Airsoft in de media

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Re: Airsoft in de media

Berichtdoor Renegad3 » di 23 jan 2018, 09:43

'Beetje' een clickbait titel:

Snelle respons team rukt uit voor man met machinegeweer:
http://www.gva.be/cnt/dmf20180122_03314837/snelle-respons-team-rukt-uit-voor-man-met-machinegeweer
How do you shoot the devil in the back?
What if you miss?
Renegad3

Camouflage: Operator Black, US Woodland
Replica Collectie: Glock 18C, ICS cxp 08, Specna Arms SA-B03, KJWorks KP-06, JG Bar-10, DE m58a shotgun, Cyma 357a

Berichtdoor QuickFix » di 23 jan 2018, 11:10

Artikel schreef:Omdat de man volgens onze informatie bij de politie gekend was wegens eerdere inbreuken op de wapenwet

Het ligt in België juridisch iets moeilijker (want een replica is een gewoon toegestaan voorwerp daar) dan in Nederland, maar dan zou ik zeggen dat hij eerder al (of vanaf nu) het recht om een replica te bezitten verspeeld heeft, net zoals je hier (in Nederland) door de NABV uit de club gebonjourd wordt.
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor Marcellus35ad » wo 24 jan 2018, 21:21

Vraag me af waarom de Schotten er bij gesleept worden? ;)
Marcellus35ad

Camouflage: Swiss Alpenflage
Replica Collectie: Specna M16 met M203

Berichtdoor NyteMyre » wo 22 aug 2018, 19:28

Grote politieactie om (airsoft)wapens in Delft

Delft - Een grote politieactie om (airsoft)wapens in de Caspar Fagelstraat woensdagmiddag.

Een jongetje was op bezoek bij vriendjes en zag daar twee wapens in de woning. Het jongetje is zo geschrokken dat zijn ouders de politie hebben gewaarschuwd.

Er werd geen enkel risico genomen en de Caspar Fagelstraat en omliggende straten werden meteen afgezet door agenten in steek- en kogelwerende vesten.

Een onderhandelaar van het arrestatieteam kwam ter plaatse en heeft de man uit de woning 'gepraat'. De man is vervolgens door agenten van de hondenbrigade aangehouden.

Na controle bleek de man een vergunning te hebben voor de airsoftwapens en is hij weer vrijgelaten. De afzetting werd korte tijd later opgeheven en bewoners mochten weer uit en naar hun woning.

Via: https://regio15.nl/nieuws/lijst-weergav ... s-in-delft
NyteMyre

Camouflage: Multicam / CADPAT / Woodland
Replica Collectie: ICS L85

Berichtdoor QuickFix » do 23 aug 2018, 08:16

NyteMyre schreef:
Na controle bleek de man een vergunning te hebben voor de airsoftwapens

Iets met storm en een glas water...

Ik dacht dat komkommertijd alweer was afgelopen, ik vind dit niet echt nieuwswaardig (dit is geen uithaal naar @NyteMyre, maar naar het persbericht zelf overigens). :roll:
Klik hier voor de originele afbeelding
Deze afbeelding is verkleind. Klik op de afbeelding om deze op ware grote te bekijken.

Als je het woord "Airsoftw*" zou vervangen door "Vieze boekjes", dan had niemand zich druk gemaakt.
Overigens wel slordig dat de replica's zichtbaar waren voor buitenstaanders; die regel is er juist om dit soort zaken te voorkomen, dus helemaal vrijuit gaat deze mede-airsofter ook niet... :idea:
Assumption is the mother of all f*ck-ups
QuickFix

Camouflage: Fel-oranje hitvest
Replica Collectie: M16A4, 416D, MP5, Mini UZI, Škorpion vz. 61, PPK/S, PPQ M2, P226, P5, P88, P99 DAO, Browning 1910, M1911A1, M92F/M9, Mauser Hsc, Colt .25, USP Compact

Berichtdoor NyteMyre » do 23 aug 2018, 10:40

Tja, veel politie met kogelvrije vesten aan in een straat, waar natuurlijk de pers op afgaat moet uiteindelijk wel een verhaal opleveren.

Maar buiten dat, vraag ik mij wel af of hier dan iets mee gedaan wordt. Of omdat ie een NABV pas had, dat het allemaal oké was uiteindelijk. NABV zegt natuurlijk wel dat je je replicas in een gesloten kast moet bewaren en uit het zicht van niet NABV-ers.

-edit- Overigens weer zo'n typische reactie hierover op Twitter:

@wileelsing 16 hours ago

Slechte wetgeving onder EU-druk tot stand gekomen en als voetnoot in WWM/RWM gepropt, politie krijgt geen tijd/middelen voor effectieve handhaving. Het wachten is op een fatale vergissing.
NyteMyre

Camouflage: Multicam / CADPAT / Woodland
Replica Collectie: ICS L85

Berichtdoor CyCL0Ne » do 23 aug 2018, 10:51

Dit is wat er letterlijk in de Circulaire Wapens en Munitie 2013 staat :
Punt 2.9.1 Regels ten aanzien van de airsoftsportvereniging
Lid · 3 De verenigingsstatuten bevatten in ieder geval de volgende bepalingen:
Sub G

Een bepaling die eisen ten aanzien van de leden stelt voor plaatsen waar airsoftapparaten zowel bij het lid thuis, als ook elders opgeborgen dienen te worden. Uitgangspunt van de bepaling is dat de bergplaats(en) voor airsoftapparaten voldoende garanties biedt/bieden om te voorkomen dat airsoftapparaten, behoudens in huis uit (inpandig) te voeren test-, (oefen-) en onderhoudsmomenten, terstond voor bedreiging en afdreiging aangewend kunnen worden;
CyCL0Ne

Camouflage: Woodland
Replica Collectie: M4A1-CDTW1/ICS M4 S.I.R. Crane Stock/G&P Magpul M4/Tokyo Marui AK47S/ASG Glock17 /Umarex Heckler & Koch G36CV/KJW 1911 Tac Master C02/Cyma 049 Mp5 Ebb/Classic Army MP5/Classic Army M14/Well MB08 Custom ProSniper

Berichtdoor zorakhavok » wo 29 aug 2018, 16:31

Mag ik hier uiteindelijk van vinden dat we in Nederland een donders duidelijke wetgeving hebben met betrekking tot Airsoft Apparaten, het vervoer en de opslag hiervan?

Elke keer dat ik lees dat iemand er mee betrapt wordt is het enige wat ik kan bedenken dat het mensen zijn die:
1. Niets van de NABV of Airsoft sport afweten
2. Dus zoals eerder vermeld denken dat het een "balletjes pistool uit Spanje" is
3. Of natuurlijk een "Legaal" "Speelgoed" pistooltje dat plastic balletjes schiet met een CE keurmerk welke net iets te veel op een echt vuurwapen lijkt

Natuurlijk is het mogelijk dat je een keer onderhoud pleegt en één van je buren het toevallig ziet; het lijkt mij dan het beste om op het moment dat je dus met de Airsoft Sport begint aan te geven dat je deze Airsoft Apparaten bezit/gaat bezitten en daarmee het probleem vooraf al voorkomen. (Zelf heb ik mijn buren in kennis gesteld en deze laten weten dat het dus om een legaal voorwerp gaat waar wij een sport mee bedrijven)

Vooralsnog moeten de Airsoft Apparaten niet vanaf de openbare weg te zien zijn zoals ook in onze wetgeving beschreven staat.
Nee, ik loop niet op klompen.

Kennen jullie dat moment wanneer je denkt: "Och dit kleine item maakt mijn kit meer compleet, en het is niet heel duur".......

BESTELLING BEVESTIGEN: €149,99
Reactie: "Oh, daar gaat de benzine voor deze maand"
zorakhavok

Camouflage: Zwart
Replica Collectie: VFC VR16 Fighter Mk.II CQB, KJW M9, CYMA CM355LM, LCT LCKM AKM 2009

Berichtdoor Flex » wo 29 aug 2018, 21:14

Je vergeet punt 4: willens en wetens de boel negeren en je eigen plan trekken.
Flex

Replica Collectie: Classic Army M4 (ECS)

Berichtdoor zorakhavok » do 30 aug 2018, 00:30

Flex schreef:Je vergeet punt 4: willens en wetens de boel negeren en je eigen plan trekken.

Dan wil ik degene graag wijzen op punt 1. want die weten er dus niets van af als ze zich niet aan die regels kunnen houden :lol:
Nee, ik loop niet op klompen.

Kennen jullie dat moment wanneer je denkt: "Och dit kleine item maakt mijn kit meer compleet, en het is niet heel duur".......

BESTELLING BEVESTIGEN: €149,99
Reactie: "Oh, daar gaat de benzine voor deze maand"
zorakhavok

Camouflage: Zwart
Replica Collectie: VFC VR16 Fighter Mk.II CQB, KJW M9, CYMA CM355LM, LCT LCKM AKM 2009

VorigeVolgende

Keer terug naar Airsoft Algemeen