NABV keuvel hoekje.

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Re: NABV keuvel hoekje.

Berichtdoor Toothpick » di 09 apr 2019, 14:28

Je moet een goede vriend/kennis hebben die wel naar de leden wil luisteren en in aantocht voor de verkiezingen goed bekend moet zijn bij airsofters zodat er op hem/haar gestemd wordt. En zo kun je alsnog indirect proberen er weer een stijgende lijn van te maken.
Maar pas op, ze hebben/willen nieuwe leden aan een "onderzoek" onderwerpen (waarschijnlijk dat je netjes doet wat bestuur wil). Slaag je niet voor het onderzoek dan kom je niet in de ledenraad
Website:http://www.toothsquad.nl/
FB: facebook.com/toothsquad.airsoftteam

Datum me lumen oculorum meorum ne cadas in somno mortis.
Ne dicat inimicus meus: "ego habe potestatem circa eum"
(latijns ps 13)
Toothpick

Camouflage: MTP (GB)
Replica Collectie: L85A1+granaatwerper, L86LSW, L85 AFV, M92.

Berichtdoor Reliku » wo 10 apr 2019, 13:02

Toothpick schreef:Je moet een goede vriend/kennis hebben die wel naar de leden wil luisteren en in aantocht voor de verkiezingen goed bekend moet zijn bij airsofters zodat er op hem/haar gestemd wordt. En zo kun je alsnog indirect proberen er weer een stijgende lijn van te maken.
Maar pas op, ze hebben/willen nieuwe leden aan een "onderzoek" onderwerpen (waarschijnlijk dat je netjes doet wat bestuur wil). Slaag je niet voor het onderzoek dan kom je niet in de ledenraad

Inderdaad. Er gaat een soort selectie plaats vinden voordat mensen zich verkiesbaar kunnen stellen. Waarschijnlijk precies dat....
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor MIO » do 18 apr 2019, 09:34

Toothpick schreef:waarschijnlijk dat je netjes doet wat bestuur wil

Reliku schreef:Waarschijnlijk precies dat....

Negatieve geruchten verspreiden draagt niet bij aan de bevordering van de Airsoft in Nederland. Jullie weten niet wat het inhoud en gaan er door jullie sceptische houding vanuit dat het iets kwalijks is. Beter vraag je wat die selectie procedure inhoud. Op die vraag kan ik het volgende antwoorden.

De selectie procedure zal door een commissie worden gehouden. Deze commissie zal bestaan uit verschillende mensen uit de vereniging. Hoofddoel van de selectie is om te kijken of iemand geen conflicterende belangen heeft met de functie als ledenraadslid. Zoals het zijn van een organisator of handelaar. Voor die groep zullen aparte zetels worden gereserveerd. Door deze selectie wordt voorkomen dat de ledenraad niet geheel wordt overgenomen door commercie. Iets dat gemakkelijk kan gebeuren omdat organisatoren en handelaren een groot bereik hebben binnen de Airsoft community.

Hoe denk je nu over deze selectie procedure?
MIO

Berichtdoor MIO » do 18 apr 2019, 09:39

Reliku schreef:Maar hoe moet ik nou in vredesnaam die gewichtslimiet teruggedraaid krijgen? Lullig.

Kun je uitleggen wat je graag anders ziet in de nieuwe regelgeving en waarom je dat zou willen of beter zou zijn?
MIO

Berichtdoor Meppie » do 18 apr 2019, 10:26

MIO schreef:
Reliku schreef:Maar hoe moet ik nou in vredesnaam die gewichtslimiet teruggedraaid krijgen? Lullig.

Kun je uitleggen wat je graag anders ziet in de nieuwe regelgeving en waarom je dat zou willen of beter zou zijn?

Kun je allemaal hier terug lezen --> viewtopic.php?f=8&t=15504
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Berichtdoor Meppie » do 18 apr 2019, 10:41

@MIO - de selectie procedure moet alleen en dan ook alleen ervoor zorgen dat die mensen die zich aanmelden voor de verkiezing tot de Ledenraad voldoen aan het gestelde functieprofiel.
Niets meer en niets minder.

De zetelverdeling is NIET de taak van deze commissie.
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Berichtdoor MIO » do 18 apr 2019, 14:02

Meppie schreef:Kun je allemaal hier terug lezen --> viewtopic.php?f=8&t=15504

Sorry maar in het verwezen topic worden enkel voor en tegens besproken. Wanneer naar de argumenten van de NABV geluisterd wordt is daar naar mijn idee weinig om over te discussiëren. Daarom concreet de vraag wat is precies het bezwaar tegen de nieuwe regels?
MIO

Berichtdoor Meppie » do 18 apr 2019, 14:52

MIO schreef:
Meppie schreef:Kun je allemaal hier terug lezen --> viewtopic.php?f=8&t=15504

Sorry maar in het verwezen topic worden enkel voor en tegens besproken. Wanneer naar de argumenten van de NABV geluisterd wordt is daar naar mijn idee weinig om over te discussiëren. Daarom concreet de vraag wat is precies het bezwaar tegen de nieuwe regels?

Reliku wil niet de Joule-meting gedeelte terugdraaien. Het gaat om die maximum gewicht van de BB dat veel van de snipers graag teruggedraaid zien worden.
Waarom? Omdat het argument/onderbouwing van de NABV niet verder komt dan het woordje "veiligheid" en het behouden van energie. Nou en? Dan wordt de MED voor snipers groter - prima - hadden veel snipers geen probleem mee. Reliku heeft een uitgebreid gesprek gehad en alles tot op het laatste mogelijke detail uitgelegt aan de NABV en de NABV heeft besloten om hun eigen plan te trekken ongeacht de mening van vele ervaren snipers. Dus als de NABV niet naar de snipers luistert - waarom zouden we dan naar de argumenten van de NABV luisteren?

Zie ook onderstaande quote uit een post van Reliku bovenaan op pagina 11 van dit topic.

Reliku schreef:Ik heb vandaag weer uitvoerig zitten discussieren met de ledenraad en om hun argumenten gevraagd. Maar dat ging niet zo makkelijk, bij elk argument dat ik aan droeg werd of het argument genegeerd, of er werd geantwoord met een drogredenering...

Dus... De berekeningen van de expert groep kloppen niet.... De nieuwe regels zijn inconsistent... De argumenten van de voor-stemmers uit de ledenraad zitten vol met drogredeneringen.... ik weet het even niet meer.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Berichtdoor MIO » do 18 apr 2019, 16:07

Uit je verhaal kan ik maar één reden opmaken namelijk dat 'men' met zwaardere bb's wil schieten. Wat dan als doel heeft een verder bereik te hebben. Ik weet zeker als er geen zwaardere bb's bestonden dan .4g er geen onvertogen woord over zou zijn gevallen. Net zo goed als dat nu ook niet in de assault klasse wordt gedaan waarbij ook een grenswaarde aan het gewicht is gesteld maar waar niemand moeite mee heeft omdat niemand met hogere gewichten speelt in deze klasse. 10 jaar lang speelden snipers met gewichten als .25g en .3g en nu kunnen ze door deze 'beperking' ineens niet meer het voordeel van een sniper halen!? Lijkt me sterk.

Het simpelweg ophogen van de MED slaat nergens op. De expertgroep heeft het al opgehoogd naar 25m maar aangezien mensen al geen 5m kunnen inschatten is 25m helemaal natte vingerwerk. Daarnaast moet je ook rekening houden met het geven dat snipers onder stres of reflex de fout kunnen maken toch te dichtbij kunnen schieten.

Je reactie "nou en?" op het argument veiligheid vind ik wel opmerkelijk. Ik neem aan dat jij ook veilig wil Airsoften en het bewust dan wel onbewust toebrengen van onaanvaardbaar letsel wil voorkomen. Dit hangt nu eenmaal samen met de schotkracht van Airsoftapparaten. Vandaar dat daar verscherpte regels voor zijn opgesteld.

Uit de verwijzing naar de quote van Reliku blijkt ook maar weer dat het makkelijk is om aandacht te krijgen voor uitspraken als "berekeningen van de expert groep kloppen niet", "nieuwe regels zijn inconsistent", "vol met drogredeneringen". Sommigen willen ook gewoon niet gefundeerde argumenten horen.
MIO

Berichtdoor Meppie » do 18 apr 2019, 18:01

MIO schreef:Uit je verhaal kan ik maar één reden opmaken namelijk dat 'men' met zwaardere bb's wil schieten. Wat dan als doel heeft een verder bereik te hebben. Ik weet zeker als er geen zwaardere bb's bestonden dan .4g er geen onvertogen woord over zou zijn gevallen. Net zo goed als dat nu ook niet in de assault klasse wordt gedaan waarbij ook een grenswaarde aan het gewicht is gesteld maar waar niemand moeite mee heeft omdat niemand met hogere gewichten speelt in deze klasse. 10 jaar lang speelden snipers met gewichten als .25g en .3g en nu kunnen ze door deze 'beperking' ineens niet meer het voordeel van een sniper halen!? Lijkt me sterk.

De reden dat er zwaardere biologische bb zijn is vanwege de grote vraag daarnaar. Een bedrijf als Hot-Shot of Longbow ontwikkelt niet een 0.40 biologische bb omdat ze zich vervelen. Geen idee dan ook hoe jij er bij komt dat snipers met 0.25 of 0.30 schieten.
Daarvoor schoten veel snipers met 0.43 of 0.45 bb van Longbow of Madbull alleen waren deze niet biologisch afbreekbaar en mochten dus op veel velden niet gebruikt worden.

MIO schreef:Je reactie "nou en?" op het argument veiligheid vind ik wel opmerkelijk. Ik neem aan dat jij ook veilig wil Airsoften en het bewust dan wel onbewust toebrengen van onaanvaardbaar letsel wil voorkomen. Dit hangt nu eenmaal samen met de schotkracht van Airsoftapparaten. Vandaar dat daar verscherpte regels voor zijn opgesteld.

Het aantal gewonden door snipers was minimaal. En bovendien heb je er geen cijfers van bijgehouden dus je kunt dit argument niet onderbouwen.
Je argument rond onaanvaardbaar letsel - daar gaan we weer: veiligheid. Net een echo-put.
Er zijn veel meer manieren om veilgheid te vergroten: eisen aan schoeisel - kniebeschermers - handschoenen - gezichtsbescherming - etc etc alleen is daar niets aan doorgevoerd. Je mag nog steeds op je all-star gympen zonder profiel op een veld verschijnen. Het aantal verwondingen doordat iemand in een bb is gaan knielen, op de vinger is geschoten of de enkel serieus zwaar heeft verzwikt is kennelijk geen veiligheidsrisico volgens de NABV. Correct? Want jullie hebben daar niks aan gedaan.

MIO schreef:Uit de verwijzing naar de quote van Reliku blijkt ook maar weer dat het makkelijk is om aandacht te krijgen voor uitspraken als "berekeningen van de expert groep kloppen niet", "nieuwe regels zijn inconsistent", "vol met drogredeneringen". Sommigen willen ook gewoon niet gefundeerde argumenten horen.

Wil de Ledenraad dan wel naar gefundeerde argumenten luisteren?
Alle gefundeerde argumenten van leden worden tot nu toe genegeerd want (jawel - daar is ie weer) VEILIGHEID!!!

Ieder argument dat ik heb aangedragen wordt door de NABV genegeerd of standaard beantwoord met het woordje "veiligheid". Het is gewoon vermoeiend: dus ja, als iemand als Reliku in de Ledenraad komt dan zal deze datgene doen waarom hij in de ledenraad zit en dat is leden vertegenwoordigen en dus het max bb gewicht proberen te doen laten vervallen. Gewoon omdat hij dan leden vertegenwoordigt.
Meppie
Airsoft.nl Staff

VorigeVolgende

Keer terug naar Airsoft Algemeen