Tactical holster of niet?

BDU's, ACU's, tactische vesten, ghillie suits, communicatie middelen etc.

Moderator: Panda

Tactical holster of niet?

Berichtdoor FooBear » ma 29 apr 2013, 07:39

Ik heb een tactical holster (drop leg holster) gekocht, maar ik vind het maar een onhandig ding. Het is zo'n flappen en linten apparaat (universeel holster) van Begadi. Op zich is het goed af te stellen om mijn been, maar toch merk ik dat het mijn riem naar beneden trekt met pistool + extra magazijn er in, en ik vind het lastig om snel mijn pistool te trekken. Pistool op de heup dragen voelt veel prettiger aan.

Wat zijn jullie ervaringen met een drop leg holster? Werkt het voor jullie prettig? Hoe stel je het af? Geen problemen met het trekken van het pistool? Of heb je het holster alleen voor de looks ;-)
福熊(猫)
FooBear Foo de Beer
Major Gear Nut, Special Task Force Unit (STFU)

For a Gear Nut, there are no such things as bad weather and challenging circumstances. There are only good opportunities to test gear :-)

And of course, chances to work out, dragging all that gear around.
FooBear
S.T.F.U. Member

Camouflage: M90, M/84, Multicam, PMC
Replica Collectie: ARES TAR-21, MagPul PTS Masada CQB, HK G36 GBB, TM P90, Umarex HK45, HK USP Tactical, TM P226R, WE Glock 18C, KJW KP-05, Stark Arms S17

Re: Tactical holster of niet?

Berichtdoor NevsNL » ma 29 apr 2013, 07:52

Ik heb het als backup, al heb je daar over het algemeen weinig aan in een woodlandscenario heb ik gisteren gemerkt. Mijn AEG was leeg, al mijn mags waren op en was in een onderonsje verwikkeld. Met mijn side kwam ik er never nooit niet bij. Dropleg is even wennen, ik ben hem aan mijn heup gewend. Ik heb zowel de universele verstelbare als een SLS-versie. Mijn voorkeur heeft de universele. die is zacht waardoor je minder last hebt als je kruipt of iets dergelijks. Verder rammelt mijn SLS nogal. De universele is prima af te stellen en trekken is ook goed te doen. Een thumbbreak gaat naar mijn mening nooit sneller zijn dan een SLS maar het is dan ook geen kwestie van leven of dood...
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Berichtdoor Teddy » ma 29 apr 2013, 08:23

Beenholsters zijn in mijn ervaring absoluut klote. Tenzij je de beenriem zo strak afstelt dat er geen bloed meer naar je tenen kan zal het holster (bij mijn lichaamsbouw in ieder geval) over je bovenbeen gaan rondwandelen en in zo'n positie terecht komen dat het je bewegingen hindert. Het zelfde geldt trouwens in enige mate voor tiedowns van meer conventionele holsters. Voor veel toepassingen kun je goed wegkomen met conventionele militaire holsters, gewoon aan een koppel. Niet snel te trekken, maar als je je back-up bij een woodlandscenario snel zou moeten trekken heb je in de meeste gevallen sowieso al iets verkeerd gedaan imho. Bij een klassieker als het US M1916 holster, met M1910 belt hook, vinden sommigen het op en neer flapperen bij het rennen hinderlijk. Ik heb dat graag over voor het verdere draagcomfort. Een replica M1916 is voor zo'n 3 tientjes te vinden, is origineel voor de 1911 Colt bedoeld en van leder dus voor heel veel andere pistolen simple nat te vormen c.q. op maat te maken.
Voor CQB werk gaat er voor mij niets boven een klassiek lederen Amerikaans politieholster uit de 70er/80er jaren zoals de Davis Leather Company model 1500. De beltloop is goed rond bijna elke riem te klemmen (ook militaire koppels) zodat het pistol altijd op de plek blijft waar je het wilt hebben. De constructie is dusdanig dat het holster net laag genoeg zit om onder een vest uit te komen. De thumbsnap is zeer positief te bedienen. Hier deel ik de mening van Nevs zeker niet. Een goede thumbsnap kost total geen extra tijd om te bedienen en zit precies op de plek waar mijn duim toch al langs komt om de kolf te pakken. Ik heb het dan natuurlijk niet over die nylon wangedrochten die men wel vindt op die moderne cordura "one size fits nothing" zakken. Moderne politieholsters hebben dikwijls slimmere retentionsystemen, maar zijn daardoor dikwijls toch nets iets ingewikkelder te bedienen. Dergelijke retentionsystemen hebben hun nut bij een worsteling in de kroeg tussen agent en boef, maar enig praktisch nut bij airsoft (of echt SWAT werk) zie ik even niet.
Teddy

Camouflage: Anything that works

Berichtdoor NevsNL » ma 29 apr 2013, 08:36

Het zal ook met gewenning te maken hebben. Ik zweer bij een SLS, maar daar ben ik dan ook al 10 jaar mee aan het werk. De ervaring die ik heb met thumbbreaks zijn inderdaad met de nylon varianten. Mijn ervaring is dat de break daar soms niet zit waar hij de vorige keer zat, dat je soms kan blijven drukken maar hij niet opent omdat hij net een beetje verschoven is. Dat kan je IRL niet gebruiken, in een potje airsoft kan het prima natuurlijk.
Teddy's ervaring met beenholsters deel ik niet, misschien hebben we een andere bouw. Bij mij blijft ie gewoon zitten waar ie zit en heb ik er geen last van met bewegen.
Zo zie je dat ieders ervaring anders is. er is maar één manier om erachter te komen of iets werkt voor jou, en dat is zelf uitproberen.
NevsNL

Camouflage: MC, WDL, PMC
Replica Collectie: TM HK416D/VFC HK416CQB/VFC MK18 Mod 1/TM P226/TM G17

Berichtdoor Flash » ma 29 apr 2013, 09:07

NevsNL schreef:Het zal ook met gewenning te maken hebben. Ik zweer bij een SLS, maar daar ben ik dan ook al 10 jaar mee aan het werk. De ervaring die ik heb met thumbbreaks zijn inderdaad met de nylon varianten. Mijn ervaring is dat de break daar soms niet zit waar hij de vorige keer zat, dat je soms kan blijven drukken maar hij niet opent omdat hij net een beetje verschoven is. Dat kan je IRL niet gebruiken, in een potje airsoft kan het prima natuurlijk.
Teddy's ervaring met beenholsters deel ik niet, misschien hebben we een andere bouw. Bij mij blijft ie gewoon zitten waar ie zit en heb ik er geen last van met bewegen.
Zo zie je dat ieders ervaring anders is. er is maar één manier om erachter te komen of iets werkt voor jou, en dat is zelf uitproberen.

+1
snap t gezeik niet over die sls dingen, zijn echt fk chille holsters. lekker snel je sidearm trekken en blijft goed zitten.
Flash

Camouflage: Guccicam
Replica Collectie: Systema PTW, Salient arms international TM g17

Berichtdoor KROLSKI » ma 29 apr 2013, 09:35

De mijne begon als tactical holster. Kroop alle kanten op. Uiteindelijk alle frutsels eraf gesneden en aan mijn utility belt ge-tyrapped. Utility beld gekoppeld aan vest en klaar!!! Gebruik hem al jaren zo ;)
KROLSKI

Berichtdoor Teddy » ma 29 apr 2013, 10:06

@ Flash: "gezeik", "fk chille holsters". Dit vind ik dus gezeik, en zeker geen constructieve bijdrage aan het forum. IK heb niemand zien "zeiken" over modern politieholsters. Ik heb slechts voor mijzelf vastgesteld dat moderne weaponretention systemen geen relevantie hebben in het airsoftveld, en dat ik dus geen reden zie om af te stappen van dingen waar ik al jarenlang vertrouwen in heb.
Teddy

Camouflage: Anything that works

Berichtdoor Zero2Fear » ma 29 apr 2013, 10:30

Ik heb nu een BHI CQC Serpa holster maar stap snel over naar een SLS. Dit zit voor mij stukken beter en deze komt in de vorm van een P226 met tac light.

Cordura holsters zijn universeel, goedkoop en je hebt een een verhoogt risico dat je magazijnen verliest. Puur omdat je er tegenaan drukt, door de cordura heen, en zo je mag release in kan drukken.. Zo verliezen veel mensen hun dure mags ;)

Maar hee, als t voor je werkt, dan werkt t toch? Ik heb geen doel om iedereen een SLS, Serpa of ander holster aan te smeren ;)
Zero2Fear

Camouflage: Multicam, AOR1
Replica Collectie: Systema PTW 2012, TM P226

Berichtdoor Mich18 » ma 29 apr 2013, 11:06

Safariland 6004 (SLS systeem) FTW! Erg prettig holster en als je hem goed afstelt hangt hij perfect op je been en trekt niet. Trekken van je sidearm gaat rete snel. Als je liever toch niks op je been wil hangen koop je het MLS systeem erbij en dan kan je hem zo op de borst van je MOLLE plate carrier of vest hangen (als je vest stevig genoeg is).
Mich18
Nassau03 Team Member

Camouflage: MC, KL DPM,KL Desert,KL Jungle
Replica Collectie: CA Diemaco C8A1GD, Smokey's AG36, Umarex/VFC HK416, KSC G17, KWA G17, TM G26, Dboys RK15 AIM, KA P90TR, Cyma MP5SD6

Berichtdoor FooBear » ma 29 apr 2013, 13:15

Ik heb pistool-specifieke holsters van IMI Defense. Die hebben een knop die je met je wijsvinger moet indrukken als je je pistool trekt. Voor een van mijn pistolen heb ik een Level 2 holster, die heeft een thumb break, dus je moet met je duim een knop indrukken.
Deze systemen kosten echt nauwelijks extra tijd om te trekken, en je pistool blijft bijzonder goed zitten. Maar de holsters die ik heb komen met een paddle bevestiging, en ik heb een extra MOLLE adapter. Ik draag ze nu dus op de heup, en dat werkt perfect. Pistool zwabbert niet rond, zit altijd daar waar je wil, en het blijft zitten door de beveiliging.

Ik zal eens een IMI Defense drop leg panel kopen, kijken of dat ook werkt.

PS. Beetje irritant, ik heb 3 pistolen, een HK45, een USP Tactical en een P226R. En dus ook 3 holsters. De HK45 is de enige met een holster die goed past, en de HK45 is in reparatie. De USP Tactical heeft front sights die te hoog zijn voor het holster en past dus niet :-( En het Level 2 holster voor de P226R is er een voor gebruik met een weapon light, en ik heb nu geen weapon light die past. Aaargh. Het nadeel van pistool specifieke holsters :-D
福熊(猫)
FooBear Foo de Beer
Major Gear Nut, Special Task Force Unit (STFU)

For a Gear Nut, there are no such things as bad weather and challenging circumstances. There are only good opportunities to test gear :-)

And of course, chances to work out, dragging all that gear around.
FooBear
S.T.F.U. Member

Camouflage: M90, M/84, Multicam, PMC
Replica Collectie: ARES TAR-21, MagPul PTS Masada CQB, HK G36 GBB, TM P90, Umarex HK45, HK USP Tactical, TM P226R, WE Glock 18C, KJW KP-05, Stark Arms S17

Volgende

Keer terug naar Kleding & Gear