Review: Condor Recon chestrig Multicam

BDU's, ACU's, tactische vesten, ghillie suits, communicatie middelen etc.

Moderator: Panda

Review: Condor Recon chestrig Multicam

Berichtdoor LowlandAirsoft » wo 16 okt 2013, 20:14

Ik heb de Condor Recon chestrig in Multicam gekocht en er een review over gemaakt. Erg over te spreken!

LowlandAirsoft

Replica Collectie: GHK AKS-74UN, KWC 1911a1

Re: Review: Condor Recon chestrig Multicam

Berichtdoor sven279 » wo 16 okt 2013, 21:19

Mooie video alleen stoor me aan de termen, geweer en pistool. Misschien je eigen keuze maar ik vind het wat minder.
What we've got here is failure to communicate
Some men you just can't reach...
So, you get what we had here last week
Which is the way he wants it!
Well, he gets it!

Civil war- Guns 'n Roses
Strother Douglas Martin, Jr. (March 26, 1919 – August 1, 1980)Movie: Cool Hand Luke (1967)
sven279

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: sc-01 Dboys black(Scar-L);Well MB-04; Wingun 304B CO2; mp5a2 ICS; pps m870 gas shotgun(tactical); Dan Wesson 6" ASG; Glock 18c WE; M4 polarstar jacked

Berichtdoor Jan » do 17 okt 2013, 09:09

Leuke video, maar inderdaad! Het zijn geen pistolen en geweren (hoop ik ;) ).
Jan

Berichtdoor LowlandAirsoft » do 17 okt 2013, 14:57

Haha je hebt gelijk, dat is iets waar ik aan zal moeten wennen :)
LowlandAirsoft

Berichtdoor McKai » vr 18 okt 2013, 09:06

Ik snap niet waarom er zo krampachtig gedaan wordt over de termen pistool en geweer in deze context. Kijk, als mensen in mijn omgeving vragen of ik nog een wapen heb gekocht dan ben ik ook niet happy.

In deze context, een review van een chestrig, zie ik echt totaal niet in waarom je het niet mag hebben of pistolen en wapens. Volgens mij vergeten we even dat al het materiaal dat we gebruiken qua kleding oorspronkelijk bedoeld was voor het leger en echte wapens. Het feit dat nu veel bedrijven er voor kiezen om wat budgettair interessantere kledingstukken te maken voor de airsoft community, wil nog niet zeggen dat het nu ineens niet meer bedoeld kan zijn voor "het echte werk".

Wat verwacht je dan dat hij roept in zijn review? "Ja hier heb ik grote magazijnhouders en hier kleine voor mijn airsoft replica's"? Het is toch fijn te weten dat er bijvoorbeeld 4 pistool magazijnhouders zijn en 6 voor een geweer/m4? Het mag best concreet zijn.

@LowlandAirsoft: ik vind het een goede review van je, zowel positieve als kritische elementen. Wat ik wel altijd fijn vind bij een review is wanneer het ook werkelijk in het veld getest is. Dus wellicht dat je dat op een later moment nog eens kan toevoegen. Hoe houdt het vest zich na 6 skirms bijvoorbeeld?
1oo7hndrd schreef:Ben het niet altijd met je eens McKai, maar in dit geval... +100%.
McKai

Berichtdoor Jan » vr 18 okt 2013, 09:12

Hey gaat er mij om dat ie op het eind zegt: Ik ga ook geweren en pistolen reviewen :) Prima als ie dat gaat doen natuurlijk! Als het dan maar echte geweren en pistolen zijn.

Er zijn gevallen bekend van politie aan de deur omdat airsofters het over geweren en pistolen hadden in plaats van apparaten of replica's. Het is ook hoe je naar buiten overkomt als community.
Jan

Berichtdoor LowlandAirsoft » vr 18 okt 2013, 09:54

McKai schreef:Ik snap niet waarom er zo krampachtig gedaan wordt over de termen pistool en geweer in deze context. Kijk, als mensen in mijn omgeving vragen of ik nog een wapen heb gekocht dan ben ik ook niet happy.

In deze context, een review van een chestrig, zie ik echt totaal niet in waarom je het niet mag hebben of pistolen en wapens. Volgens mij vergeten we even dat al het materiaal dat we gebruiken qua kleding oorspronkelijk bedoeld was voor het leger en echte wapens. Het feit dat nu veel bedrijven er voor kiezen om wat budgettair interessantere kledingstukken te maken voor de airsoft community, wil nog niet zeggen dat het nu ineens niet meer bedoeld kan zijn voor "het echte werk".

Wat verwacht je dan dat hij roept in zijn review? "Ja hier heb ik grote magazijnhouders en hier kleine voor mijn airsoft replica's"? Het is toch fijn te weten dat er bijvoorbeeld 4 pistool magazijnhouders zijn en 6 voor een geweer/m4? Het mag best concreet zijn.

Dit is ook exact mijn standpunt. Ik vind het ook jammer dat er zo over gedacht wordt. Maar omdat ik begrijp dat het gevoelig ligt binnen de airsoft community in Nederland ben ik wel bereid (met gebrek aan een beter woord) mij aan te passen en ''apparaat'' te zeggen i.p.v pistool en geweer. Ik ga er volgende keer wel op letten in ieder geval. Hoe dan ook, ik denk er eigenlijk precies zo over zoals jij het verwoord.
McKai schreef:@LowlandAirsoft: ik vind het een goede review van je, zowel positieve als kritische elementen. Wat ik wel altijd fijn vind bij een review is wanneer het ook werkelijk in het veld getest is. Dus wellicht dat je dat op een later moment nog eens kan toevoegen. Hoe houdt het vest zich na 6 skirms bijvoorbeeld?

Dankje! kritisch zijn is wel iets waar ik erg op hamer. Ik ben inderdaad van plan na een aantal skirms een evaluatie te doen.

Jan schreef:Hey gaat er mij om dat ie op het eind zegt: Ik ga ook geweren en pistolen reviewen :) Prima als ie dat gaat doen natuurlijk! Als het dan maar echte geweren en pistolen zijn.

Er zijn gevallen bekend van politie aan de deur omdat airsofters het over geweren en pistolen hadden in plaats van apparaten of replica's. Het is ook hoe je naar buiten overkomt als community.

Dat is wel zuur van die gevallen met de politie. Daar was ik nog niet van op de hoogte. Hoe is dat uiteindelijk afgelopen? weet je dat Jan?
Voor volgende reviews ga ik proberen de termen ''pistolen & geweren'' wel anders te verwoorden. Het is dat ik ''apparaat'' zo lullig vind klinken. Ik kan natuurlijk termen als 'sidearm' etc gebruiken. Oh regels! :lol:
LowlandAirsoft

Berichtdoor sven279 » vr 18 okt 2013, 10:17

Om ook mijn reactie te verduidelijken, Het was inderdaad het gedeelte waar hij zei ik ga nog meer geweren en pistolen reviewen waar ik op viel. Ik begrijp best dat je zegt dat er in de chestrig x pistoolmagazijnen kunnen en x m4 mags.
What we've got here is failure to communicate
Some men you just can't reach...
So, you get what we had here last week
Which is the way he wants it!
Well, he gets it!

Civil war- Guns 'n Roses
Strother Douglas Martin, Jr. (March 26, 1919 – August 1, 1980)Movie: Cool Hand Luke (1967)
sven279

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: sc-01 Dboys black(Scar-L);Well MB-04; Wingun 304B CO2; mp5a2 ICS; pps m870 gas shotgun(tactical); Dan Wesson 6" ASG; Glock 18c WE; M4 polarstar jacked

Berichtdoor LowlandAirsoft » zo 20 okt 2013, 21:18

Ik maak even een nieuwe outro voor de video's denk ik :)
LowlandAirsoft

Berichtdoor Teddy » ma 21 okt 2013, 14:48

Nu wordt het toch wel een beetje krampachtig anaal :evil: We zijn het er inmiddels redelijk over eens dat we het in het spraakgebruik beter kunnen hebben over een airsoftapparaat i.p.v. een wapen (hoewel het gezien de tekst van de WWM wettelijk gezien gewoon een wapen is). Om nou de term pistool en geweer ook al te gaan verhullen /castreren gaat me echt veel te ver. Ze omschrijven gewoon de vorm/grootte/ gebruiksdoel van het airsoftapparaat zonder enige uitspraak te doen over airsoftapparaat, echt vuurwapen, waterpistool of geweervormige dildo, voor mijn part.
Teddy

Camouflage: Anything that works

Keer terug naar Kleding & Gear