Airsoft spelen op vakantie

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Re: Airsoft spelen op vakantie

Berichtdoor TJairsoft » ma 13 mei 2019, 16:11

@Icarus,

Dank voor de reactie en helder. Ik snap dat het vrijwilligers werk is en dat het niet al je tijd op moet gaan slokken, maar dat is jouw situatie. Het is aan de NABV om hun leden van goede info te kunnen voorzien. Als ik bij een voetbalclub speel en we gaan in het buitenland een wedstrijd spelen, verwacht ik van de voetbal vereniging ook dat ze de juiste info verstrekken met wat ik nodig heb, mee moet nemen en waar ik rekening mee moet houden. Nu is airsoft natuurlijk een andere tak, waarmee heel wat meer regels zijn gemoeid, maar toch verwacht ik op zijn minst wat pasklare info (al dan niet dat ik met eigen inzet die info compleet moet maken, door contact op te nemen met plaatstelijke autoriteiten etc, maar ik snap de TS wel dat hij weinig begrip kan opbrengen voor het feit dat hem weinig tot niets verteld kan worden over zijn vraag, helemaal omdat hij het gevoel kreeg dat ie af werd gescheept. Of dat werkelijk zo is laat ik in het midden, maar aan zijn reactie kon ik wel opmaken dat hij dat gevoel heeft gekregen. Nog een tip van mijn kant, maak een email adres aan binnen de NABV zoals: internationaal@nabv.nl ofzo, waar leden hun ervaring kunnen delen, wat zij hebben doorlopen om in welk land dan ook te kunnen spelen. Ik kan daar bijvoorbeeld mijn ervaring met het spelen in de UK delen. Laat iemand binnen de NABV dat verzamelen, eventueel checken op correctheid (iemand kan namelijk een ervaring hebben, maar heel erg veel geluk hebben gehad met zijn/haar werkwijze, omdat de wetgeving totaal anders was). Zo is er ineens heel veel info beschikbaar en kan die als info, niet als waarheid, naar een lid worden gestuurd als deze een vraag heeft over een desbetreffend land.

Zou dat een werkbaar idee kunnen zijn?
TJairsoft

Camouflage: Dutch Woodland
Replica Collectie: GBB: Tippman M4 (licht geupgrade, HPA)... AEG: APS ASR115 Spyder, GSG 522 SD... Sidearms: Army R29 1911, Blackwater 1911 R2, TM Hi Capa 5.1 black, WE Glock 18C

Re: Airsoft spelen op vakantie

Berichtdoor Meppie » ma 13 mei 2019, 17:45

Via Facebook en een Spaanse airsofter de volgende info:

General rules here are the same as for real guns: travel with them properly stored, without ammo or batteries around, always in a bag or case, never exposed.
We have to register the guns in our home towns, but I doubt that's a requirement if you don't live here.
In case of a police search, declare that you are attending an Airsoft game and that you are carrying replica guns, so there are no surprises
Big games here should have asked you for personal data and procure you with a temporary license for the event. Some don't do that.
FPS rules can change depending on the event, but generally it's 300 for secondaries, 350 for assault rifles, 400 for LMGs, 450 for DMRs and 550 for snipers.
Med start from 5m@300FPS and increase 5m for every 50fps
When I am finished playing against you there is always 0900-0101 to contact someone who cares.
Meppie
Airsoft.nl Staff

Camouflage: Multicam en Marpat
Replica Collectie: M700, L96, Systema --> M110, HK416, M4 TM --> P226

Vorige

Keer terug naar Airsoft Algemeen