Gear project: BSB loadout

BDU's, ACU's, tactische vesten, ghillie suits, communicatie middelen etc.

Moderator: Panda

Gear project: BSB loadout

Berichtdoor petter2093 » ma 22 aug 2016, 19:52

Avond allen,

Ik ben van plan voor CQB games een KMAR/BSB inspired loadout te beginnen. In dit topic wil ik noteren wat voor gear ik aanschaf, waarom ik deze gear aanschaf, de prijs van de gear en wil ik daarbij eventuele vragen stellen/beantwoorden zodat anderen een goeie BSB loadout makkelijk na kunnen maken ;)

Afbeelding
Klik hier voor de originele afbeelding
Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.

Allereerst de vraag, is het nieuwste tenue nou zwart of navy blauw? Als ik google zie ik namelijk gemixte resultaten voorbij komen.

Top to bottom:
-Blauwe baret(uiteraard) of zwarte mich2000 helm(heb de helm al, heeft alleen een paintjob nodig)
-1-hole balaclava
-schietbril of goggles(heb ik beide al)
-Zwarte of blauwe BDU(kleur ben ik nog niet helemaal uit, heb ik jullie hulp voor nodig)
-zwarte of blauwe vest(afhankelijk van wat spaablauw te horen krijgt in dit topic :P)
-elbow pads
-kneepads
-zwart polymeer dropleg holster voor mijn G17
-Mijn M90 kisten(worden nog vervangen door andere boots)

replica's:
-VFC HK416D GBBR
-G17
-KWA MP7 als backup

En ik wil zelf nog een KMAR schild gaan bouwen, met een zo echt mogelijke gelijkenis met de real steel variant(dus ook een goed gewicht er aan hangen, om gezeik op skirms te voorkomen ;))

tips zijn uiteraard welkom ;)
petter2093

Camouflage: MARPAT Woodland - SWAT black
Replica Collectie: VFC HK416D 14.5RS GBBR, KWA MP7 GBB, KWA USP.45, Cybergun S&W I-bolt(vsr-10 rip)

Re: Gear project: BSB loadout

Berichtdoor Lonnyptw » ma 22 aug 2016, 21:26

Nomex flightsuits dragen zij toch? Het merk ben ik je helaas schuldig!
Lonnyptw

Camouflage: Naakt

Berichtdoor petter2093 » ma 22 aug 2016, 22:22

Iemand die dit kan ontkennen danwel bevestigen?
petter2093

Replica Collectie: VFC HK416D 14.5RS GBBR, KWA MP7 GBB, KWA USP.45, Cybergun S&W I-bolt(vsr-10 rip)

Berichtdoor QuickFix » di 23 aug 2016, 08:58

Ik moet even nazoeken hoe het juridisch ligt, maar ik kan je misschien nog wel helpen aan een paar LIPS transportboeien (waarschijnlijk zal ik deze dan onklaar voor je moeten maken).

Mocht je geïnteresseerd zijn, dan hoor ik dat wel.

Ik denk trouwens dat het schild niet van staal is maar van een polymeer met Kevlar. ;)
(...Iets met slakken en zout...)
Bezittelijke voornaamwoorden: grote kans dat je ze verkeerd gebruikt.
Me => mijn (of m'n), jou => jouw, u => uw

Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor Spaablauw » di 23 aug 2016, 22:33

Op Evike http://www.evike.com/products/31579/ heb ik dit dingetje nog gevonden:

Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.

Dit vestje vertoont een aantal gelijkenissen met een vest zoals dit:

Helaas niet 100%, of ook maar 80, maar iets beters heb ik nog niet kunnen vinden :(

Op http://www.militarycollectibles4u.nl kan je ook nog genoeg leuks vinden, zoals de baret (http://www.militarycollectibles4u.nl/a-42008363/koninklijke-marechaussee-kmar/kmar-marechaussee-hoofdofficier-baret-blauw-met-origineel-insigne-meerdere-maten/) ,beenbeschermers en dergelijke; althans, die erop lijken.

Topic volg ik met grote interesse!+
Spaablauw

Camouflage: Marechaussee
Replica Collectie: JG AUG-A3, ASG Dan Wesson 6" revolver, Force core m4, ASG CZ-75 P-07 Duty

Berichtdoor Spaablauw » di 23 aug 2016, 22:49

Oh, en om er nog aan toe te voegen: bij militarycollectibles verkopen ze ook een ME helm met zo'n bescherming achter en een vizier voor. Ziet er wel wat anders uit helaas:

http://www.militarycollectibles4u.nl/a-43489882/hoofddeksels/moderne-nog-bruikbare-me-helm-mobiele-eenheid-helm-zwart-origineel/
Spaablauw

Replica Collectie: JG AUG-A3, ASG Dan Wesson 6" revolver, Force core m4, ASG CZ-75 P-07 Duty

Berichtdoor petter2093 » di 23 aug 2016, 22:49

Thanks, dat vest is denk ik toch wel as close as it gets. En molle, dus lekker makkelijk met pouches(heb 9 M4 mags die ik kwijt moet kunnen en dan nog pistol mags, utilities etc, dus molle is voor mij wel een vereiste :p)

Ik denk dat ik voor zwart ga, op de meeste foto's is het zo donker blauw dat zwart uit praktisch oogpunt makkelijker is(meer pouches, kleding keuze etc.) en echt navy blue is het nieuwste geloof ik ook niet. En om nou RS gear aan te gaan schaffen wordt t ook zo'n dure grap.

Die website had ik ook al gevonden en doorgespit, maar behalve een baretje en de "straatnaam" KMAR patches nog niet veel bijzonders gevonden, niet voor mijn loadout iig
petter2093

Berichtdoor Spaablauw » di 23 aug 2016, 22:52

Dat vest kost misschien maar iets van 60-70 dollar, maar je hebt dan ook nog te maken met ongeveer 40 dollar verzendkosten en eventuele douanekosten helaas. Maakt het wel een duurder grapje :?
Spaablauw

Berichtdoor petter2093 » di 23 aug 2016, 22:55

Voorlopig kan ik altijd nog voor deze loadput gaan:

Om de kosten te drukken

Ik ga aliexpress nog maar eens afzoeken op geschikte vesten en gear ;)
petter2093

Berichtdoor Marcellus35ad » za 10 sep 2016, 14:35

Volgens mij draagt de kmar voornamelijk donkerblauw tenue. De Britse police overalls van military4you komen aardig in de buurt.

Het vest dat op de foto staat lijkt idd het meeste op die gebruikt door dsi en nu dus ook door kmar bsb. Kleur zwart.

Voor de helm is een mich 2002 de beste keuze,e denk ik, kleur , zwart.

Schoenen bij voorkeur adidas gsg9 , maar magnums zijn ook fijn en veul goedkoper.

Probeer het schild is te maken van 3laags karton zodat er na enkele salvo's doorheen geschoten wordt. Zul je minder gezeur hebben bij skirms.
Marcellus35ad

Camouflage: Swiss Alpenflage
Replica Collectie: Specna M16 met M203

Volgende

Keer terug naar Kleding & Gear