Importeren reglement + voorstellen

Altijd leuk om te weten wie je forumgenoten zijn. Hier kun je je even voorstellen aan de rest van het forum.

Moderator: Panda

Importeren reglement + voorstellen

Berichtdoor m4l700 » ma 15 feb 2016, 18:57

Mensen

Zoals velen ben ik ook in aanraking met de airsoftsport gekomen en na een tijdje te hebben getwijfeld ben ik op het moment van schrijven aan het wachten op mijn nabv pas. :D

Zal mezelf ook maar eerst even voorstellen:P

- Welk land woon je? - Nederland
- Wel of niet lid van de NABV - Nog niet, VOG goedgekeurd en onderweg
- Naam: David
- Je leeftijd - 24
- Wel of niet al een replica aangeschaft. - Nog niet..Druk aan het zoeken welke ik ga aanschaffen zodra ik mijn pas heb.

Zelf ben ik op het moment aan het kijken om een AA(primary) bij gunfire vandaan te halen. Maar daarbij heb ik een vraag met betrekking tot importeren van replica's naar nederland.

Volgens een kennis, die heeft ge-airsoft(2013-2014) maar doet dat op het moment van schrijven niet meer, moet je je geïmporteerde replica bij een "lokale" wapenwinkel laten testen om een goedkeurings-certificaat te krijgen zodat je er mee in NL in de airsoftsport deze mag gebruiken. Zodat deze dus binnen de wettelijke vast gestelde technische waardes valt(fps etc).

Dus daarbij eigenlijk mijn vraag. Is dit zo? Ik heb hier namelijk helemaal niets over kunnen terug vinden, zoals op diverse fora's en google niet :(

Alvast bedankt voor de reacties! ;)

David.
m4l700

Camouflage: DPM
Replica Collectie: G&G TopTech TR4-18

Re: Importeren reglement + voorstellen

Berichtdoor MARCH » ma 15 feb 2016, 19:16

Welkom David! :)
En ik denk niet dat je kennis gelijk heeft naar mijn weten.

Greetz
It is our duty to serve those who serve us.
- CPO CHRIS KYLE, U.S. NAVY SEAL
MARCH

Camouflage: A-TACS FG, Olive (Drab)
Replica Collectie: Well MB03, Glock 19 (KJW)

Berichtdoor petter2093 » ma 15 feb 2016, 19:25

Welkom op het forum ;)
Importeren kan gewoon zolang je je NABV pas naar gunfire stuurt(is bij gunfire verplicht). Van buiten europa is het verstandig om bij de verkoper aan te geven dat ze je NABV pas(kopie) in de doos moeten doen, dat voorkomt een hoop tijd en gedoe met de douane ;)

Verder zijn de "wettelijke" eisen (de fps limieten)voor gebruik van de replica's tijdens skirms en hier wordt gewoon bij aanvang van de skirm getest ;)
petter2093

Camouflage: MARPAT Woodland - SWAT black
Replica Collectie: VFC HK416D 14.5RS GBBR, KWA MP7 GBB, KWA USP.45, Cybergun S&W I-bolt(vsr-10 rip)

Berichtdoor QuickFix » di 16 feb 2016, 09:52

Welkom bij de club, @David! 8-)

Zoals hierboven al gezegd: je hoeft een replica niet te laten "Keuren" en bent zelf helemaal verantwoordelijk voor de technische eisen die gelden op de verschillende airsoft-velden (die weer de richtlijnen van de NABV aanhouden), dus bijvoorbeeld maximaal 360fps voor normale AA's etc.

Dus of je nou een plastic springer van €15 meeneemt van een vakantie in Spanje of een full blown HPA-sniper van €1000; zolang je een NABV-pas hebt, mag je ze gewoon hebben en gebruiken. :D
Bezittelijke voornaamwoorden: grote kans dat je ze verkeerd gebruikt.
Me => mijn (of m'n), jou => jouw, u => uw

Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor m4l700 » wo 17 feb 2016, 14:55

Dank voor de reacties :)

Ik had al een vermoeden dat er niet veel van zou kloppen :/ Maar goed, nu aan het wachten dat vrijdag mijn pasje word verzonden en ik hem binnenkrijg. Kan ik gerustig een AA van gunfire importeren :)
m4l700

Camouflage: DPM
Replica Collectie: G&G TopTech TR4-18

Berichtdoor denizyildiz14 » vr 15 apr 2016, 14:08

Hoi David.
Heb je al een airsoft geïmporteerd uit het buitenland?
zoja, Hoe is dit verlopen? heb je nog speciale acties ondernomen?

Ik ga binnenkort ook een airsoft kopen, maar weet alleen niet of dit kan vanuit het buitenland.

alvast bedankt.
denizyildiz14

Keer terug naar Nieuwe Leden