26 Mei - Officer's Mess - Tactical Ops Europe

Hier kan je met teamgenoten en tegenstanders nog napraten over evenementen die geweest zijn.

26 Mei - Officer's Mess - Tactical Ops Europe

Berichtdoor Hogader » ma 27 mei 2013, 00:13

Ook van mij natuurlijk maar gelijk een After Action Report van de skirm waar ik vandaag heen ben geweest:

Introduction
Ik zei in de vorige AAR nog dat ik wel standaard met het zinnetje: "Ook nu weer een AAR van mij na afgelopen event." kan beginnen, maar dat het al wel duidelijk was. Nja dan doe ik dat dit keer niet en zeg ik gewoon dat komende AAR gaat over het event georganiseerd door Tactical Ops Europe (Combatforce) op de locatie Officer's Mess.

Gear
Een CQB locatie ditmaal. Kwa kledingkeuze maakt het dus niet heel veel uit, aangezien alles opvalt/niet opvalt. Wel heb ik ditmaal wederom gekozen voor de TruSpec Vegetato load-out aangezien die mij een week eerder goed was bevallen.

Bij een CQB locatie is een handzaam en korte replica zeer efficient. Ondanks dat mijn Umarex UMP .45 met zijn silencer niet meer heel kort is, was het toch de replica of choice voor dit evenement. Geschoten werd er door mij uitsluitend single shot, daar het een indoor locatie is en ik weet waar mijn bb's terecht komen (aka ik heb al veel minder nodig om iemand te hitten). Het dagje was vrij actief en ondanks de vele pang's heb ik er toch zo'n 600 bb's doorheen gejaagd.

Terrein & Organisatie
Het afgelopen event vond plaats op de locatie welke wordt benoemd met: Officer's Mess. Deze locatie ligt in Edegem, welke onder de rook van Antwerpen ligt. Organisatie was in handen van Tactical Ops Europe.

Voor iedereen die de locatie Officer's Mess niet kennen. De locatie bestaat uit 1 kleiner en 1 lang uitgestrekt gebouw met beide 2 verdiepingen. Aan de begroeing te zien was het al stukken dikker dan op 10 maart, waardoor het zicht tussen beide gebouwen nu wat minder was (hoge bomen). Voor een overzicht van de locatie waar ik hieronder ook naar verwijs is hier een kaartje:

Klik hier voor de originele afbeelding
Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.

Pre game
Antwerpen is niet heel ver rijden vanuit Zuid-Oost Brabant, dus de dag begon weer op een schappelijke tijd. Joost had echter geregeld dat een aantal mensen uit Neerkant ook een dagje met ons mee gingen. Eerst even meeten daarmee en toen via een omweg naar Edegem (A67 afgesloten richting Eindhoven).

In tegenstelling tot de vorige keer op dit terrein wisten we nu duidelijk waar te parkeren, dus bij aankomst konden we ook mooi de auto's neerzetten en met spullen naar de locatie wandelen. Daar omgekleed, afgetikt en tijd om de teams te maken. Samen met een van de huisteams van Tactical Ops Europe konden we de bandjes omdoen.

Game #1
Begonnen werd ditmaal met een simpele team deathmatch variant. Ideaal om bij een CQB terrein wat op te warmen en het terrein wat te beproeven. Spawnen ging met 5, oftewel telkens als er 5 terug bij de spawn waren mochten ze alle 5 weer het spel binnen. Dit gebeurde voor ons deze ronde vanaf Spawn A.

Vanaf de start gelijk met een groepje de 2e verdieping van het lange gebouw gecleared. Een aantal hits uitgedeeld, maar toen we bijna bij de trap aan de overzijde waren werd ik gehit vanuit de 2e verdieping van het kleine gebouwtje. Terug naar de spawn dus. Direct na de spawn gevraagd door een teammate om mee via de weg te lopen, aangezien er daar een aantal tegenstanders gespot waren. Zo gezegd zo gedaan en er werd contact gemaakt. Wat bb vuur heen en weer en toen het ophielt mezelf weer de uithoek van het gebouw in geplaatst. Daar echter kwam ik zo tactisch de hoek om dat ik per ongeluk door een teammate werd neergeschoten. Achja mompelt iets over reflexen.

Ondertussen was de bovenverdieping van het lange gebouw weer in handen van de tegenstander. Zo erg zelfs dat de trap aan onze zijde niet bereikbaar was en je direct gehit zou worden. Besloten wat om te lopen door vanuit onze spawn linksaf te gaan en het stukje woodland aan die kant mee te pakken. Halverwege het lopen mezelf weer in het gebouw gezet en van daaruit via de linkerkant doorgelopen naar de trap aan de zijde van de tegenstander. Daar rustig omhoog gesneakt en al snel had ik zicht op de tegenstanders die ons verhinderden de trap te gebruiken. Een aantal bb's later konden de 2 tegenstanders teleurgesteld echter hun spawn weer opzoeken, want mijn UMP .45 wist ze te raken.

Mezelf hierna maar verplaatst naar het deel achter de trap aan hun zijde. Daar had ik zicht op het kleine gebouwtje en het duurde niet lang voor ik er daar een tweetal uitschakelde. Daarna kon ik zicht houden op een weg die vlak bij hun spawn liep en waar ze geregeld overheen kwamen lopen. In de tijd die toen kwam had ik dus ook menig tegenstander terug naar de spawn gestuurd.

Na een tijdje echter zag ik beweging in de bosjes aan de rechterkant van het pad (van mijn kant). Niet genoeg om te beseffen dat ik een paar momenten later prachtig getroffen werd door een bb van een sniper aan de tegenstanders zijde. Dit was ook gelijk het einde van de ronde en al snel zocht de betreffende sniper mij op om mij te complimenteren met het sportief gedrag.

Game #2
Na deze eerste game was het tijd voor iets ingewikkelders. De tegenstander kreeg 2 vlaggen mee welke ze moesten neerleggen in het midden van 2 ruimtes. Aan ons de taak die ruimtes te veroveren en daarna te verdedigen tegen de tegenstander. Vergeten te vermelden was echter dat deze 2 vlaggen eigenlijk niet beide op de 2e verdieping van het lange gebouw mochten liggen. Iets wat logischerwijs dus wel gebeurde, aangezien er dan slechts 2 simpel te verdedigen choke points zijn.

Onze spawn was weer A, maar starten gebeurde bij B dit keer. Direct na het startsein via de weg richting het uiteinde van de L in het grote gebouw. Daar het gebouw binnen gelopen met een groepje. Doorgestoomd tot het grote deel van het gebouw en toen was het duidelijk dat de tegenstanders zich opgehoopt hadden op de 2e verdieping.

Mezelf daarna maar vanuit punt A via de linkerkant van het grote gebouw verplaatst naar de trap aan de zijde van de safety. Daar aangekomen al iemand weten uit te schakelen waarvan zijn benen duidelijk zichtbaar waren terwijl hij de trap verdedigden. Een classic rooky mistake hier daar ik hem kon uitschakelen zonder dat hij mij kon zien. (als je verdedigd wil je juist het tegenovergestelde). Niet veel later volgde een 2e en 3e. Ondertussen dat ik de trap onder schot hield ook nog tijd gevonden door te lopen aan de linkerkant van de gang en aan het eind wat gespawnde tegenstanders terug naar af gestuurd. Ook nog 1x een tegenstander die het kleine gebouw wilde betreden teleurgesteld met een bb.

Hierna nog een 2tal tegenstanders gehit die dezelfde rooky mistake maakten door niet te wachten op mij, maar zelf te gaan kijken. Helaas mocht ik na dit een bb ontvangen van een medespeler, daar deze dacht dat ik een tegenstander was. Achja shit happens en terug naar de spawn.

Bij de spawn aangekomen mocht ik gelijk weer door (ik was de 5e speler). De overige 4 gelijk meegenomen via de rechterkant om weer uit te komen op dezelfde positie. Hier wist ik weer 1 persoon uit te schakelen op wederom dezelfde plek. Mijn rekenkunsten vertelden me dat er niet heel veel tegenstanders meer boven konden zitten, immers had ik er al een groot deel naar beneden zien komen en niemand terug omhoog zien gaan.

Besloten dus wat actie te ondernemen en de trap omhoog te gaan. Een groepje van in totaal 4 a 5 man geregeld en de trap opgelopen. Ik als 2e en al gauw werd onze pointman gepanged. Nu was het mijn beurt en ik kon de dader van deze pang terugpakken. Er vlogen toen echter bb's vanuit het kleine gebouw richting ons, dus ik besloot snel door te lopen. Dit was helaas niet de slimste beslissing daar er nog 2 tegenstanders mij op stonden te wachten.

Ik was dus af, maar de personen die mij volgden wisten deze tegenstanders uit te schakelen. Na de spawn wederom hetzelfde liedje. Via rechts naar de trap aan de andere kant. Daar omhoog en proberen de weg naar onze trap te clearen. Wat meer vaart erin gezet, maar jammer genoeg werd ik off guard gepakt door een pang. Mijn overige teammates volgden echter dus we moesten het zo hebben.

Wederom gespawned en een groepje meegenomen op de gebruikelijke route. Ditmaal wederom naar boven en aangekomen bij de trap aan onze zijde. Daar de laatste tegenstanders uitgeschakeld en de 2 vlaggen gelocaliseerd. Nu begon dus het defenden van deze objectives.

Een goed punt bemachtigd en cover geplaatst. Daar een paar hits gescoord van mensen die via de trap omhoog kwamen, en verder gebeurde er niet veel spannends. Mission Succesfull in ieder geval. Na het eindsignal dus ook even de 2 vlaggen ingeleverd.

Game #3
Na de lunchpauze was het tijd voor iets wat sterk lijkt op Domination. Over het gehele terrein waren 5 staven met standaarden geplaatst (achter spawnpunt B, uiteinde L vorming, Kleine gebouw, Grote gebouw beneden en grote gebouw boven). Het doel was zoveel mogelijk van deze staven met jou kleur omhoog te krijgen.

Na de start als een malle gesprint om te moeilijkste proberen te pakken. Oftewel na start van spawnpunt B gelijk gesprint naar het grote gebouw en via de trap naar boven. Daar contact gelegd met de tegenstander voordat deze de staaf met hun kleur naar boven konden plaatsen. Goeie actie dus want nu konden we iig wat tegenstand bieden. Helaas werd ik echter vrij snel getroffen na een bb strijd en kon ik weer naar de spawn.

Na de spawn de beneden gedeelte van het grote gebouw zover veiliggesteld dat we de staaf voor ons team konden plaatsen. Daarna even gaan kijken in het kleine gebouwtje. Vanuit daar een 3-tal tegenstanders op de 2e verdieping van het grote gebouw afgetikt en mezelf ook weer daarnaartoe verplaatst. Daar aangekomen hadden we contact met de overzijde (trap aan spawnpunt A). Na wat bb uitwisselingen kwam er plotseling een tegenstander vanuit onze rug. Terug naar de spawn dus.

Na de spawn weer vol gas richting de bovenverdieping van het grote gebouw. Daar was het nog even wat bb's uitwisselen, maar daarna konden we de gehele verdieping innemen. Hier even de staaf goedgezet en we hadden dus zo'n 4 van de 5 posities in bezit. Hier heb ik daarna een massa defense neergezet met 1 teammate meer. Samen hebben we de trap aan de spawn van hun voor een lange tijd vastgezet. Ze durfden zelfs niet eens meer te proberen omhoog te komen :P.

Het vasthouden van deze positie duurde tot en met het eindsignaal en ook deze ronde werd met een 4 van de 5 veroverde posities gewonnen.

Game #4
Het was ondertussen tijd voor Game 4. Ditmaal waren er 3 vlaggen neergelegd in het gebouw. Het doel was zo veel mogelijk vlaggen te verzamelen, in een ruimte naar keuze te leggen en deze te verdedigen. Er lag een vlag in het kleine gebouw en aan weerszijde van de 2e verdieping in het grote gebouw.

Na de start bij spawn B een sprintje gezet richting het grote gebouw. Daar gelijk de trap op met 2 man. Cover gekregen van de teammate en de vlag gepakt. Het gewoon aflopen van de trap was echter niet meer mogelijk. Zwaaiend met de vlag iemand zover gekregen om precies onder mij aan het raam te gaan staan, waarna ik de vlag naar beneden kon gooien, zodat hij hem naar de afgesproken positie kon brengen. Zo gezegd, zo gedaan en de 1e vlag was secured. Ook de vlag in het kleine gebouw was gelijk van ons en zo hielden we al snel 2 van de 3 vlaggen in handen.

Eenmaal de vlag gedropt te hebben naar beneden kwam ik er wel achter dat ik nog steeds geen magazijn in de UMP .45 had gedaan. Gelukkig ook nog geen schot hoeven lossen :P. Magazijn erin gepleurt en time to engage. Met een kort sprintje een hokje verder gekomen en vandaaruit een 1 a 2 man gehit. Gelijk doorgelopen naar het volgnede hokje door een gat in de muur. Toen ik echter daar op iemand stond de schieten die buiten stond werd ik met een AK op mijn tenen getikt. Pijnlijke hit, maar gelukkig hadden we al een mooie voorsprong.

Na de spawn weer terug richting de trap aan onze zijde gelopen. Daar echter besloten op de beneden verdieping via de links van de gang in het midden richting de tegenstander te gaan. Links naast mij vergezeld door een stel teammates in het buiten deel. Zij werden onder vuur genomen door een tweetal tegenstanders. Al pushend naar voren hadden deze tegenstanders echter niemand in het gebouw zelf verwacht en daardoor kon ik ze relatief eenvoudig beide uitschakelen.
Via de linkerkant verder doorgelopen en zodra ik zicht had op de trap gelijk iemand gehit. Een kamertje verder gelopen en de volgende die op de trap stond was de sjaak. Op dat moment kwam een gehitte tegenstander omlaag. Mijn Q om naar boven te lopen om de tegestander zwaar te verrassen. Dit was gelijk een van de, zo niet de mooiste, actie van de dag.

Eenmaal bovenaan de trap keek ik naar links en zag ik er gelijk 3 zitten met de rug naar mij toe. 1 Pang en 3 bb's later waren deze verleden tijd. Gelijk draai ik me naar richting de andere kant en weet ik met 2 bb's een lopende tegenstander uit te schakelen door een deuropening. Ik loop nog wat verder en kan aan de linkerkant een 5e tegenstander uitschakelen. Met een PANG schakelde ik een 6e tegenstander uit. Helaas was de actie niet volmaakt, daar er nog 1 tegenstander zichzelf verschanst had in een stuk cover en mij eruit PANG'de. Jammer, maar de actie was zowiezo geslaagd daar een groot deel van ons team nu zeer makkelijk vanuit de andere kant door konden stomen (er was immers nog maar 1 tegenstander over).

Na mijn spawn kwam ik onze teammates dan ook al tegen bij het kleine gebouw en met de vlag. Top actie dus en we hadden dus nu alle 3 de vlaggen in ons bezit. Na een stukje defenden van dei vlaggen werd er afgeblazen en was het een flawless victory in mijn ogen :P.

Game #5
Als laatste werd er afgesloten met een potje Team Deathmatch. Dit begon heel simpel, maar zodra de toeter zou luidden (in de game zelf) zou het betekenen dat iedereen nog maar 1 leven had. Af betekende dus aan het einde opruimen en omkleden.

Na het startsein van deze ronde zat het al snel vast. Slechts een handje vol mensen aan onze kant probeerde telkens iets te forceren. Precies dat handje vol mensen datje ook telkens bij de spawn zag. Tja als de rest campeert als een malle, dan ga je sneller dood als je probeert te forceren.

Na een tijdje echter vanaf spawnpunt B over de weg richting het einde van de L van het grote gebouw gelopen. Daar met een groepje het deel ingenomen en flink wat hits kunnen maken op tegenstanders. Mezelf daar verborgen in de schaduw (donkere ruimte, terwijl ik kijk naar lichte ruimte), waardoor de tegenstanders geregeld geen idee had waar het vandaan kwam.

Na een tijdje klonk het signaal. Een 2 a 3-tal probeerde het nog in onze rug te komen, maar deze konden allemaal omkleden. Na dit zag het er naar uit dat er nog maar een paar van die camperende mensen over was. Al lopend door de onderverdieping van het gebouw stuitte ik dus ook op zo'n tegenstander en ik kon dus gaan omkleden. Nog voordat ik bij de safety was, werd er echter al een eindsignaal gegeven.

After Game
Het was nu echt einde dag. Omkleden dus en daarna nog even met Chris (organisatie) een buurtje gemaakt omtrent een toekomstig terrein in Sevenum en zijn plannen. Een bedankje er natuurlijk ook uitgedaan en het was tijd om te vertrekken richting huis.

Op de terugweg logischerwijs weer langs de Mc D. en hierna ging de reis huiswaarts. Tot zo ver het dagje skirmen.

Conclusie
Het was een dagje waarin ik veel hits heb kunnen scoren, maar er zelf gelukkig niet veel heb hoeven te incasseren. Door het aantal nieuwelingen op dit terrein en het feit dat CQB best wel een chaos kan zijn was het soms wel een chaos met friendly fire. Echter voordelig in deze was dat het nieuwelingen waren en hun aim niet helemaal 100% was, daar we dus al vaak FRIENDLY konden roepen voordat we gehit werden.

Gedurende alle rondes hebben we de objectives weten te winnen en ook gedurende al deze rondes stond ik aan de fundatie van de doorbraak die deze overwinning bezorgde. Prachtig dus...

Pro's
- SHAT for Objective!
- Lekkere UMP gameplay
- Mooie acties!
- Volledige pwnage

Con's
- Friendly Fire incidents

Ik zal heus nog wel iets vergeten, maar het is weer een hele waslijst aan regels geworden. Beeldmateriaal komt spoedig op de aangegeven HGDR Entertainment kanalen.
Eigenaar van het HGDR Entertainment Youtube channel. Subscribe nu en blijf op de hoogte van alle laatste video's: Subscribe!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie je mij de term "replica('s)" gebruiken, dan bedoel ik daar wettelijk gezien "Airsoft Apparaten" mee. (Tenzij anders vermeld)

Disclaimer: Ik heb geen persoon van het recht, dus neem mijn posts nooit als waarheid aan!
Hogader

Camouflage: Marpat, Vegetato, Kryptek
Replica Collectie: VFC Scar-H, Umarex UMP .45 /w Silencer, G&G M14 EBR, D-Boys KAC PDW, Cyma CM045a, AGM Shotgun Short 003

Re: 26 Mei - Officer's Mess - Tactical Ops Europe

Berichtdoor CerberaSagaris » ma 27 mei 2013, 09:07

Was bij jullie ook spawn B in die oude fietsenstalling? Toen wij er waren "tijdje terug alweer " met AEL werd er veel geklaagd over spawnkilling. Mijn inziens zouden die spawnpunten beter gekozen worden eerlijk gezegt.
Afbeelding
Actual battlefootage: Killzone -BIA, The officers mess -BIA
CerberaSagaris

Camouflage: UCP ACU/ OD, NL DPM/ OD
Replica Collectie: Bolt B4A1 BRSS +mods, We M92 Beretta, Cyma MP5

Berichtdoor Hogader » ma 27 mei 2013, 10:24

CerberaSagaris schreef:Was bij jullie ook spawn B in die oude fietsenstalling? Toen wij er waren "tijdje terug alweer " met AEL werd er veel geklaagd over spawnkilling. Mijn inziens zouden die spawnpunten beter gekozen worden eerlijk gezegt.

Jup, alleen hadden wij daar totaal geen last van. Af en toe iemand die schoot vanaf die weg, maar er waren genoeg wegen om dat te ontwijken. Bovendien ben ik niet heel vaak bij die spawn geweest, dusja :P
Eigenaar van het HGDR Entertainment Youtube channel. Subscribe nu en blijf op de hoogte van alle laatste video's: Subscribe!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie je mij de term "replica('s)" gebruiken, dan bedoel ik daar wettelijk gezien "Airsoft Apparaten" mee. (Tenzij anders vermeld)

Disclaimer: Ik heb geen persoon van het recht, dus neem mijn posts nooit als waarheid aan!
Hogader

Replica Collectie: VFC Scar-H, Umarex UMP .45 /w Silencer, G&G M14 EBR, D-Boys KAC PDW, Cyma CM045a, AGM Shotgun Short 003

Berichtdoor 1oo7hndrd » ma 27 mei 2013, 19:28

Man....
Weer een UITSTEKENDE AAR.
2 Duimen omhoog. :D
Opinions are just like assholes, every one has one.
STFU DADAFA.
IAPS heeft net zoveel met skirmen te maken als een koe met knikkeren.
(The world according to Bart)
1oo7hndrd
S.T.F.U. Member

Camouflage: Vegetato & ATACS-FG
Replica Collectie: VSR-10 G-SPec (TM), Colt M15 MOE (King Arms), M9A1 dual (KJW)

Berichtdoor Hogader » wo 29 mei 2013, 19:16

En de volgende video is alweer klaar. Het gaat hierbij om een video van afgelopen zondag (26 mei) op Officer's Mess. Een skirm georganiseerd door Tactical Ops Europe (Combatforce).

Ik heb dit filmpje gemaakt voor mijn beelden van 19 mei, daar dit beeldmateriaal nauwelijks edit werk nodig had. Het filmpje toont een van de games die op deze dag gespeeld werd. Ons doel was 3 vlaggen te cappen en die te bewaken in een kamer naar keuze. De tegenstander had hetzelfde doel.

Bekijk het filmpje hier (en selecteer natuurlijk 1080p / Subtitles available for all English viewers):

(ff wachten tot hij klaar is geprocessed)

Bekijk hem gegarandeerd tot na de 8e minuut. Je zult niet teleurgesteld worden...

Wil je als eerste op de hoogte zijn van mijn nieuwe video's? Like dan mijn Facebook pagina: https://www.facebook.com/pages/HGDR-Entertainment/349253878514447?fref=ts

Of subscribe op mijn youtube kanaal:
http://www.youtube.com/user/HGDRentertainment

Hogader

Keer terug naar After Action Reports