Airsoft Nederland Review: IMI Defense CQC Holster

BDU's, ACU's, tactische vesten, ghillie suits, communicatie middelen etc.

Moderator: Panda

Airsoft Nederland Review: IMI Defense CQC Holster

Berichtdoor Efraim » ma 07 apr 2014, 08:15

http://youtu.be/RxB5tXeudI4

In deze review bekijken we een CQC holster van IMI Defense
Efraim

Camouflage: Digital Woodland
Replica Collectie: HK M27, HK.45

Re: Airsoft Nederland Review: IMI Defense CQC Holster

Berichtdoor Qui-Gon » ma 07 apr 2014, 14:53

Mooie review, ik heb alleen één ding op te merken. Je hebt je holster wel erg laag hangen, het moet een stuk hoger op je dij, dat zorgt ook voor minder heen en weer schuiven. De loop van je pistool moet op de hoogte van je vingertop zitten wanneer je je arm vlak langs je zij houdt.
Qui-Gon

Camouflage: Multicam
Replica Collectie: VFC 416, TM Glock 17

Berichtdoor RoyalFraggy » ma 07 apr 2014, 14:59

Het ligt in ieder geval niet aan de molle adapter of de holster.
Ik heb hem aan mijn battle belt hangen en die zit muurvast.

Enige opmerking is wel dat ik de P226 variant heb en daar past standaard geen X-Five van Cybergun in zonder modificatie.

Ze zijn wel zeer fijn in gebruik.
RoyalFraggy

Replica Collectie: Van alles

Berichtdoor Efraim » ma 07 apr 2014, 15:14

Als ik ga skirmen dan zet ik e'm zo hoog mogelijk waardoor ik dan ook maar met 1 band vast kan zetten.
Dan nog gaat het holster los zitten, er zit te veel speling op het molle platform waardoor mijn holster loskomt.
Je hebt ook beenplatformen van kunststof waar je het holster op vast schroeft, wellicht dat ik er zo eentje ga proberen.
Efraim

Camouflage: Digital Woodland
Replica Collectie: HK M27, HK.45

Berichtdoor E2-G07NL » ma 07 apr 2014, 16:09

Zet het holster anders vast op je vest, op borsthoogte met de opening naar rechts gedraaid. Dat werkt pas snel ;-)
E2-G07NL
G07 Member

Berichtdoor Qui-Gon » ma 07 apr 2014, 16:38

Efraim schreef:Als ik ga skirmen dan zet ik e'm zo hoog mogelijk waardoor ik dan ook maar met 1 band vast kan zetten.
Dan nog gaat het holster los zitten, er zit te veel speling op het molle platform waardoor mijn holster loskomt.
Je hebt ook beenplatformen van kunststof waar je het holster op vast schroeft, wellicht dat ik er zo eentje ga proberen.

Ah, oké. Ik heb erg goede dingen gehoord over de kunststof platformen, vooral die van Blackhawk en Safariland.

Coos schreef:Zet het holster anders vast op je vest, op borsthoogte met de opening naar rechts gedraaid. Dat werkt pas snel ;-)

In mijn ervaring is op je heup of dij het snelst, bovendien neemt het redelijk veel MOLLE ruimte in. Op je vest werkt goed als je veel in voertuigen zit, maar anders werkt een dij of heup het best. (dat is wat ik en nog redelijk wat anderen op een ander forum vinden IIG) Ik heb ook veel goede dingen gehoord over de Safariland met UBL mod, dat zit iets boven de hoogte van een dij holster en onder die van een heup holster, zodat je gewoon pouches op de cumberbund van je vest kan doen die dan niet in de weg van je draw zitten.
Qui-Gon

Berichtdoor globemaster » ma 07 apr 2014, 17:05

Qui-Gon schreef:
Efraim schreef:Als ik ga skirmen dan zet ik e'm zo hoog mogelijk waardoor ik dan ook maar met 1 band vast kan zetten.

Ah, oké. Ik heb erg goede dingen gehoord over de kunststof platformen, vooral die van Blackhawk en Safariland.

Coos schreef:Zet het holster anders vast op je vest, op borsthoogte met de opening naar rechts gedraaid. Dat werkt pas snel ;-)

In mijn ervaring is op je heup of dij het snelst, bovendien neemt het redelijk veel MOLLE ruimte in. Op je vest werkt goed als je veel in voertuigen zit, maar anders werkt een dij of heup het best. (dat is wat ik en nog redelijk wat anderen op een ander forum vinden IIG) Ik heb ook veel goede dingen gehoord over de Safariland met UBL mod, dat zit iets boven de hoogte van een dij holster en onder die van een heup holster, zodat je gewoon pouches op de cumberbund van je vest kan doen die dan niet in de weg van je draw zitten.

Dit holster heb ik ook in mijn bezit voor een real steel Glock 17. geplaatst op mn borstplaat van mn plate carrier. geen beweging in te krijgen. Tevens is dit wel een van de snelste draw methoden. Het pistool hoef je dan maar te draaien en je armen uit te strekken ipv uit het holster omhoog brengen.
globemaster

Replica Collectie: We M16A5

Berichtdoor mildata » ma 07 apr 2014, 20:31

Qui-Gon schreef:
Efraim schreef:Ah, oké. Ik heb erg goede dingen gehoord over de kunststof platformen, vooral die van Blackhawk en Safariland.

IMI heeft een eigen beenplaat van kunststof waar het holster met een schroef op vast zit. Je gaat deze niet zomaar op een BH of SL beenplaat zetten. Andere bevestiging.
De MOLLE beenplaat die je nu gebruikt is niet bedoeld voor een holster maar voor pouches.
mildata
Nassau03 Team Member

Camouflage: woodland MC Desert
Replica Collectie: G&P C8A1GD, VFC HK416CQB, KSC Glock17

Berichtdoor 1oo7hndrd » ma 07 apr 2014, 23:07

Om maar met de deur in huis te vallen...
Haal de volgende keer je vinger van de trekker als je toch niet gaat schieten.!

Verder wel een aardige review, ik heb zelf nu 2 IMI holsters een voor mijn 1911 en een voor mijn PPQ.
Het grote voordeel is gewoon dat je je sidearm er alleen uit krijgt door de vergrendeling in te drukken.
Hierdoor blijft je sidearm gewoon goed in je holster zitten tijdens de skirm. Verder zit hij stevig in het holster waardoor hij niet heen en weer zwiept. Standaard worden ze geleverd met een heup adapter die je over je broek riem kunt klikken, zelf gebruik ik de molle adapter en die zit echt strak in je molle webbing, hem er in krijgen is al een ramp, er uit... dat kun je zelf wel bedenken maar daar gaat het ook om, je wilt je sidearm tenslotte niet in het kreupelhout verliezen. Nadeel, er past maar een type AA in en dan alleen AA's die aan de buitenkant (lees trekker beugel en slide) het zelfde zijn als de RS. Wil je een andere sidearm meenemen dan moet je van holster wisselen. Wil je er een airsoft custom in stoppen haal dan je vijltjes maar te voorschijn want dan ben je wel even bezig. Mijn conclusie, prima holster, licht, stevig, goede grip en is op veel verschillende manieren op of aan je gear te bevestigen. Enige nadeel misschien, alleen beperkt tot 1 model sidearm.
Opinions are just like assholes, every one has one.
STFU DADAFA.
IAPS heeft net zoveel met skirmen te maken als een koe met knikkeren.
(The world according to Bart)
1oo7hndrd
S.T.F.U. Member

Camouflage: Vegetato & ATACS-FG
Replica Collectie: VSR-10 G-SPec (TM), Colt M15 MOE (King Arms), M9A1 dual (KJW)

Berichtdoor Qui-Gon » di 08 apr 2014, 11:58

mildata schreef:IMI heeft een eigen beenplaat van kunststof waar het holster met een schroef op vast zit. Je gaat deze niet zomaar op een BH of SL beenplaat zetten. Andere bevestiging.
De MOLLE beenplaat die je nu gebruikt is niet bedoeld voor een holster maar voor pouches.

Ik weet het, maar aangezien de BH en de IMI erg vergelijkbaar zijn, zullen ze wel ongeveer even goed blijven zitten.

globemaster schreef:Dit holster heb ik ook in mijn bezit voor een real steel Glock 17. geplaatst op mn borstplaat van mn plate carrier. geen beweging in te krijgen. Tevens is dit wel een van de snelste draw methoden. Het pistool hoef je dan maar te draaien en je armen uit te strekken ipv uit het holster omhoog brengen.

Maar als je van je armen naar beneden je pistool wilt pakken moet je van onder naar boven, en is het dus sneller, want dan kan je met één vloeiende beweging langs je holster gaan en je pistool pakken, IPV eerst naar je borst gaan en dan je arm opzij te doen.
Qui-Gon

Volgende

Keer terug naar Kleding & Gear