch te weinig PK's om ze af te laten voeren, zonde van de tijd. :lol:
(koppel daarintegen...)

Harley 883 wordt anders regelmatig teruggevoerd zodat deze geschikt is om met A2 rijbewijs te mogen berijden hoor. ;)

Overigens gaat terugvoeren niet om pk, maar om kw. ;)

Ik ben wel bewust van bijvoorbeeld de Yamaha MT-07, welke in 2 uitvoeringen verkrijgbaar is; 35kw en onbegrensd (65kw geloof ik?), de onbegrensde uitvoering is overigens NIET terug te voeren, een of ander geintje van Yamaha...

Maar die zogenaamde nieuwe regelgeving dat teruggevoerde motoren niet meer terug onbegrensd mogen worden, heb ik nog nooit van gehoord, en ik zit toch aardig diep in het wereldje. ;)
528 Special Operations Command - Whenever the situation requires specialists.

No guts, no glory.
Avatar gebruiker
Syro
 
Berichten: 259
Geregistreerd: ma 14 nov 2016, 00:39
Camouflage: Flecktarn, OD, DPM Woodland
Replica Collectie: Well MB02, JG G36KV, WE Biohazard M9, Cyma USP, Galaxy MP5k, TM Five-seveN

Re: Motor rijders

Berichtdoor TrotseFrank » wo 07 feb 2018, 18:28

Sorry voor het late bericht terug.
Vanaf starterstmotor.nl:

"Ja en nee. Dit is afhankelijk van het bouwjaar en het model van de motor. De Europese Commissie heeft in december 2012 een wet aangenomen met een aantal regels die vanaf 1 januari 2016 van kracht zijn gegaan. Dit zijn onder andere dat EURO 4 is ingegaan voor motoren, dat ABS verplicht is boven 125cc, maar ook dat nieuwe *geknepen* 35kW motoren niet gemodificeerd kunnen worden naar vol vermogen. Deze motoren hebben een eigen 35kW-typegoedkeuring en kunnen technisch niet sneller worden gemaakt. Dit noemen ze 'anti-tampering'. Let op: Dit is alleen van toepassing op nieuwe modellen sinds 1 januari 2016.

Twee voorbeelden zijn de Yamaha MT-07 (die dit al vanaf 2015 had) en de Suzuki SV650A. Heb je bijvoorbeeld een Suzuki V-Strom 650 op 35kW, dan kan deze nog wel naar vol vermogen, omdat dit een bestaand model is, wat er al was voor 1 januari 2016. De SV650 was er ook al, maar niet het type 'SV650A' en is daarom een nieuwe motor.

Heb jij dus een 35kW motor waarvan het model al voor 1 januari 2016 bestond, dan kan je naar vol vermogen (Yamaha MT-07 uitgezonderd). Heb je een motor die pas bestaat sinds 1 januari 2016, dan blijft deze 35kW en moet je een andere motor kopen, wil je meer vermogen.

Dit is nadelig voor de A2-rijders, want je bent verplicht je motor te verkopen en een extra investering te doen voor een andere motor. Je motor raak je wel kwijt, dat is het probleem niet. Maar een andere motor kost je altijd meer geld dan een vol-vermogen-kitje (of software update)."

Het geld dus alleen voor een motorfiets die nieuw gekocht word. Een ouder model kan dus in principe nog wel begrensd, en later weer ontgrensd, worden.
Avatar gebruiker
TrotseFrank
 
Berichten: 104
Geregistreerd: za 08 apr 2017, 21:40
Woonplaats: Zaandijk
Camouflage: Multicam Black
Replica Collectie: King Arms M4 VLTOR, WE 1911B, AGM MP40

Re: Motor rijders

Berichtdoor Sephi » wo 07 feb 2018, 22:24

Ofwel, wederom geldklopperij om beginnend motorrijden nog onaantrekkelijker te maken voor beginnende bestuurders... Ik heb zo'n hekel aan al die draaikonterij van de laatste jaren.

Toen ik 12 jaar geleden begon met motorrijden was het nog simpel. Ik kocht een 2001 ZX-6R Ninja (met carburateurs), liet er een officieel Kawa terugvoersetje in plaatsen (simpelweg 4 plaatjes in de inlaatkelken van de carburateurs), reed er twee jaar mee rond en na automatisch vol vermogen op m'n rijbewijs te krijgen mochten ze er weer uit.
Niet opnieuw afrijden, geen andere motor kopen, geen extra gezeik.

Wel jammer was dat een krappe maand later de motor total loss werd gereden door een ongeluk buiten mijn schuld, zul je altijd zien... :oops:
ICS CXP Ape, VFC Scar-H, Cyma M14 (DMR project), Cyma MP5a5, Cyma AK-47, P&J M4a1 & M16a3, Army G36c GBBR, JG P90, Dboys Kar98k shell-ejecting, Well MB03 (sniper-project), Well MP7a1, Cyma M870 shotgun, Snow Wolf AUG Commando, KWC M712 Mauser, WE P08 Luger, Walther PPQ M2, WE Samurai Edge M92F, WE M1911a1, WE Hi-Capa 3.8, HFC 6" revolver, TM G18c.
Sephi
 
Berichten: 121
Geregistreerd: vr 27 jan 2017, 22:03
Woonplaats: De Kwakel
Camouflage: A-tacs FG
Replica Collectie: Main: ICS CXP Ape, secondary: TM G18c, voor de rest zie onderschrift.

Re: Motor rijders

Berichtdoor SpartanDiver » di 10 jul 2018, 07:58

Ik ben ook motorrijder, ik heb een Ducati 1199R panigale 2015 en een KTM 350exc 2017.
Rat shit bad shit big Ass twots
69 arse holes tied in a knot
I’ll fight suck nibble gobble chew
Been there done that and going down for more
I’m a God damn deep sea Diver
Who the hell are you!
SpartanDiver
 
Berichten: 50
Geregistreerd: zo 08 jul 2018, 18:29
Woonplaats: Noord Brabant
Camouflage: MC
Replica Collectie: VFC HK416 14.5 ral8000, TM G18C, TM G17

Re: Motor rijders

Berichtdoor Sephi » di 10 jul 2018, 18:30

Panigale 1199, sexy bike!

Alleen jammer dat ik nog niet overtuigd raak van de betrouwbaarheid van het merk, maar dat kan ook tussen de oren zitten...
Plus, wat weet ik nou van betrouwbaarheid? Ik heb een Harley met een plasje olie eronder in de schuur staan... :lol:
ICS CXP Ape, VFC Scar-H, Cyma M14 (DMR project), Cyma MP5a5, Cyma AK-47, P&J M4a1 & M16a3, Army G36c GBBR, JG P90, Dboys Kar98k shell-ejecting, Well MB03 (sniper-project), Well MP7a1, Cyma M870 shotgun, Snow Wolf AUG Commando, KWC M712 Mauser, WE P08 Luger, Walther PPQ M2, WE Samurai Edge M92F, WE M1911a1, WE Hi-Capa 3.8, HFC 6" revolver, TM G18c.
Sephi
 
Berichten: 121
Geregistreerd: vr 27 jan 2017, 22:03
Woonplaats: De Kwakel
Camouflage: A-tacs FG
Replica Collectie: Main: ICS CXP Ape, secondary: TM G18c, voor de rest zie onderschrift.

Re: Motor rijders

Berichtdoor SpartanDiver » di 24 jul 2018, 07:48

Het is een hele fijne motor, hij stuur mes scherp en een bult vermogen waar je bang van wordt.
De betrouwbaarheid is goed maar het blijft een italiaan!

Watvoor Harley heb je?
Rat shit bad shit big Ass twots
69 arse holes tied in a knot
I’ll fight suck nibble gobble chew
Been there done that and going down for more
I’m a God damn deep sea Diver
Who the hell are you!
SpartanDiver
 
Berichten: 50
Geregistreerd: zo 08 jul 2018, 18:29
Woonplaats: Noord Brabant
Camouflage: MC
Replica Collectie: VFC HK416 14.5 ral8000, TM G18C, TM G17

VorigeVolgende

Keer terug naar Off-topic