Drop leg holster

BDU's, ACU's, tactische vesten, ghillie suits, communicatie middelen etc.

Moderator: Panda

Drop leg holster

Berichtdoor aacj » wo 17 sep 2014, 17:34

Hallo,
Kan er iemand vertellen hoe het zit met zo'n kunstof (serpa) holters
en de eventuele slijtagesporen die ze toebrengen op de AA's
aacj

Re: Drop leg holster

Berichtdoor Baloth » wo 17 sep 2014, 22:28

Kunststof holsters zijn vaak een gewilde upgrade voor je secondary AA omdat het je tijd gaat schelen om je AA gevechtsklaar te hebben. Bij zo'n cordura dropleg heb je vaak het probleem dat je eerst een drukknoop los moet trekken, dan een klittenband strapje moet verschuiven of lostrekken en dan je AA nog eens moet trekken vanuit een vrij lage positie. Ben je al 2 seconden verder, hoop dat je er geen nood bij hebt.
Bij kunststof holsters is het gewoon handig om als je je trigger finger toch al langs de slede hebt even die knop in te houden en dan je secondary te trekken. (ik speel zelf met een IMI USP Compact holster, past perfect)
Denk voornamelijk aan wat voor functie het aan moet voldoen. Waarom zou een "operator" een dropleg gebruiken i.p.v. een polymer. Is het een hoge prioriteit om je secondary voor handen te hebben? Speel je close quarters? Lig je vaak? (borst holster is hierbij erg handig)
Die slijtage is gewoonweg hard object tegen hard object. Kan een minpunt zijn voor mensen die van hun trademarks houden, ik vind het gewoon natuurlijke slijtage en de beste battleworn look die je kan simuleren is door het AA gewoon te gebruiken. En zo erg slijt het ook weer niet.

Je moet wel even opletten of je merk ook een licentie heeft voor het apparaat, vaak hebben ze dan realistische afmetingen en passen ze. Soms moet je wat knutselen om je AA er in te krijgen omdat je bijvoorbeeld een WE G17 in een IMI G17 holster wil stoppen. (WE heeft geen Glock licenties en het apparaat valt groter uit als de pasvorm van het holster) Sommige merken hebben dan weer geen licenties maar doen gewoon hun best om het apparaat zo realistisch mogelijk te maken door op de afmetingen te letten.

Andere mogelijkheden voor secondary holsters zijn een pistol pouch en zelfs een doodgewone M4 magazine pouch. Vind ik persoonlijk één van m'n favorieten. Goed beveiligd dus valt er niet zomaar uit en makkelijk bereikbaar.
Wat ik ook wel eens zie zijn rechtshandige mensen die hun secondary aan hun linker kant hebben zodat ze terwijl ze hun primary laten zakken met hun linkerhand direct naar hun secondary kunnen grijpen en gevechtsklaar zijn.

Geloof dat ik alles en meer wel zo'n beetje opgenoemd heb zo. :)
Baloth

Camouflage: Whatever works.
Replica Collectie: USP Compact, 1911 MEU, 2x M4, ARX160, Masada, AR57

Berichtdoor aacj » do 18 sep 2014, 16:08

Mooie reply, dank je wel.
iets meer concreet , ik wil nl deze Army R28 http://shop.ehobbyasia.com/media/catalo ... 1_mark.jpg
in zo'n holster van ACM stoppen http://www.ebairsoft.com/holster-platef ... -2169.html
zal me qua compabiliteit nog wat moeten verdiepen denk, gebruikssporen, slijtage hoort er idd wel wat bij ja
en de markings zijn er op deze Army replica echt in geslagen dus die gaan wel niet verdwijnen
aacj

Berichtdoor Schnitzelbakker » do 18 sep 2014, 16:41

Wat ik wel kan zeggen over die specifieke ACM holster is dat hij niet optimaal past met mijn KWA M1911. Die moet je er echt in duwen en uit trekken omdat de holster net te klein is maar wel kan vervormen. Met IMI 1911 holsters die ik ook heb is dit niet het geval.
Schnitzelbakker

Replica Collectie: Tja...

Berichtdoor Baloth » vr 19 sep 2014, 23:01

Wil daar het volgende nog op zeggen. Schnitzelbakker heeft een M1911 variant zonder rail, jij hebt daarintegen een M1911 met rail op het oog. Houd daar ook rekening mee. Ik denk dat voor jou dit dus helemaal niet gaat passen zonder modificatie.
Baloth

Berichtdoor Schnitzelbakker » za 20 sep 2014, 09:16

Baloth schreef:Wil daar het volgende nog op zeggen. Schnitzelbakker heeft een M1911 variant zonder rail, jij hebt daarintegen een M1911 met rail op het oog. Houd daar ook rekening mee. Ik denk dat voor jou dit dus helemaal niet gaat passen zonder modificatie.

Heel goed punt. Ik heb de holster er bij gepakt en die vorm gaat inderdaad geen rail toelaten
Schnitzelbakker

Replica Collectie: Tja...

Berichtdoor aacj » za 20 sep 2014, 11:55

thanks for jullie goeie reply's en info reeds ;)
aacj

Berichtdoor Baloth » za 20 sep 2014, 21:41

Geen probleem, daar zijn we voor! :)
Baloth

Berichtdoor aacj » zo 21 sep 2014, 09:18

ondertussen nog wat verder gegoogled, en blijkbaar is het idd niet eenvoudig een passende polymer
holster te vinden, zeker de Army replicas zouden ruim bemeten zijn, en dan heb je nog de rail.
begin ondertussen te overwegen zelf een Kydex holster te gaan maken.
aacj

Berichtdoor Flash » zo 21 sep 2014, 11:48

mijn advies: Zoek een Real steel serpa voor een 1911 op ebay, kost je rond de 30-40 eu en je wil nooit meer anders. replica zit er wss perfect in en de drawspeed is supersnel
Flash

Camouflage: Guccicam
Replica Collectie: Systema PTW, Salient arms international TM g17

Volgende

Keer terug naar Kleding & Gear