Project: XMQ50 MG wolverine

BDU's, ACU's, tactische vesten, ghillie suits, communicatie middelen etc.

Moderator: Panda

Project: XMQ50 MG wolverine

Berichtdoor petter2093 » di 19 sep 2017, 23:36

Heren,

Ik heb weer de fantasie de loop laten gaan en ben weer op het "briljante" idee gekomen om wat te gaan bouwen. Nu zal de titel van dit topic je niet zoveel zeggen, daarom hier een stukje uitleg:

Ik speel veel in de Recon rol, verkennen en doorgeven van informatie over de oppositie naar mijn team zonder opgemerkt te worden vind ik een heel leuk aspect van het airsoften. Nu kun je een hoop met een degelijke verrekijker of scope, goeie camo en vooral heel stil zitten en voortbewegen, maar ik wil een stapje verder gaan dan dat.

In eerste instantie zat ik te denken aan een (schaalmodel van een) MQ-9 Reaper na bouwen, welke ik dan over het veld rond laat cirkelen. Niet echt handig aangezien je een startbaan nodig hebt, goeie Line of sight vanaf hoogte(bos velden vallen dan al af), geeft een risico voor medespelers in het geval van een crash en gaat gewoon erg veel geld kosten.
Daarna het idee om een reguliere quadrotor te gebruiken, zelfde doel, maar dan makkelijker op z'n plek laten vliegen, geen startbaan nodig maar nog steeds veel risico en een hoop geld.

Vanaf de lucht een Recon missie uitvoeren gaat 'm dus niet worden. Tenzij je op berget gaat spelen ofzo. Dus kwam het idee vanaf de grond een voertuig te verplaatsen maar de tegenstander.

Een RC auto werkt niet zo goed in de bossen(trust me, I tried). Een tank zou al beter werken. Het word dus een rupsvoertuig.

Nu heb ik een RC tank staan(werkt al jaren niet meer helaas) en deze deed het wel redelijk op de gemiddelde bos grond. Toen ben ik gaan denken richting de EOD bots van defensie(leuk die marine dagen, doe je ideeën op :p)

Toen kwam het ineens allemaal op z'n plaats. Nu alleen nog het beessie een naam geven, de "XMRV-1" wat staat voor eXperimental Micro Recon Vehicle (de eerste variant).

In dit topic ga ik jullie op de hoogte houden van de build, en sta ik open voor discussie. Nu ben ik een leek in zelfbouw RC, dus dit word een leuk leerproces voor mij.

Het idee:
Een afstandsbestuurbare "drone" op rupsbanden, die ik vooruit kan sturen om de positie van de vijand te bepalen.
-staat dus op rundbanden
-heeft een accu
-heeft een camera die signaal uitzend naar mij
-camera is draaibaar
-past in een rugzak
-heeft minimaal 50 meter range in bosgebied

Hoe ga ik dit doen?
Nog werkelijk geen idee haha
Laatst bijgewerkt door petter2093 op ma 25 sep 2017, 22:05, in totaal 1 keer bewerkt.
petter2093

Camouflage: MARPAT Woodland - SWAT black
Replica Collectie: VFC HK416D 14.5RS GBBR, KWA MP7 GBB, KWA USP.45, Cybergun S&W I-bolt(vsr-10 rip)

Re: Project: XMRV-1

Berichtdoor Yung_Teriyaki » wo 20 sep 2017, 09:12

Je kan voor de camera een indoor of outdoor camera kopen die kunnen videos direct verzenden naar je telefoon maar dat wordt moeilijk met de verbinding want volgensmij werken die dingen op wifi

om eerlijk te zeggen lijkt dit wel echt een vergezien project mischien als je een hbo in mechatronica heb maarja de sky is the limit ik zou zeggen koop een rol ducttape een nieuwe rc tank en een oude cctv camera en erop plakken

of als je super fancy wil zijn koop je gewoon een MMP-30 en gebruik je dat maarja het lijkt me stug dat een normaale burger dat kan kopen want zelfs defensie kunnen die dingen niet eens veroorloven denk ik

kut miljoenennota
Yung_Teriyaki

Berichtdoor madmonkey » wo 20 sep 2017, 09:13

koop een race quadcopter.
Met headset erbij kosten die 200-300 euro
kunnen tegen een stootje, zijn erg klein dus vliegen tussen bomen door, vliegen 150km/u en de beeld qualiteit is zeer goed
madmonkey

Camouflage: multicam
Replica Collectie: TM Scar, JG Bar10, TM vsr10, VFC m40a3, VFC mp7, Bolt M4, G&P M4 SMP, KRYTAC SPR, WE SCAR GBB, CYMA MP5K, G&P M4, G&G F2000, KSC GLOCK 17, WE GLOCK 19

Berichtdoor Yung_Teriyaki » wo 20 sep 2017, 09:18

Nu is de vraag welk veld zal dit echt toelaten ? want je kan volgens mij niet efftjes iemand quadcopter uit de lucht knallen
Yung_Teriyaki

Berichtdoor madmonkey » wo 20 sep 2017, 09:20

waarschijnlijk enkel milsim events, alles wat beetje geeky overkill is is daar toegelaten.
Denk als je aan de quadcopter een airsoft granaat maakt met een release knop, dat ze het daar nog toelaten xD
madmonkey

Camouflage: multicam
Replica Collectie: TM Scar, JG Bar10, TM vsr10, VFC m40a3, VFC mp7, Bolt M4, G&P M4 SMP, KRYTAC SPR, WE SCAR GBB, CYMA MP5K, G&P M4, G&G F2000, KSC GLOCK 17, WE GLOCK 19

Berichtdoor Camickaeze » wo 20 sep 2017, 09:49

Tof project! Ik snap niet waarom het in de comments alleen maar over quadcopters/drones gaat, want volgens mij heb je die al gedebunked..
Camickaeze

Berichtdoor Yung_Teriyaki » wo 20 sep 2017, 09:55

je zou juist denken dat mensen daar serieus aan de gang willen XD het lijkt me sterk dat de landmacht speelgoed helicopters gebruikt van de intertoys
Yung_Teriyaki

Berichtdoor petter2093 » wo 20 sep 2017, 10:15

Ik zou ook graag een MQ-9 Reaper of een quadcopter gebruiken om intel te verzamelen.

Voordelen:
-Het is snel
-modern
-grote beeldhoek

Nadelen:
-erg kwetsbaar
-moet al zo groot zijn als een DJI Phantom wil het een degelijke camera mee sjouwen
-moet FPV camera heb je weinig perifieel zicht, met het gevaar dat je dus iemand voor z'n kop raakt tijdens het vliegen.
-erg kwetsbaar
-hoge kosten voor een degelijke built(200-300 euro voor een gadget is me net teveel, budget is ongeveer 100-150)
-iedereen herkent het geluid van een drone, dus is de drone zo gespot en is de effectiviteit weg
-velden zullen het niet zo snel toelaten
-indoor gebruik is al onmogelijk

De nadelen uitwegen de voordelen, vandaar dat ik over het land wil gaan bouwen.

Ik heb op AliExpress al een set tracks gezien(het chassis van een tank) welke alleen nog aansturing en een camera nodig heeft. Dit kost me 30-50 euro afhankelijk van het model en de grootte die ik kies.

Het project is ook vergezocht, maar het is leuke bezigheidstherapie en een leuke gadget om in je rugzak bij te hebben
petter2093

Replica Collectie: VFC HK416D 14.5RS GBBR, KWA MP7 GBB, KWA USP.45, Cybergun S&W I-bolt(vsr-10 rip)

Berichtdoor Benniedictus » wo 20 sep 2017, 11:07

En hoe ga je het doen als ie gespot wordt en er wordt op geschoten? Als ik een vijandelijke drone zie en hij is binnen range lees 50 meter, dan krijgt ie de volle laag. Misschien een druksensor of fietsbel een idee?
Benniedictus

Camouflage: Badjas
Replica Collectie: Cyma RPK / Cyma AKSU / P&K PKM

Berichtdoor petter2093 » wo 20 sep 2017, 13:13

Dat moet ik nog uitvogelen benniedictus. In eerste instantie ga ik er voor zorgen dat deze onverwoestbaar is ten opzichte van BB's. Hoe en of je 'm afgeschoten krijgt weet ik nog niet.

Als je met een fietsbel oid gaat werken moet het geluid luid genoeg zijn dat je m op maximale range hoort, een druksensor oid word al snel te klein om gericht op te schieten.

To the drawing board!
petter2093

Volgende

Keer terug naar Kleding & Gear