APS CAM870 Legaal in NL ?

Hier kun je al je vragen en nieuwtjes kwijt over Airsoft.

Moderator: Panda

Re: APS CAM870 Legaal in NL ?

Berichtdoor Icarus » za 30 dec 2017, 01:59

Inien een voorwerp makkelijk met regulier gereedschap te transformeren is naar een vuurwapen = voor de wet een vuurwapen.
Icarus

Berichtdoor Reliku » za 30 dec 2017, 13:03

Icarus schreef:Inien een voorwerp makkelijk met regulier gereedschap te transformeren is naar een vuurwapen = voor de wet een vuurwapen.

Dat zou betekenen dat een stalen pijp en een spijker ook een vuurwapen zijn :?
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Bumfiddler » za 30 dec 2017, 14:00

Reliku schreef:
Icarus schreef:Inien een voorwerp makkelijk met regulier gereedschap te transformeren is naar een vuurwapen = voor de wet een vuurwapen.

Dat zou betekenen dat een stalen pijp en een spijker ook een vuurwapen zijn :?

betekent dat als ik een mes in de fik steek dat ik dan ook een ''vuurwapen
'' heb?

grappieeee ik heb hem al bestelt
Bumfiddler

Camouflage: Multicam Black
Replica Collectie: WE PX4 Storm, TM M4 MWS, GHK AK74M, APS CAM870P, TM HI Capa

Berichtdoor Reliku » za 30 dec 2017, 20:26

Nee, da's een vuur-steekwapen :D
Check ook mijn facebook pagina
Als ik na een paar dagen nog niet reageer op een PM, stuur er dan nog een ;)
Reliku

Camouflage: Flecktarn
Replica Collectie: VSR-R // M4 RIS gbbr // KAC PDW gbbr // MK18 aeg // te veel sidearms

Berichtdoor Seagon » do 27 sep 2018, 13:25

Even een Necro post, maar het is om alle info er toch even bij te hangen :)

Ik heb zelf een gen1 CAM870 van APS en heb er nooit problemen mee gehad, alleen lastig een goede FPS meting op te krijgen.
Bij het NABV Airsoft Centrum hangt zelfs een SAI licensed model van de gen1 CAM870 aan de display wand. Toen ik het even snel vroeg keken ze mij raar aan en reageerde met dat ze niet zouden weten waarom de APS CAM870 niet legaal zou zijn... zo lang je er maar 6mm bb's bij gebruikt :D

Voor Azie mogen ze de gen1 ook niet meer verkopen, maar voor de rest van de wereld kan de originele gen1 bolt nog wel gekocht worden.

De gen2 bolt is waar de CO2 direct in de bolt opgeslagen wordt i.p.v. in de shells zelf.
Seagon

Camouflage: MC Black
Replica Collectie: APS CAM870SF, KA P90 Ultra Grade, ASP SVU, SOCOM Gear 1911, WE18c

Berichtdoor Bumfiddler » vr 28 sep 2018, 07:48

Ik heb van de week er eentje besteld een MK2 versie dan, en APS heeft voor deze een nieuwe soort shell uitgebracht waarbij er 3 gaten zijn in the shell voor bb's in plaats van dat je zon hele wadding and zon kartonnen dingetje erop moet doen

Hopelijk is het wat gemakkelijker met deze
Bumfiddler

Camouflage: Multicam Black
Replica Collectie: WE PX4 Storm, TM M4 MWS, GHK AK74M, APS CAM870P, TM HI Capa

Berichtdoor Seagon » vr 28 sep 2018, 10:01

Bumfiddler schreef:
Hopelijk is het wat gemakkelijker met deze

Klopt, dit is de nieuwe generatie, shells zijn ook een heel stuk goedkoper hier door.
Ik hoor wel geluiden van dat de bolt laden met CO2 wat minder indruk wekt op de kracht en in gebruik, maar ik zou het niet weten. Ik ben blij met de CO2 lading in de shells en de SMART shells zijn helemaal top. Hiermee kan ik ze van tevoren laden en op de skirm zelf de patronen er uit schroeven, CO2 erin en weer vast zetten.
(Ik gebruik ook custom wads uit 300 gram papier vellen)

Mocht je open staan voor een tip:
Je kan een real steel top rail gebruiken, ik heb er een die over de hele receiver loopt die dus langer is dan de standaard APS TAR. Gebruik alleen geen vervanging voor de voorste pin want het kan de trekker blokkeren.
Montage: Achterste pin kan je vervangen met een schroef met bout als het te breed is voor de standaard rail pins die APS verkoopt, de voorkant van de rail zet ik dan vast met een tie wrap onder de loop.

Het nut hier van is dat ik een EOTech XPS replica er op heb zitten en aan de voorkant van de rail een Caldwell PIC rail brass catcher. Deze geeft een enorme opvangcapaciteit voor lege shells.
https://www.amazon.com/Caldwell-Resista ... B07FCRM3D9

Leeg deze wel wat vaker in je dump pouch want het wordt na verloop van tijd zwaarder en zwaarder!

Je kan ook kijken naar andere top rail oplossingen, maar ik ken alleen wat ik zelf heb :)
Overigens heb ik nog wel een High-Tube adapter bij de douane liggen waarvoor ze mijn NABV pas nodig hadden... die komt inclusief top rail. Lastig te vinden, maar als het een beetje mee zit zit er straks een HERA CQR stock op mijn 870SF :twisted:
Seagon

Replica Collectie: APS CAM870SF, KA P90 Ultra Grade, ASP SVU, SOCOM Gear 1911, WE18c

Berichtdoor Seagon » di 16 okt 2018, 11:03

Wat ook goed is om te weten, ze hebben nu de MKIII uitgebracht.
Dit is een upgrade vanaf het huidige MKII systeem waarbij het CO2 weer terug naar de shells is verplaatst (on popular demand omdat menig persoon ontevreden was met het "gas bolt" systeem).

MKI (Gen.1) CAM870 hebben weinig baat bij de conversie (20-30 FPS verschil wist APS mij te vertellen, maar de Bolt plate, charging cradle en bolt moeten dan vervangen worden wat nogal prijzig wordt en APS zelf raadde dit mij af om te doen. Heel netjes van ze).

MKII is makkelijker de upgraden, maar dan kan je de MKII shells niet meer gebruiken.

Hier is trouwens mijn bijna-volledig gecustomized tactical CAM870SF Gen.1 (MKI)
Afbeelding
Seagon

Vorige

Keer terug naar Airsoft Algemeen