helm/headset/masker probleem

BDU's, ACU's, tactische vesten, ghillie suits, communicatie middelen etc.

Moderator: Panda

helm/headset/masker probleem

Berichtdoor Johan de Visser » zo 14 jul 2019, 12:38

Hallo Allemaal.

Ondanks alle onderzoeken enzo heb ik mogelijk toch een wat minder handige helm aangeschaft via wish.
De helm zelf zit erg lekker maar nu ik een headset, een mesh masker heb gekocht (beide ook via wish) en bril (bij shogun mijn ogen zijn meer toch belangrijker dan geld) kom ik toch problemen tegen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zijn er meer mensen die deze helm hebben en een goede oplossing hebben gevonden voor het bevestigen van de headset en het mesh masker ?? Op dit moment loop ik tegen verschillende problemen op.

1) Bevestigen van het masker zodat hij zonder de helm af te doen af kan (even wat drinken bv)
2) De kinbanden lopen onhandig langs de headset
3) En mijn bril is niet handig in combinatie met het mesh masker en helm (zonder helm is hij super) Welke bril/goggle gebruiken jullie ??

Alvast bedankt voor de tips.

Johan
Johan de Visser

Replica Collectie: G&G CM16 RAIDER L 2.0E BLACK - ASG CZ SP-01 SHADOW

Re: helm/headset/masker probleem

Berichtdoor NyteMyre » wo 17 jul 2019, 15:55

Kan je een foto maken van hoe je helm nu in elkaar zit en/of een foto van als je je helm op hebt?

Ik durf het niet zeker te zeggen, maar volgens mij is je helm een MICH replica. Daarbij zit je koptelefoon onder het plastic gedeelte vast, en niet via de rail die je op je 2e foto laat zien (denk ik). Verder zou ik zelf persoonlijk zoeken naar een masker waarbij de zijkanten zacht zijn. Zoals deze van OneTigris

Daarbij heb ik dan zelf de banden afgeknipt, nieuw elastieke stof omheen gestikt en deze aan de clipjes van de helm vast gemaakt.

Zoals hier:
Klik hier voor de originele afbeelding
Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.
NyteMyre

Camouflage: Multicam / CADPAT / Woodland
Replica Collectie: ICS L85

Berichtdoor Johan de Visser » wo 17 jul 2019, 21:01

Hoi NyteMyre

Na aanleiding van je bericht kon ik gerichter gaan zoeken. Wat het meeste op mijn helm lijkt is :

Afbeelding

Alleen kan ik nergens vinden hoe ze de headset hebben zitten. Ik ben bang dat het een headset is die niet aan de helm vastzit.

Afbeelding

Maar het grote probleem is dus eigenlijk het gedeelte onder de rail. Dat steekt inderdaad uit als bij de helm die jij bedoelde. Daardoor past de headset niet lekker en zitten de bril en masker niet strak. Ik zal nu ik deze afbeeldingen gezien heb eens kijken of ik mijn helm beter afgesteld krijg. Ik zie namelijk dat de kinbanden anders zitten dan bij mijn helm maar dat kan ik aanpassen.

Bedankt voor de tips en word vervolgt
Johan de Visser

Berichtdoor Johan de Visser » za 20 jul 2019, 07:22

Na nog wat meer rondkijken op youtube en andere internet pagina's heb ik toch maar besloten om een andere helm te kopen.

Daar paste alles binnen en een paar minuten wel goed op. De oude helm is prima geschikt voor introduces of skirms waar ik niet mijn headset bij nodig heb.

Johan
Johan de Visser

Keer terug naar Kleding & Gear