Valken Sierra en/of Voodoo tactical thermal goggles

BDU's, ACU's, tactische vesten, ghillie suits, communicatie middelen etc.

Moderator: Panda

Valken Sierra en/of Voodoo tactical thermal goggles

Berichtdoor Infamouse » wo 11 maart 2015, 16:05

Ik vroeg mij af of iemand hier op het forum ervaringen heeft met 1 van deze of beide goggles.

ik heb zeer veel last van fogging bij mijn huidige bril en wil graag overstappen naar goggles maar heb ook geen zin om 180 euro uit te geven voor turbofan's van ess of revision. nu kwam in de Valken Sierra tegen en de Voodoo tactical goggles die beide als het goed is thermal lenses hebben. nu zou dit moeten helpen tegen het foggen. nu kan ik wel een enkele review vinden maar voor de positieve reviews vind ik ook weer een negatieve review.

alvast bedankt.
Infamouse

Camouflage: NL DPM en Multicam
Replica Collectie: A&K Masada Dark earth, ASG Scorpion Evo 3a1, Stark Arms G17, JG Bar10, Walther PPQ M2

Re: Valken Sierra en/of Voodoo tactical thermal goggles

Berichtdoor Archangel-17A » wo 11 maart 2015, 16:26

Alle brillen, goggles etc beslaan onder de juiste omstandigheden. Staar jezelf niet blind op beloftes die fabrikanten maken over hun brillen.
Archangel-17A

Berichtdoor Reliku » wo 11 maart 2015, 16:46

De beste oplossing tegen foggen is in mijn ervaring gewoon negeren. Op een gegeven moment zit er zo veel fog op je bril dat het verandert in kleine druppeltjes en dan heb je er praktisch geen last meer van.

Als je 't ding af blijft doen en de condens weg veegt dan begint het vrolijk opnieuw te ontstaan dus blijf je bezig. Als je het negeert heb je er even last van maar daarna verdwijnt het vanzelf.

Werkt op alles wat tegen de ogen aangedrukt zit: safety goggles, ski brillen, video goggles. Zo'n turbofan oid is een andere oplossing maar wel meteen een stuk duurder :P
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor LittleBoeddha » wo 11 maart 2015, 18:35

Ik heb de Valken tactical .. weinig tot geen Fog.
Mijn zoon heeft de Safe Phace Grunt .. ook hier weinig tot geen Fog.
Beiden hebben ruimte tussen het glas en afsluitrubber waardoor fogging nauwelijks gebeurt .. Maar ik zweet ook niet zo veel .. Dit is ook een oorzaak wanneer je gewoon veel zweet, in de kou speelt en warmte uitstraalt etc..
LittleBoeddha

Camouflage: OD/ATAC-FG
Replica Collectie: G&P Custom M4A1/SPR MK12 | KJW G32 OD

Berichtdoor DeltaFox » di 12 mei 2015, 14:21

Een paar dingen over het beslaan van maskers en brillen.
Dat een masker of bril beslaat heeft simpelweg te maken met vochtige lucht (zweet/adem/vochtige omgeving/lucht) dat condenseert op je lens. Ventilatie werkt goed tegen condens daarnaast zijn er ook middeltjes

Goede (psintball-)maskers hebben daarom ook een dubbele lens. Dat scheelt iets in het condenseren. Velen hebben ook een coating aan de binnenkant van de lens. Dat werkt en blijft lang zitten als je er goed mee om gaat. Maar daar doe je max een jaar mee.
Mijn oplossing bij paintball was Dreft.
JA WEL! Dreft heeel dun (nog geen druppel) op je lens smeren. Een paar keer tegenaan ademen zodat er geen waas is en je kunt er 2 uur tegenaan! En dan weer ff insmeren.

De beste tip die ik gehad heb
DeltaFox

Berichtdoor RemboEnRembo » di 12 mei 2015, 16:19

avond van tevoren je bril insmeren met een druppeltje dreft in water of gewoon alleen dreft doet wonderen. Pas na een paar uur begint je bril dan lichtelijk te beslaan en dan is het een kwestie van gewoon even schoon vegen en voila :)
RemboEnRembo

Camouflage: ATAC FG
Replica Collectie: Glock 17, A&K SPR MOD1

Berichtdoor DeltaFox » di 12 mei 2015, 16:31

Kan ook 5 min van te voren. Maakt niet uit
DeltaFox

Berichtdoor RemboEnRembo » di 12 mei 2015, 16:49

Vind ik teveel moeite :lol: ;)
RemboEnRembo

Camouflage: ATAC FG
Replica Collectie: Glock 17, A&K SPR MOD1

Berichtdoor Fl4m3s87 » di 12 mei 2015, 17:04

Er zijn ook wel een paar goede anticondens sprays te verkrijgen. Ik heb geen ervaring met spul voor de auto-industrie en dergelijke, maar het goedje wat wij binnen de brandweer gebruiken voor gesloten chemie- en gaspakken in combinatie met ademluchtmaskers werkt best goed! Het heet meen ik Klar Pilot en is afkomstig van een Duitse firma.

PS: Bij de eerder genoemde paintballmaskers die aan de binnenzijde behandeld zijn met een coating (bijvoorbeeld de V-Force Grill) laat op den duur de coating los. Vooral als je de lens regelmatig reinigt, als is het maar met een doekje, of wanneer deze vochtig is geweest door een regenbuitje. De coating bladert dan echt, en op termijn is het net of je door een bekraste lens zit te koekeloeren. De 'ouderwetse' JT ProFlex's hebben hier minder last van, maar die maken dan ook gebruik van een dubbele lens. De laatste genoemde was dan ook mijn favoriet.
Laatst bijgewerkt door Fl4m3s87 op di 12 mei 2015, 17:13, in totaal 2 keer bewerkt.
Fl4m3s87
Airsoft.nl Moderator

Camouflage: NWU I&II/AOR2&AOR1
Replica Collectie: VFC H&K416 D, TM Sig Sauer P226 E2

Berichtdoor DeltaFox » di 12 mei 2015, 17:05

Of goed voorbereid [WINKING FACE]
DeltaFox

Volgende

Keer terug naar Kleding & Gear